Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak wymienić płyn hamulcowy?


UrealGoD

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki objaw: Na zimno hamulce są pewne i "ostre", niestety po kilkukrotnym użyciu stają się strasznie tępe, pedał jest twardy, ciężko skutecznie hamować czy nawet dobrze dawkować siłę hamowania.

Znajomy miał taki objaw w swoim Golfie IV. U niego pomogła wymiana płynu hamulcowego. Jest to jak dla mnie przyczyna prawdopodobna, jak wiadomo płyn z czasem traci swoje właściwości (...).

Pytanie jest jednak następujące: Spotkałem się z teorią iż nie da się wymienić płynu normalnie (przelać po prostu świeżym) lecz ze względu na ABS, ESP i i w ogóle elektronikę, trzeba tą procedurę przeprowadzić z autem podpiętym pod komputer (inaczej mogą być generowane błędy).

O ile z samą wymianą płynu sobie poradzę, tak nie mam komputera (ani dostępu) więc jeżeli nie można uniknąć podłączania to chętnie sobie po prostu przeleję układ nowym płynem, jak nie to będę musiał szukać kogoś kto mi to zrobi zgodnie ze sztuką.

Nie znalazłem (nie trafiłem) odpowiedzi na to pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałem o metodzie "grawitacyjnej" można w jedną osobę to zrobić.

1. odkręcasz korek przy zbiorniczku

2 odkręcasz odpowietrznik zakładasz rurkę np. silikonową, żeby płyn mógł spływać swobodnie do jakiegoś pojemnika, każde koło oddzielnie, zdaje się ze od najdalszego. Jak zacznie lecieć "świeży" płyn to zakręcasz zaworek i kolejne koło.

3 w miarę upływu płynu dolewasz świeżego, żeby nie zapowietrzyć układu.

"pompowanie" pedału nie polecane ze względu na to, że syfy mogą dostać się do pompy ABS.

PS. http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-wymiana-p-ynu-hamulcowego-66540/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to wiem, dzięki.

Bardziej mi chodziło o to czy prawdą jest konieczność podłączenia do komputera żeby uniknąć błędów.

Jednak z tych opisów rozumiem że nie ma takiej potrzeby. W takim razie pozostaje mi zakupić płyn hamulcowy i do dzieła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej pojechać do warsztatu gdzie maszyną przepompują płyn Koszt takiej usługi około 30-40zł Robiłem to kiedyś w Bravo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I w tym przypadku jeśli chodzi o B6 nawet wskazane jest zrobić to maszynką pod ciśnieniem, że by dobrze odpowietrzyć. Już nie jeden sam robił i coś było wiecznie nie tak z hamulcami, to pedał twardy to coś jeszcze, a koszt tak jak panowie mówią nie wielki i nie brudzisz się.

Co do błędów może zapalać ci się ABS, albo nie prawidło działać jeśli zrobisz to tradycyjna metodą jaką robiło się w polonezach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden mądrzejszy od drugiego widzę :facepalm::facepalm::facepalm:

za kilka lat bez kompa nie będziecie w stanie sie wysrac :doh::doh::doh:

metoda jest prosta, wyciągamy cały płyn ze zbiorniczka, zalewamy świezym i noga na hamulec.

kazde koło po kolei, pilnując aby zbiorniczek był cały czas pełny

warto tez pamietać o zasilaniu sprzęgła

kompa używa sie w przypadku zapowietrzenia bloku ABS lub przy cofaniu tylnych tłoczków w zaciskach elektrohydrauicznych, ale w przyadku tych ostatnich niekoniecznie

tyle ode mnie, a zrobicie jak uwazacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam chyba więcej szczęścia jak rozumu bo w Octavi ll 2 razy już wymieniałem w audi pół roku temu w obu przypadkach TRW 5.1 i oba auta stają dęba i nie widziały kompa ani żadnej innej dziwnej maszyny do napełniania wypychania i cochania itp. Płyn klucz noga na pedał ( najlepiej czyjaś ) i ognia.

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Wolę sobie sam robić prostsze rzeczy przy samochodzie. Do ASO go przecież nie odstawię (nie stać mnie) a z "tanimi" fachowcami ostatnio mam kiepskie doświadczenia.

Jak będzie parę dni suchych to sobie przeleję grawitacyjnie. Mam nadzieję że to rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie parę dni suchych to sobie przeleję grawitacyjnie.

grawitacyjnie to mozna ale w WC

noga na hamulce i wiooooo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev a wyjaśnij mi jedno napisałeś w poście wyżej, że nie koniecznie trzeba mieć kompa żeby cofnąć tylne tłoczki w zaciskach elektrohydraulicznych. nie mówię, że się mylisz ale jak możesz to wyjaśnij mi temat jak to zrobić bez kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to nie jestt tak przypadkiem, że bez podłączenia pod kompa tłoczki sie nie cofną tzn komp na to nie pozwoli???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce oddają :facepalm::facepalm::facepalm:

Jezeli cos pisze na temat hamulców to nie jest gdybanie tylko pewnik, który osobiscie przerabialem. Z reszta wiele razy.

---------- Post dopisany at 23:19 ---------- Poprzedni post napisany at 23:16 ----------

Aaaa i jedna wazna sprawa, tłoczków fizycznie nie cofniesz przy pomocy Vaga.

Po wykonaniu procedury i tak trzeba je wcisnąć, palcami lub jakimś "wciskaczem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię, że komp sam cofnie tłoczki. A moje dopytywanie jest stąd, że znam opinie taki, że np w Audi A6C6 nie da rady tego zrobić bez kompa. Pytam się ze zwykłej ciekawości. I spokojnie nienerwowo bo kto pyta ten nie błądzi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bądz pewny że mozna to zrobic nawet w A6C6, trzeba tylko zachowac pewne procedury :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się, bo przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości pedał sie robi dziwnie twardy.

I myślę na początek płyn wymienić bo nie wiem kiedy był ostatnio.

myślę wlać 5.1 - tylko ile 1L wystarczy na przelanie układu ? bo ktoś pisał 1.5 - 2 L ?

myślę metodą tradycyjną czyli pedał hamulca i dolewanie do zbiorniczka

I jeszcze - jak wyciągnąć to cudowne sitko ze zbiorniczka ? bo parę razy już próbowałem, ale nie chciałem nic urwać ? jakaś technika specjalna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się, bo przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości pedał sie robi dziwnie twardy.

I myślę na początek płyn wymienić bo nie wiem kiedy był ostatnio.

myślę wlać 5.1 - tylko ile 1L wystarczy na przelanie układu ? bo ktoś pisał 1.5 - 2 L ?

myślę metodą tradycyjną czyli pedał hamulca i dolewanie do zbiorniczka

I jeszcze - jak wyciągnąć to cudowne sitko ze zbiorniczka ? bo parę razy już próbowałem, ale nie chciałem nic urwać ? jakaś technika specjalna ?

sprawdź podciśnienie, a w szczególności gumowy przewód idący przez grodz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się, bo przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości pedał sie robi dziwnie twardy.

I myślę na początek płyn wymienić bo nie wiem kiedy był ostatnio.

myślę wlać 5.1 - tylko ile 1L wystarczy na przelanie układu ? bo ktoś pisał 1.5 - 2 L ?

myślę metodą tradycyjną czyli pedał hamulca i dolewanie do zbiorniczka

I jeszcze - jak wyciągnąć to cudowne sitko ze zbiorniczka ? bo parę razy już próbowałem, ale nie chciałem nic urwać ? jakaś technika specjalna ?

sprawdź podciśnienie, a w szczególności gumowy przewód idący przez grodz

'

a co to za przewód ? od czego do czego idzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to przewód doprowadzający podcisnienie do serwa. gumowa przelotka w grodzi z wiekiem staje się miękka i zasysa się do środka podczas mocnego hamowania i sie zatyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...