Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1,9 TDI] Jak wyjąć katalizator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chcę wyciąć katalizator i wstawić rurę, w jaki sposób najszybciej go wykrącić . Czy najpierw odkręcić 3 śruby przy turbo, a potem 3 zaraz za katalizatorem (jest tam kiepskin dostęp) Czy dopiero dalej przy tłumiku i wtedy wyciągać od spodu razem z tą rurą ?

Opublikowano

U mnie był odkręcany sam katalizator bez rury, a wyciągnąć udało się go górą ale dopiero po rozebraniu przewodów od turbiny wychodzących, trochę się pomęczyliśmy ale wyszło. A i tak najgorzej było z odkręceniem śrub, rzeczywiście dostęp nieciekawy ;)

Opublikowano

Demontujesz filtr powietrza z obudową.

Poluzuj śruby przy kolektorze - chyba originalnie 12ki zamiennie 13ki mogą być (ten sam gwint ale inne łepki śruby)

Odkręć obejmę łączącą pod autem na środku - chyba 17-ki

Teraz gimnastyka artystyczna z wyjęciem tego fragmentu wydechu - kierunek do góry, najpier trzeba ją obrócić potem ciągnąc do góry i jednocześnie obracając wyjąć. Montaż odwrotnie.

Teraz co chcesz zrobić - wywalić kata: odkręcasz łączenie kata z rurą, wspawienie rurki to szkoła tlumikarza wiec nie piszę co i jak.

Koniecznie przy okazji pracy wymień pleciąnkę!!!

Dodatkowo można wymienić uszczelki przy tej rurze od katalizatora z przodu i z tyłu - choć one sa metalowe i jak gościu użyje takiej pasty do skręcania wydechu to można stare pozostawić.

Nie musze wspominać że konieczne jest przymiarka przed pełnym zaspawaniem (wpier załapać sprawdzić jak pasuje)

Polecam odrazu zakupić obejmę łączącą bo pewnie nieżle skorodowana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...