Skocz do zawartości

mineralwater

Pasjonat
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mineralwater

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mineralwater

0

Reputacja

  1. Poszukuję na terenie Dolnego Śląska warsztatu zajmującego się automatami (tiptronic w a4 b5 2.4). Problem - nie działa ręczna zmiana biegów w tiptronicu, ogólnie skrzynka super -nic nie przeciąga, nie szarpie, płynna zmiana biegów na automacie tylko problem z ręczną zmianą biegów. Jak ktoś zna i może polecić jakiś warsztat to proszę o info w tym temacie lub na priv.
  2. Potrzebuję kupić przegub napędowy zewnętrzny do A4 z silnikiem 2.4 z 1999 roku. Szukam na alledrogo ale mogę znaleźć do modelu z silnikiem 2.4. Jaki polecacie i gdzie najlepiej szukać? Może polecicie jakiś sklep internetowy z dobrym zaopatrzeniem do AUDI??
  3. Pranie za 80 zł to jakieś nieporozumienie... chyba że tylko odkurza pojazd i pierze same fotele i kanapę. Porządne pranie to koszt od 200 za małe auto ale obejmuje praktycznie wszystko. W tej cenie cały samochód jest odszczurzany, łącznie z progami, wnękami, plastikami, prana podsufitka, fotele, kanapa, podłoga - fotele są najczęściej wyciągane, tylna kanapa też. A to co piszesz że pierze tylko raz - wszyscy piorą tylko raz i nie ma prawa nic wyjść na tapicerce! To jakiś paproch a nie profesjonalista. ---------- Post dopisany at 10:27 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ---------- Równie dobre efekty daje płyn do silników lub aktywna piana (ZASADOWE A NIE KWASOWE) - oba te środki rozpuszczają tłuste plamy i brud ale radzę jednak stosować przed praniem prespray - jest do tego przeznaczony i na pewno nie narobi szkód na tapicerce a plak, płyn do silników i aktywna piana mogą naruszyć strukturę materiału co może się skończyć mechaceniem tapicerki, szybszym przecieraniem, odbarwieniem części, wyblaknięciem kolorów lub większą podatnością na brudzenie.
  4. Wiem... ale tak spapraliśmy robotę, że tylko zdjęcia mokrego auta by na tym forum przeszły... Mamy praktycznie codziennie sporo ciekawych "kwiatków" (zwłaszcza, że pierzemy codziennie 2 - 3 "zadbane" auta z Niemiec) ale nigdy nie mam przy sobie aparatu - zawsze komórka, więc i tak niewiele widać. To auto na zdjęciach trafiło jeszcze później do woskowania po polerce, niestety zdjęć nie mam ani suchego ani po woskowaniu. Chodziło przede wszystkim o to żeby pokazać co może zrobić aktywna piana z lakierem akrylowym. Zbieram się żeby zrobić galerię przed i po ale jakoś tak nigdy nie mam czasu albo klient zdąży przed moim przyjazdem odebrać auto.
  5. Tego to nie wiem jaka ale stężenie z tego co mówił dał praktycznie 50/50. Klient pod domem chciał auto umyć po prostu. Świeciło słoneczko, spryskał auto, poszedł po wodę a jak wrócił to już tak było Całkiem prawdopodobne, że lekko ścierna pasta lub pasta wykończeniowa by sobie poradziła z plamami po aktywnej ale Klient zdecydował się na gruntowne odświeżenie lakieru. Akurat ten przypadek jest drastyczny - ale aktywna piana i chemia w nie działają na lakier i np poliwęglanowe klosze reflektorów na dłuższą metę dobrze. Warto pamiętać aby nie myć auta w słońcu, używać stężenia max takiego jakie podaje producent, przed spryskaniem auta z rozgrzaną karoserią spłukać je zimną wodą (w ekstremalnych przypadkach uważać na szyby )
  6. Dobrze zakładasz ---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:22 ---------- Czasami zostaje na zarysowanym elemencie kolor z innego auta, który delikatnie można ściągnąć drobnym papierem i później wypolerować. Jeżeli rysa jest do bazy (czy jak się wyraziłem niezbyt ściśle a raczej kompletnie błędnie jak zauważył Kolega Griffie - do podkładu) to matowienie i polerowanie nie da zadowalających efektów ale uszkodzenia będą na pewno znacznie mniej widoczne. Wtedy zostają dwa wyjścia - zaprawka, która na pewno będzie się odznaczać od reszty zderzaka albo malowanie całego elementu lub jego części. Można też wykonać samodzielnie zaprawkę z dobranego lakieru w mieszalni (dobiorą nawet 50 ml)i dopiero po położeniu jej na uszkodzone elementy i wyschnięciu całość zmatowić i wypolerować. Efekt nie będzie idealny ale dopiero z bliska widoczne będą zarysowania pokryte lakierem.
  7. Próbowałem na masce - na zdjęciu tego nie widać za bardzo.... niestety nie pomógł. Było widać ślady po aktywnej.
  8. Jeżeli zarysowania nie są do podkładu to można delikatnie zmatowić papierem 2500 - 3000 i wypolerować pastą polerską. Głębsze zarysowania - niestety zostaje zaprawka albo lakierowanie. Past maskujących rysy nie polecam - moim zdaniem się nie sprawdzają.
  9. Pisałem już na ten temat na forum a4-klub.pl Poniżej przykład niewłaściwego użycia aktywnej piany na czerwonym lakierze akrylowym (rozgrzany lakier, za duże stężenie aktywnej piany, zbyt długo nie spłukana z lakieru, auto spryskane w pełnym słońcu). W tym przypadku pomogło w 100% polerowanie lakieru, na szczęście skończyło się bez śladów. Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale jak zwykle dysponowałem tylko telefonem.
  10. Jak już ktoś napisał wcześniej - większość środków tu opisanych poradzi sobie z problemem. Przy aplikowaniu preparatu do czyszczenia felg radzę uważać na klocki hamulcowe i tarcze. Klocki hamulcowe nie lubią tych preparatów (nic dziwnego przecież te płyny mają likwidować pył z klocków osadzający się na felgach) i po potraktowaniu felg zamontowanych na aucie tymi preparatami można zauważyć szybsze zużycie klocków i znacznie bardziej obfite pylenie na felgach. Tak więc radzę gruntowne czyszczenie zrobić po demontażu koła.
  11. Potwierdzam... kolega sobie chciał zaoszczędzić... jego auto już nie jest takie samo
  12. Dzięki za odpowiedź. Szukałem info na forum ale w wyszukiwarce znalazłem wiele innych tematów a o tym problemie ani słowa niestety. Wczoraj udało mi się kilka razy przełączyć z D na ręczną zmianę, pokazały się na wyświetlaczu 54321 ale dalej nie działa ani + ani -. Automat w tej pozycji także dalej normalnie funkcjonuje - tzn. sam zmienia bieg na wyższy lub niższy. Jutro podjadę do fachowca od automatów ale wolę wcześniej znać możliwe przyczyny coby skóry nie zdarli za bardzo
  13. Witam! Mam A4 2.4 benzyna z tiptronikiem. Problem pojawił się dzisiaj. Automat normalnie przełącza biegi, nic nie szarpie, kick down działa super, wszystkie funkcje chodzą jak trzeba. Wyjątkiem jest "ręczna"zmiana biegów. Po przełączeniu z D na ręczną zmianę nic się nie dzieje. Na wyświetlaczu dalej są pokazane biegi automatu, nie działa ani + ani -. Zero reakcji na ręczne redukowanie biegów czy wbicie wyższego natomiast tej pozycji chodzi też normalnie automat, nic nie szarpie ani żadnych innych niepokojących objawów. CO to może być?
  14. Chlorek sodu to sól kuchenna - NaCl - tak więc nie używałbym tego do mycia silnika Chlorki generalnie są silnymi utleniaczami - czyli użycie ich spowoduje przebarwienia na aluminium (biały nalot) oraz rdzewienie elementów metalowych. Teraz spojrzałem na link allegro który zamieściłeś - ze składu wynika, że preparat ma w składzie wodorotlenek sodu, który działa na metale korodująco a szczególnie destrukcyjnie na aluminium.
  15. Generalnie nie widzę potrzeby wyciągania akumulatora. A co do tej wody to rzeczywiście sprawdź odpływy. Ostatnio miałem pozatykane w aucie klienta i mój błąd że nie spytałem pracownika czy posprawdzał czy drożne są kanały. Niewiele brakowało a miałbym powódź po myciu silnika
×
×
  • Dodaj nową pozycję...