Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Podwyższone obroty po czyszeniu przepustnicy.


slawek k

Rekomendowane odpowiedzi

Podlaczalem jeszcze dzis kompa to tej mojej audiczki. i tak w grupie m098 jest napis ze ADP w porzadku no to niby fajnie ale nie jest dokonca wporzadku bo problem jest dalej. w tej grupie sa 4 pozycje jedna to napiecie z potencjometru ktry pokazuje zmiany napiecie przy otwieraniu przepustnicy przez kierowce naciskaniu na gaz. to napiecie nie zmienia sie jesli nie rusza sie gazu. jest tez napiecie z drugiego potencjometru tego od silniczka regulujacego wolne obroty to napiecie waha sie w granicach 3,80 do 4,05 volta. wahania tego napiecia nie zmienia sie w zaleznosci od temperatury. to znaczy sa takie same czy silnik rozgrzany czy zimy. a obroty na zimnym mam okolo 1000 na rozgrzanym 1500. teraz pytanie. czy przypadkiem na rozgrzanym silniku silnik nie powienien troche przymknac przepustnicy i co za tym idzie napiecie na tym potencjometrze nie powinno byc inne? jak Koledzy macie u siebie? moze ktos to sprawdzał. jeszcze musze to sparwdzic na bardzo rozgrzanym silniku wtedy obroty wzrastaj do 1800 a pozniej spadaja do 1000. jesli silniczek nie ustawia przepustnicy w zaleznosci od temperatury silnika to jaka moze byc tego przyczyna? walniety przeplywomierz powietrza? czy moze temperatury powietrza? tem powietrza w kolektorze pokazuje w rozsadna czyli okolo 30 stopni wiec chyba jest ok. nie wiem jak sprawdzic przeplywke i gdzie w ogole tego szukac. jest jeszcze jedna wazna kwestja otoz jest cos nie tak z sonda lambda caly czas sa bledy z nia zwiazene. brak zmiany napiecia, zwarcie do plusa. i sa tez bledy ze niewlasciwy sklad mieszanki no ale to z sonda pewnie zwiazane. sonde wymienilem co prawda na uzywke ale te same bledy sa. auto pali srednio 12 l LPG wiec jest ok nie zauwazylem zeby jakos spalanie wzroslo czy cos w tym rodzaju. zastanawia mnie to ze do przewodu idacego od sondy podejrzewam ze jest to ten przewod na ktorym wystepuja wahania napiecia lambdy jest dolutowany przewod ktory biegnie do terownika gazu. mozliwe ze przez to i tak bardzo niskie napiecie jakies jest na sondzie ( okolo 1V o ile dobrze pamietam) rodziela sie na sterownik gazu i przez to ECU widzi to jako brak zmiany napiecia sondy lambda. to wszytsko takie moje gdybania i domysly. wiem ze pasowaloby zrobic konkretne logi i wtedy byloby wiecej wiadomo. ale na ta chwile co myslicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nareszcie coś się zaczyna dziać.Podajesz wiadomości mało konkretne ale bardzo istotne.I tak najlepiej by było jak byś podał kody błędów (z silnika - wszystkie).I doszedłeś do bardzo dobrego wniosku, że trzeba zrobić logi. A więc :grupa 002.003.008.009 statyczne(króciutko po odpaleniu i na rozgrzanym silniku).

Następnie dynamiczne 002.003.009 na rozgrzanym silniku.(do odcięcia)

Przed przystąpieniem do robienia logów proponuję sprawdzenie szczelności układu dolotowego(to w nawiązaniu do odmy).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem jakos te logi. pierwszy raz to robilem mam nadzieje ze dobrze. nie zrobilem dynamicznych bo nie mialem z kim. narazie statyczne 002 003 008 009 na zimnym i cieplym silniku.

Log (0 - 002,003,002,003,002,003)

Log (0 - 008,009,008,009)

kody błedów to

635 podgrzewana sonda lambda zwarcie do plusa

16518 sonda lambda brak zmian napiecia (strona 1 czujnik 1) brak osprzetu nie zwiazane ze sprzetem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz odpowiedź :wink4:

635 podgrzewana sonda lambda zwarcie do plusa

16518 sonda lambda brak zmian napiecia (strona 1 czujnik 1) brak osprzetu nie zwiazane ze sprzetem

Przyjrzyj się okablowaniu sondy , jak będzie ok to ją wymień , nie kupuj uniwersalnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi robione na Pb czy LPG ?

Wykasuj istniejące błędy , przełącz na Pb , pojeździj trochę ( ale zaznaczam tylko na benzynie , żadnego gazu !!! ) i sprawdź czy błędy się powtórzą i jak zachowują się obroty

Twoje problemy z silnikiem może powodować instalacja LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje problemy z silnikiem może powodować instalacja LPG.

Potwierdzam to co kolega napisał :cool1: Często instalacja LPG lubi zakłucić prace ECU i wywala sonde :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z instalacją LPG raczej jest wszystko dobrze gdyż nie powoduje negatywnych zmian w pamięci długofalowej sondy.

Czy na zegarach podczas jazdy utrzymuje Ci się stała temperatura i podczas postoju np.w korku,czy przed światłami?

Jeżeli nie masz skoków temperatury na zegarach to należałoby wziąć się za czujniki temperatury 058 919 501 A(Znajduje się na plastykowej rurze od cieczy za głowicą czteropinowy). Temperatura cieczy powinna się wahać od 91*C do 95*C(temperatura spada w momencie kiedy uchyla się termostat ), a u Ciebie wynosi 81*C.

No i oczywiście nie działa Ci podgrzewanie sondy.Oscyluje poprawnie,ale na rozgrzanym silniku(może trochę za wolno).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury jest ok wymienilem go na nowy kilka dni temu chociaz stary prawdopodbnie byl wporzadku. trzyma temperature. vag tez pokazuje kolo 90 nawet powyzej po zgaszeniu auta. logi robilem na postoju po odpaleniu poczekalem az wskaznik pokaze 90 stopni i tak bylo wiem ze temperatura silnika byla 80 ale czytalem ze jesli wskaznik na desce rozdzielczej pokazuje 90 czyli temperatura silnika jest powyzej 80 to mozna robic logi. grzalka w sondzie ma opornosc okolo 3 omów wiec chyba ok. mierzona miedzy bialymi przewodami. nie wiem czy dochodzi napiecie do grzalki sondy ale przedowy nie wygladaja na uszkodzone. zreszta sprawdze to. skoro sonda oscyluje poprawnie to tyle dobrze :) jak z przeplywomierzem powietrza? wszytstko ok według logow? wiec co dalej sprawdzamy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak z przeplywomierzem powietrza? wszytstko ok według logow?

Przepływomierz >>> log dynamiczny gr. 003 do odcięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dla ścisłości czas wtrysku i MAF jest na 002.

Sławek jesteś niekonsekwentny prosiłem byś zrobił logi na rozgrzanym silniku,a Ty robisz przy 81*C co prowadzi do błędnych wniosków. Więc jak jest naprawdę jaką temperaturę osiąga i utrzymuje rozgrzany silnik?

Co do sondy to jest jak napisałem ma niesprawne podgrzewanie i zaczyna pracować jak ją rozgrzeją spaliny.Dlatego wyrzuca dwa błędy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobie logi na rozgrzanym. jestem pewny ze utrzymuje temperature okolo 90 stopni. czytalem ze logi robi sie jesli na desce rozdzielczej pokazuje 90 stopni czyli w rzeczywistosci teeratura silnika jest powyzej 80. wiadomo ze w audi tak dziala wskaznik temparatury ze powyzej 80 nie waha sie tylko trzyma 90. jest nowy czujnik wiec powinien trzymac temperature. gdzie moja konsekwentność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak będziesz je robił to upewnij się na kanale 003 w przedostatnim polu czy temperatura najwyższa, a w ostatnim polu masz temperaturę powietrza w kolektorze ssącym.

"jest nowy czujnik wiec powinien trzymac temperature" Czujnik dokonuje odczytu rzeczywistej lub nie temperatury,a trzymać temperaturę powinien termostat.

Pozdrawiam

Ps.Czepiam się nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem loki dynamiczne ale oberwie mi sie zrypa znowu bo na teperaturze troche powyzej 80 :gwizdanie: przejechalem pare kilometrow i na wskazniku juz dawno bylo 90 a temperatura silnika troche powyzej 80. przyjechalem do domu po zrobieniu tych logow i tez bylo chyba 87. zgasilem auto oczywiscie po odczekaniu zeby turbo sie wystudzilo. po chwile temperatura podeszla d 99 stopni na zgaszonym silniku. po odpaleniu znow spadla do troche powyzej 80. czujnik powinien byc ok bo jest nowy a co do termostatu no to nie wiem. mozliwe ze za wczesnie puszcza i silnik jest lekko niedogrzany. przed czyszczeniem tej nieszczesnej przepustnicy obroty bylo prawie normalne moze lekko podwyzszone czasem 1200 lapal ale nie 1800 jak teraz wiec chyba cos z ta przepustnica musi byc nie tak. np jak go tak przegazuje powyzej 2000 i puszcze z gazu to obroty spadaja do 1000 i kilka sekund sie utrzymuja po czym znowu szaleja. chyba bede musial sie do tego przyzwyczaic. za niedlugo czeka mnie rozrzad i pompa wody pewnie odrazu wiec wymienie tez termostat moze sie poprawi.

tutaj te logi dynamiczne.

Log (0 - 001,003,004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze uszkodziles przez przypadek potencjometr albo uszczelke rozwaliles i zasysa lewe powietrze

najlepiej rozbierz jeszcze raz, obejrzyj czy cos jest nie tak, zaloz, odlacz aku na 30 min i zrob adaptacje

chociaz jak masz lpg to tam tez poszukaj :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka chyba jest ok nic sie jej nie stało zreszta mam wskaznik doladowania i pokazuje 0.6 bara jak sie depnie wiec w normie jak by byla dziura w dolocie to by uciekalo. do potencjometrow nie zagladałem. moze z czasem sie wytarly albo cos. juz sam nie wiem. po cholere w ogóle ruszałem to dziadostwo :wallbash: no ale tak to jest jak sie chce zrobic dobrze a wychodzi zle. aha jeszcze taka rzecz moze chodzi o cos takiego jak warosci wyuczone. moze ta przepustnica potrzebuje czasu a raczej ECU zeby sie nauczuc obslugiwac ja na nowo :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...aha jeszcze taka rzecz moze chodzi o cos takiego jak warosci wyuczone. moze ta przepustnica potrzebuje czasu a raczej ECU zeby sie nauczuc obslugiwac ja na nowo :>

nie ma czegoś takiego , w sterownikach SIMOS owszem - ale też nie we wszystkich (są problemy z adaptacją - trzeba wykasować wart. wyuczone) :wink4:

... po cholere w ogóle ruszałem to dziadostwo :wallbash: no ale tak to jest jak sie chce zrobic dobrze a wychodzi zle ...

Tak to czasami bywa :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Więc co do jednego jest jasność.Termostat zaniża Ci temperaturę o około 10*C to dużo.Ponad wszelką wątpliwość do wymiany.

Co do pozostałych grup są bezużyteczne dla nas.

Robert jesteś dobrym teoretykiem ,ale jak już pisałem teoria jest nieraz daleka od rzeczywistości.Tak namieszałeś że w rezultacie nie ma ważnej grupy w logach:002.

Sławek na przyszłość Najbardziej istotne grupy to 002,009,003. W takiej kolejności.

Jak widzę kłopoty z obrotami masz od dawna(to prawdopodobnie od nieszczelnego dolotu). I nic dziwnego że masz zmiany trwałe w ECU .To że turbina ładuje Ci do 0,6bara o niczym nie świadczy. Ważne jest przy jakich obrotach silnika.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro ma wskaznik to niech powie kiedy ma max boost

0.6 mowi bardzo duzo, cokolwiek w ukladzie cisnien albo sterowania turbiny byloby uszkodzone to nie udalo by mu sie uzyskac takiego doladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...