[B5 AVG] Obciążenie silnika

    4 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Koledzy, po ok. 4 min pracy silnika na biegu jałowym (jednostka rozgrzana), silnik zaczyna pracować pod obciążeniem. Słychać to wyraźnie po świście turbiny oraz czuć pod wpływem ilości wydobywających się spalin (większe dmuchanie w rękę przystawioną przy wylocie wydechu). Czy jest to normalny objaw, czy powinienem szukać problemów? Na obrotomierzu nic nie widać (w odróżnieniu od załączenia klimy, gdzie wskazówka obrotów delikatnie drgnie i wraca do poprzedniego położenia).

    Dodam, że kat mam wywalony, więc raczej nic nie zapycha wydechu, zaś samochód jeździ z pełną mocą.

    Po mocnym dodaniu gazu (ok. 3,5 tyś obrotów/s), objaw zanika i pojawia się po kolejnych ok. 4 min.[br]Dopisany: 12 Wrzesień 2010, 19:09_________________________________________________Jakieś sugestie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Hmm... może odmę masz niedrożną? :gwizdanie:

    Spróbuj odłączyć wąż odmy przed tym "grzybkiem" wtedy, gdy będzie pracował jak to ująłeś "pod obciążeniem" :tongue4:

    Niech mnie ktoś poprawi jeśli piszę bzdury :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Najrozsądniej będzie się podpiąć pod Vaga, wejść w sterownik silnika a potem w bloki wartości mierzonych i najlepiej od razu w grupę 002 (zwracać uwagę na wartość obrotów w pierwszym polu oraz na wskazanie w trzecim polu (normalnie powinno wyświetlać się "010" a zwróć uwagę czy zmienia się to wskazanie jeśli zauważysz objawy, które opisujesz), podejrzyj też od razu wskazania w grupie 007 a najlepiej jeśli po uruchomieniu silnika ustawisz sobie od razu wszystkie trzy grupy czyli 002, 007 i 003. Przy grupie 003 patrz czy wpływ na te objawy ma zmiana wartości wysterowania elektrozaworu N18 od zaworu EGR - pole pierwszej od prawej strony (choć ten powinien się zamknąć po około 2 minutach od uruchomienia silnika).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Koledzy, dziękuję za informacje. Jak tylko podłączę się pod VAGa, to dam znać. Na razie nie mam samochodu (żona zabrała ;( )[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2010, 23:25_________________________________________________Koledzy, z analizy logów VAGa (m. in. w BS), wynika, że nagłe uderzenie spalin spowodowane jest zamknięciem zaworu EGR. Wydaje się to być logiczne, gdyż w momencie otwarcia zaworu, część spalin jest przekazywana na wejście silnika, zaś po zamknięciu zaworu całość spalin wydostaje się na zewnątrz, wobec czego można zauważyć to zjawisko.

    Dziękuję za pomoc i sugestie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.