Skocz do zawartości

UrealGoD

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O UrealGoD

Osiągnięcia UrealGoD

0

Reputacja

  1. Mam problem, wyświetla mi się jakiś błąd układu hamulcowego, świecą się kontrolki... czasem gasną. Nie wiem czy wina modułu od ABSu (podobno często pada) czy któryś z czujników przy kołach czy jakiś jeszcze inny problem. Szukam kogoś kto udostępnił by miał laptopa z kablem i pomógł mi sczytać (zidentyfikować) oraz ewentualnie skasować te błędy. Wiem że można kupić sobie po prostu kabel i program ale nie chcę bardzo inwestować dla jednej akcji. A4 B6 1,9TDI '02 Kraków.
  2. Przestał mi działać ABS. Z ABSem miałem już problem. Miałem problem kiedy ujawnił się zainstalowany przez poprzedniego właściciela immobiliser. Działał on tak że kabel zasilający kalkulator miał obejście, prowadzące do drzwi, gdzie był ukryty wyłącznik. kabel ten został odcięty a zasilanie kalkulatora zostało podłączone tak jak chciał producent. ABS też wrócił do działania (chociaż błąd się wyświetlał że nie ma zasilania moduł ABSu). Teraz wymieniałem mechanizm podnoszenia szyby w drzwiach kierowcy, odkryłem dalsze części tej cudownej instalacji. Otóż ten dorabiany przewód okręcony był wokół wiązki i naprężony tak że przeciął kabel zasilający moduł przy silniku od szyby w drzwiach. Próbowałem usunąć ten przewód ale jeszcze gdzieś trzyma, niestety pewnie okręca się o inne kable. ABS przestał działać. Pytanie więc który pin we wtyczce do modułu ABS jest przewodem zasilającym? Obecność lub brak prądu najłatwiej stwierdzić. Jak będę wiedział że moduł nie ma prądu, to będę wiedział czego dalej szukać. Jeżeli moduł będzie miał zasilanie, będę szukał dalej, gdzie indziej. Autem jeździ dziewczyna i wolałbym żeby miała ABS i ESP, zwłaszcza teraz jak jest ślisko i jedzie na święta.
  3. UrealGoD

    Zablokowane drzwi pasażera

    U mnie drzwi się też nie otwierają (tylne lewe - za kierowcą). Objaw jest taki że auto otwieram z pilota, słychać zamki w drzwiach, otwierają (ten w zepsutych drzwiach też). Następnie słychać drugi "ruch" zamka, tylko w tych zepsutych drzwiach. Tak jakby otwierał i zaraz zamykał drzwi. Nie wiem czy "Szyba działa normalnie. Gdy zamykam/otwieram pilotem to słychać zamek." mogę rozumieć jako taki sam objaw? Jeżeli tak to: Bierzesz pilota, siedzisz przy drzwiach, od wewnątrz, trzymasz za klamkę od środka i: otwierasz auto z pilota a dosłownie 1/4 sekundy później ciągniesz za klamkę. U mnie się wtedy drzwi otwierają i zostają otwarte. Można je zamknąć i ponownie otworzyć, zarówno z wewnątrz jak i z wewnątrz. Niestety, nie chcą się zamknąć, całe auto z pilota się zamyka a drzwi nie chcą. Nagimnastykowałem się już z tym parę razy. W końcu się zamykają jak się wszystkie zatrzaśnie, włączy stacyjkę, zamknie i otworzy od środka i dopiero znowu są zablokowane i nie da się ich normalnie otworzyć (za to żaden żul mi nie będzie nocował). Mam nadzieje że coś pomogłem i że uratowałem tapicerkę od cięcia. Jak to jest taki problem jak u mnie to się sam jego rozwiązaniem będę zajmował kiedyś, więc ciekaw jestem porad i wniosków.
  4. Dzięki za odpowiedzi. Wolę sobie sam robić prostsze rzeczy przy samochodzie. Do ASO go przecież nie odstawię (nie stać mnie) a z "tanimi" fachowcami ostatnio mam kiepskie doświadczenia. Jak będzie parę dni suchych to sobie przeleję grawitacyjnie. Mam nadzieję że to rozwiąże problem.
  5. Tyle to wiem, dzięki. Bardziej mi chodziło o to czy prawdą jest konieczność podłączenia do komputera żeby uniknąć błędów. Jednak z tych opisów rozumiem że nie ma takiej potrzeby. W takim razie pozostaje mi zakupić płyn hamulcowy i do dzieła...
  6. Mam taki objaw: Na zimno hamulce są pewne i "ostre", niestety po kilkukrotnym użyciu stają się strasznie tępe, pedał jest twardy, ciężko skutecznie hamować czy nawet dobrze dawkować siłę hamowania. Znajomy miał taki objaw w swoim Golfie IV. U niego pomogła wymiana płynu hamulcowego. Jest to jak dla mnie przyczyna prawdopodobna, jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości (...). Pytanie jest jednak następujące: Spotkałem się z teorią iż nie da się wymienić płynu normalnie (przelać po prostu świeżym) lecz ze względu na ABS, ESP i i w ogóle elektronikę, trzeba tą procedurę przeprowadzić z autem podpiętym pod komputer (inaczej mogą być generowane błędy). O ile z samą wymianą płynu sobie poradzę, tak nie mam komputera (ani dostępu) więc jeżeli nie można uniknąć podłączania to chętnie sobie po prostu przeleję układ nowym płynem, jak nie to będę musiał szukać kogoś kto mi to zrobi zgodnie ze sztuką. Nie znalazłem (nie trafiłem) odpowiedzi na to pytanie.
  7. Witam wszystkich. Problemy z A4 B6 (zielony avant, 1.9tdi ~130KM S-line (?)) dziewczyny, skłaniają mnie do poszukiwania pomocy merytorycznej. Problemy nie są duże, raczej upierdliwe. Same jeżdżę trochę starszymi autami z RWD lub 4x4.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...