Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Zaprawki lakierem bazowym i lakierem bezbarwnym z ASO


drdala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem za 30 zł 2 tubki 9ml lakieru bazowego i lakieru bezbarwnego w ASO i biorę się za odpryski które mam na masce i jeden odprysk nad szybą.

Mam zamiar zrobić to następująco:

-na początku usunąć rdzę

-potem odtłuścić powierzchnię

-nałożyć lakier bazowy

-nałożyć lakier bezbarwny (podobno utwardzacz)

-wypolerować

jeśli już ktoś to robił to niech podpowie czy dobrze myślę. Aha no i zastanawiam się jak długi okres przerwy musi być pomiędzy malowanie lakierem bazowym a bezbarwnym. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem u siebie coś takiego. Dokładnie tak jak to przedstawiłeś. Po nałożeniu lakieru bazowego czekałem 8h ale podobno już po godzinie można nakładać bezbarwny.

Po wyschnięciu spolerowałem najpierw papierem wodnym i gradacji 2000, później 3000. Na koniec maszyną polerską stosując pastę Tempo a później Ultimate Compound Meguiarsa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po usunięciu rdzy nie zabezpieczaliście niczym? od razu lakier bazowy? czeka mnie taka operacja w jednym miejscu i szczerze mówiąc boję się, że bez lepszego zabezpieczenia po czasie ruda i tak wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już po robocie:) z 20 odprysków zaprawiłem:) marekg pamiętaj tylko żeby bardzo dokładnie rdze usunąć, możesz nawet milimetr dookoła odprysku zdrapać lakier i sprawdzić czy tam już też nie ma rdzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po nałożeniu lakieru bazowego czekałem 8h ale podobno już po godzinie można nakładać bezbarwny.

:blink::no:

Jakby lakiernik pomalował Wam całe auto w ten sposób to po jakimś czasie zacząłby odpadać cały lakier bezbarwny!

Po nałożeniu bazy, lakier bezbarwny powinno się nałożyć nie później niż po 30 minutach w zależności od szybkości utwardzania bazy...

Cząsteczki lakieru bezbarwnego muszą połączyć się z cząsteczkami bazy.

W sumie przy robieniu zaprawek nie ma to aż tak dużego znaczenia, ale nie zdziwcie się gdy kiedyś przy myciu auta dużym ciśnieniem odpadnie trochę bezbarwnego :tongue4:

A no i jak kolega wyzej wspomniał, podkład gruntujący obowiązkowo :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na drugi dzień malowałem bezbarwnym i on ma chyba takie właściwości że rozpuszcza lakier bazowy. bo jak chciałem zetrzeć świeżo nałożony lakier bezbarwny to z tarłem razem z lakierem bazowym. a jaki podkład gruntujący trzeba dawać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie nazywa taki motyw z lakierami w ASO? W sensie o co prosic chcac taki bazowy i metallic do swojego samochodu. Jesli jest tu jakis lakiernik to bardzo prosze o polecenie jakiegos podkladu, najlepiej tez na zaprawki w malej ilosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki podkład gruntujący trzeba dawać???

Coś takiego, lub innych firm :wink4:http://www.vexus.pl/product_info.php?manufacturers_id=12&products_id=142&osCsid=2df648e00ab3319877172e4fc0bc9d45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malik, a jaki efekt tej robótki - widać na lakierze że było coś robione ?

Jeśli się postarasz, dobrze przygotujesz powierzchnię, nie pozwolisz żeby spadło coś na lakier i spolerujesz później to są małe szanse żeby było coś widać :wink4:

Ale kto się zna ten zauważy :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest na prawdę warto dawać podkład na tak małe odpryski ?

Pewnie, że warto... Choćby po to by za rok znowu nie wyszła ruda... Przeczytaj opis tego podkładu do którego dałem wyżej link :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jaki efekt chce się osiągnąć. Jeżeli chcecie mieć element zrobiony jak należy to trzeba odpryski zeszlifować (zetrzeć)

Następnie kładziemy podkład (nie szpachlujemy rys czy odprysków ponieważ szpachlówka w rysie lubi siadać) następnie obrabiamy podkład i lakierujemy.

w skrócie wygląda ( nie mam fotek z odpryskami,tylko z rysami ale procedura podobna)to tak i zajmuje kilka godzin łącznie ze schnięciem materiałów:

0d002a2fc90a9af0m.jpg

94ac73a7d8be6736m.jpg

708b8fb2eeef0778m.jpg

200c4cf1bc421e7am.jpg

e343f76dfae1d344m.jpg

68900f0569dd30a6m.jpg

Podkład powinno się stosować zawsze jeżeli jest uszkodzona struktura lakieru i element jest poprzecierany do metalu czy plastiku, w innym wypadku szczególnie na bazie typu metalic będą powstawać cienie lub przebarwienia.

Nie jestem zwolennikiem jakichś wpyłek (których polerowanie zajmuje więcej czasu niż polakierowanie całego elementu i efekt jest zazwyczaj :thumbdown: ), zaprawek pędzelkami,zapałkami lub innych kombinacji chociaż czasem je stosuję wedle życzenia klienta.

Tak jak powyżej napisałem: zależy jaki chcemy mieć efekt końcowy i warto zużyć 200 gram podkładu i 100 gram lakieru więcej i cieszyć się dobrze wykonaną pracą niż narobić placków na porządnym aucie, tym bardziej, że odpryski mamy zazwyczaj na masce która jest poniekąd wizytówką auta :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...