Skocz do zawartości

areckzur

Pasjonat
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O areckzur

Informacje

  • Imię
    Arek
  • Miasto
    Elbląg

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    2.8 V6
  • Kod silnika
    ACK
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia areckzur

1

Reputacja

  1. Powodzenia! Silnik będziesz wyjmował na starcie do uszczelniania i sprawdzenia wszystkiego czy raczej niema takiej potrzeby?
  2. areckzur

    B5 Biturbo

    Nie mija się z celem jak robi się coś dla siebie i to jeszcze w tak konkretny sposób. Ogrom pracy to i autko petarda
  3. Załóż Beru Ja u siebie w 2.8 ACK miałem cewkę i przewody orginalne Beru, miałem podobny problem i po założeniu przewodów Beru jest malinka
  4. Witam! Problem w 90% rozwiązany. Moc wróciła taka jak była wcześniej, reakcja na gaz jest natychmiastowa. Zacznijmy od tego ze nikt nie potrafił stwierdzic usterki a główną przyczyną była sonda i przewody. Kupiłem sondę delphi i faktycznie była sprawna ale parametry jakie pokazywały w ogole nie były dobre a kazdy patrzył na to czy ona poprostu dziala a nie na to JAK dziala. Po zmianie na BOSCHA odrazu byla kolosalna roznica, nastepnie jezdzac po trasie autem sprawdzajac parametry wyszlo na 1 i 5 cylindrze czasami stukowe co wskazywalo na przewody, wzialem zamiennik i delikatnie lepiej bylo ale jeszcze to nie było to. Po tym zakupilem przewody beru i cewke beru wlacznie ze świecami ngk zeby miec spokoj i auto teraz leci jak złe. Wszystkie te zamienniki zaklamuja parametry badz ich nie trzymaja o czym sam sie przekonałem patrzac na kompie (fakt gdy jest uszkodzony jakis podzespol elektryczny i np wstawi sie zamiennik to napewno pomoze jednak nie bedzie to wspolgralo z autem tak jak powinno). Teraz jak zmieniłem z delphiego i przewodów również zamiennika wkladajac przewody beru, cewke beru i świece ngk + sondy obydwie boscha auto jedzie juz jak powinno. Problem nie jest do konca rozwiazany jeszcze ze wzgledu na to iż przy ruszaniu jest jeszcze lekkie zadławienie jakby wypadanie zapłonu i to raz na jakiś czas tylko bardzo rzadko, nie wiem czym moze to byc spowodowane ale będziemy szukać jak najbardziej. Najwazniejsze że auto wkoncu jezdzi jak nalezy!
  5. No ciężko szczerze o mechaników którzy chcą coś zrobić przy takich silnikach, sam nie moge znaleść nikogo w pobliżu moich rejonów, jak nie ma błędów na kompie to znaczy ze autonie działa tak mówią a najlepiej oddać na olej tarcze i klocki... To straszny niefart, jak masz opiłki to myślę że z robotą musisz liczyć gdzieś okolice 3k zł napewno :/
  6. A co padło dokładnie że nie chcesz bądz nie opłaca się go robić? Jakieś objawy były itp? Czy tak nagle :>? Jak masz wkładać taki drugi silnik z nalotem ponad 300/400k tak czy siak będziesz go musiał robić a napewno dobrze uszczelnić o ile nie będzie trafiony.
  7. Te buczenie dochodzi z silnika a nie typowo z rury wydechowej, tak jakby dusił się czy dławił :\ Ale fakt faktem może to być ten tłumik niby jeżeli spaliny nie mają jak uciec przy obciążeniu, odetnę tłumik na środku i sprawdzę czy moc wróciła, jeżeli to nie będzie to spróbuje poszukać dalej. Ostatnio czyszczona była przepustnica i adaptowana, sprawdzony cały dolot i węzyki podciśnienia tak więc nie wydaje mi się żeby któraś z tych rzeczy miała na to wpływ. Jak to nie będzie wina tłumika to zamówię przepływkę boscha chociaż nie wydaje mi się żeby to było główną przyczyną tak naprawdę. Od czegoś trzeba zacząć, dzięki za rady, jak byście mieli jeszcze jakieś pomysły to śmiało! Ja będę dawał znać i napewno napiszę co było przyczyną :)
  8. Był numer na nim, sprawdziłem po nim i jest od passata b5, numer to : 30.268 . Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś pomysły którą sondę wymienić bądz wstawić inną przepływkę czy coś innego z logami będę bardzo wdzięczny. Wydech spróbuję ogarnąć na dniach, temat w celach pomocniczych dla przyszłych poszukiwaczy rozwiązania :D!
  9. Wymieniali mi tłumik środkowy z orginalnego na ten http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-audi-a4-2-4-2-8-i7363568049.html , mam go założonego i fakt faktem od tamtej pory wydaje mi się że właśnie utracił moc... Nie przerywa, nie szarpie , wkręca się normalnie do konca tylko jakby chciał a nie mógł i buczy. Myślałem bardziej że to zrządzenie losu w tym wypadku, sprawdziłem ten tłumik i okazuje się że jest od passata b5 1.8 125km/1.8t 150km/2.0 115km. Tłumikarze mowili ze niby to jest tylko przelot i ta sama srednica to nic nie gra roli, nie znam sie na tyle ale być może w środku przepływ jest jakiś inny czy te odprowadzanie spalin itp? Pozatym jakieś kolanko dziwne przed tym tłumikiem mi nastrugał może to też ma wpływ. A co do reszty logów jest ok z autem? Czy jeszcze jakieś zrobić np 006/033? Chciałbym wymienić te podzespoły które faktycznie są niesprawne, sonde boscha i przepływke jeżeli będzie konieczność. Wszystko mam porobione w aucie dosłownie tak więc nie ma opcji żebym chciał go sprzedawać.
  10. Wcześniej na przepływce podłączonej i odłączonej było dokładnie tak samo tylko że auto jechało normalnie a teraz buczy i wkręca się powoli, nie myślicie że to coś związanego ogólnie z jakimś ciśnieniem bądz podciśnieniem w aucie? Bo wkręca się nic nie przerywając,czasem jak obroty spadną to prawie do samego dołu i wracają bądz ewentualnie na gazie jak jest prosto po przełączeniu właśnie na LPG potrafi przy nagłym wciśnięciu gazu przyszarpać ale to raczej wina nieodpowiedniej jeszcze temperatury. Efekt odczuwalny jest dokładnie taki jakby chciał a nie mógł, jakby coś go blokowało..
  11. No przepływka zamiennik wstawiony jest, czyli złe wartości wskazuje? Sonda która nie działa poprawnie? Ciekawe tylko czy to jest przyczyna spadku mocy i opornego wkręcania się na obroty jakby chciał a nie mógł...
  12. Witam, proszę o ocenę logów w związku z utratą mocy. Przy spokojnym przyśpieszaniu jest ok, gdy jest maksymalne obciążenie z silnika wydobywa się buczenie i auto w ogóle nie ciągnie jak przedtem... Statyczne: http://vaglogi.pl/log-000_9v1ajh.html 000 http://vaglogi.pl/log-001_nCR10.html 001 http://vaglogi.pl/log-002_oPUI8.html 002 http://vaglogi.pl/log-008_20byW21.html 008 http://vaglogi.pl/log-009_Nf9vi.html 009 Dynamiczne: http://vaglogi.pl/log-001_75FDi38.html 001 http://vaglogi.pl/log-002_4Hfa4.html 002 http://vaglogi.pl/log-003_xy488dp.html 003 http://vaglogi.pl/log-007_qo3f64.html 007 http://vaglogi.pl/log-008_79WEqC.html 008 http://vaglogi.pl/log-009_FX7tC82.html 009 http://vaglogi.pl/log-016_wGv3m.html 016 http://vaglogi.pl/log-026_xenN7.html 026 http://vaglogi.pl/log-027_A98o6R.html 027 Dziękuję za jakąkolwiek pomoc! Pozdrawiam
  13. Witam! Chciałbym zapytać się was czy środkowy tłumik będzie miał wpływ na spadek mocy? Mianowicie miałem dziury w swoim orginalnym i postanowiłem wymienić go ze względu na jutrzejszy wyjazd w trasę. Fakt auto chodzi cicho teraz jednak ma napewno z 50 koni mniej. Zamówiłem tłumik z allegro http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-audi-a4-2-4-2-8-i7308427222.html , niedokońca pasował i po przeróbkach jakoś go zamontowali jednak okazało się że jest on od silników 1.8T 150km (chyba passata b5 itp.) tyle że wygląda jak mój i pewnie dlatego go sprzedają jako pasujący do 2.8. Czy faktycznie przez ten tłumik mogę odczuć taką utratę mocy? Przy maxymalnym depnięciu np przy 80km/h na 5 biegu wydaje takie buczenie jakby się przyduszał i ogólnie stracił na mocy. Najlepszym rozwiązaniem jest teraz puścić rurę do tłumika końcowego a tego wyciąć i sprawdzić czy moc wróci? Dzięki za pomoc!
  14. Witam, czy jest jakaś pomocna osoba która opisałaby konkretnie schemat podciśnienia w Audi A4 B5 2.8 ACK? Mam zdjęcie z etki oraz pewien schemat jednak po ostatnim grzebaniu przy autku wydaje mi się że przy dolnym zakresie obrotów jest jakby bardziej mułowaty. Wężyki zostały wymienione na 3.2mm. Czy wszystkie powinny być takiej średnicy? Być może niektóre powinny być 4mm i jest zbyt mały przepływ. Jeżeli mógłby ktoś wrzucić jakieś zdjęcia swoich instalacji bądz jakiś konkretny dokładny opis byłbym wdzięczny oraz ewentualnie co sprawdzić przy tych gruszkach czy elektrozaworze. Oczywiście temat ma również na celu pomoc przyszłym osobom poszukującym pomocy w tej kwestii. Dziękuję serdecznie, pozdrawiam! PS. Takie dwa schematy znalazłem, wiem że w innych kodach silnika bywają dwa elektrozawory i trójniki w innych miejscach. Chciałbym dowiedzieć się jak powinno to wyglądać prawidłowo w moim silniku.
  15. Przepraszam że się wtrącę ale mam pytanie odnośnie swojej Audi A4 B5 2.8 ACK 193KM + LPG STAG300. Czy jest ktoś na pomorzu/warmia mazury kto ogarnia ten silnik (jest specem), chciałbym sprawdzić logi oraz poszczególne parametry. Z autem wszystko jest jak należy tylko falują mi obroty delikatnie powiedzmy od między 0-30 / 0-50 obrotów. Nie szarpie, nie przerywa. Przepływka nowa oraz podcisnienie wymienione i odma + ezektor. Jedyne co mi pozostaje to wymiana świec, podmiana całej przepustnicy , cewka i kable raczej watpie. Czy jest ktoś godny polecenia ? Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...