NikoA4 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 po odpaleniu auta z rana,coś strasznie wyje tak do minuty a potem stopniowo coraz ciszej.czy to może być pneumatyczna pompa wtórna?czy ona ma działać od razu po odpaleniu auta?czy to może coś innego?[br]Dopisany: 17 Wrzesień 2010, 20:55_________________________________________________chcę zrobić mały test,ściągnąć paski od osprzętu[alternator,sprężarka klimy itp i odpalić auto tylko nie wiem czy złapie mi jakiś błąd,bo nie mam vag-a.i czy wogóle mogę tak zrobić?[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2010, 11:13_________________________________________________właśnie jestem po dokładnych oględzinach,zrzuciłem dolną osłonę silnika i odpaliłem auto i te wycie dochodzi z miski olejowej[dokładnie jest to wycie i jakiś grzechot]wycie po około 2min zanika ale grzechot jest cały czas,jak by łańcuch?czy to pampa olejowa siada?dodam ze przed zrobieniem trasy jaką ostatnio zrobiłem[Polska-Anglia]to wycie było dużo cichsze.co robić?
312MC Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 A może panewka Ci kolego puka? Chyba że masz luźny łańcuch lub pompa oleju umarła.
NikoA4 Opublikowano 18 Września 2010 Autor Opublikowano 18 Września 2010 jak by pompa umarła,to już dawno bym stanoł.
pieciajek Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 Jeśli masz 1.8T to jaki jest w silniku olej bo jak ktoś wlał czegoś nie dobrego lub jest strasznie stary to olej jest tak gęsty że się tłoczy w kanałach a pompa wtedy wydaje i tak do rozgrzania się oleju czyli jakieś 2 do 3 minut. Jak będzie za późno to panewki lub turbo się skończą i będzie czapa.
NikoA4 Opublikowano 22 Września 2010 Autor Opublikowano 22 Września 2010 w związku z tym że za dużo fachowców się nie wypowiedziało,to postanowiłem problem opisać jeszcze raz dokładnie.auto to nabyłem wiosna,i od razu postanowiłem zmienić oliwę,a że nie wiedziałem jaka była wcześniej to zalałem castrol 10w40,ale uprzednio zwaliłem pokrywę zaworów,bo było na niej sporo nagaru[syfu]wnioskuje że poprzedni właściciel nie dbał o regularną wymianę oleju.nie wiem czy te zaniedbanie ma wpływ na syf w przewodach odpowietrzania silnika?no i zacząłem śmigać zrobiłem przed wyjazdem do Polski jakieś 500km i było ok żadnych szmerów.po przyjeździe do Polski i pokonaniu dystansu 1500km,cos juz zaczęło leciutko wyć,ale pomyślałem że to wspomaganie.zrobiłem jeszcze około 500km i dźwięk się trochę nasilił,no i nadszedł czas powrotu do Uk kolejne 1500km.po całej nocy postoju auto juz w uk,odpalam a tu wyje jak cholera,po dokładnym osłuchaniu okazuje się że dźwięk dochodzi z miski olejowej.i pytanie teraz co to może być?zapchany smok,gdyż przed wyjazdem zalany był świeży olej?czy wystarczy tylko zdjąć miskę i ewentualnie wyczyścić i zalać świeży olej,tym razem 5w30.pilne ,bo aż boje się dalej jeździć.[br]Dopisany: 21 Wrzesień 2010, 21:37_________________________________________________miska ściągnięta i tak jak przypuszczałem zasyfiony smok,tak to wygląda>http://img39.imageshack.us/img39/5584/s1030106.jpg ,miska również zasyfiona,nie wiem czy wystarczy tylko wszystko dokładnie wyczyścić i zalać nowym olejem?czy pompa już dostała w d*pę i musze ją wymienić?
MW Opublikowano 23 Września 2010 Opublikowano 23 Września 2010 Witam. Opisywany objaw to dość częsta przypadłość przy silnikach AWT. Miałem podobny przypadek - w sumie w samej pompie oleju nie ma co się zepsuć, po wyczyszczeniu sitka powinno być OK. Polecam również do tego silnika stosować orginalny filtr oleju i przejść na olej Mobil 1 10W40. (podobno zostawia mniej nagaru)
NikoA4 Opublikowano 23 Września 2010 Autor Opublikowano 23 Września 2010 a ja myślałem żeby po wyczyszczeniu nagaru[osadu] przejść na 5w30 ze względu na turbo,tylko że 5w ma więcej środków myjących i może wypłukać nagar gdzieś w kanalikach,do których ja nie mogłem dotrzec i znowu zapcha mi smoka.albo rospuści całkowicie ten nagar ,bo zwalać miskę to każdy wie ile to roboty.
MW Opublikowano 24 Września 2010 Opublikowano 24 Września 2010 U mnie zapchało się sitko po wymianie na 5W40 przy przebiegu 205 000 (chyba syntetyk wypłukał cały syf w silniku), po czyszczeniu i zalaniu Mobilem 10W40 na razie nic się nie dzieje obecny przebieg 228 000
NikoA4 Opublikowano 24 Września 2010 Autor Opublikowano 24 Września 2010 kolego MW a jaki miałeś objaw zatkanego sitka,to znaczy z kąt wiedziałeś że to zatkane sikto smoka?
MW Opublikowano 27 Września 2010 Opublikowano 27 Września 2010 kolego MW a jaki miałeś objaw zatkanego sitka,to znaczy z kąt wiedziałeś że to zatkane sikto smoka? Zapalająca się czerwona kontrolka ciśnienia oleju (najpierw sprawdzanie czujnika, a potem sprawdzenie pompy oleju)
NikoA4 Opublikowano 19 Listopada 2010 Autor Opublikowano 19 Listopada 2010 a u mnie lampka ciśnienia oleju się nie zapalała,tylko pompa wyła [br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 12:15_________________________________________________witam problem jakiś czas temu został rozwiązany,przyczyna to zatkane sitko smoka.po wyczyszczeniu i zalaniu mobila 10w40 problem zniknął.Ale teraz przy niskich temperatorach,jak odpalam auto z rana to w raz z rozruchem pojawia sie grzechot takie [trrrrrrrrrrrrrrrrr] zaworów tak około 2 sek,a jak autko postoi z 3-4dni to po odpaleniu ten klekot jest trochę głośniejszy i dłuższy 3sek.Dodam ze latem tego nie było.Czy to normalne?A może zmienić oliwę na 5w-?
grzes1150 Opublikowano 19 Listopada 2010 Opublikowano 19 Listopada 2010 a u mnie lampka ciśnienia oleju się nie zapalała,tylko pompa wyła [br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 12:15_________________________________________________witam problem jakiś czas temu został rozwiązany,przyczyna to zatkane sitko smoka.po wyczyszczeniu i zalaniu mobila 10w40 problem zniknął.Ale teraz przy niskich temperatorach,jak odpalam auto z rana to w raz z rozruchem pojawia sie grzechot takie [trrrrrrrrrrrrrrrrr] zaworów tak około 2 sek,a jak autko postoi z 3-4dni to po odpaleniu ten klekot jest trochę głośniejszy i dłuższy 3sek.Dodam ze latem tego nie było.Czy to normalne?A może zmienić oliwę na 5w-? U mnie taż tak było po wymianie pompy i smoka i nawet dwa razy wywaliło błąd 16395 co mogło by wskazywać na padający nastawnik wałka ale jakoś dźwięk zanika i błędu nie ma :) A co do oleju to do 1.8T leje Mobil I 5w50.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się