Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Szarpie przy ruszaniu


bigkaban

Rekomendowane odpowiedzi

Witam- od kilku dni walczylem ze skrzypiacym hamulcem w koncu zwyciezylem.. teraz zauwazylem natomiast, ze jak rano odpalam auto to dziwnie szarpie przy puszczaniu sprzegla... dzieje sie tak na zimnym silniku<na cieplym duzo mniej> z moich obserwacji wynika, ze jak ruszam na wstecznym to tego problemu nie ma.. albo jest on duzo mniej wyczuwalny.. zauwazylem tez ze czasem obroty sobie potrafia wskoczyc na 1100 i spasc na standard 850 jak stoje w korku... nie bardzo mam pojecie jak to opanowac... filtry wymieniony dwa tygodnie temu razem z olejem... jakies podpowiedzi co mozna sprawdzic i zrobic na poczatku??

a dodam zeby ruszyc to musze puszczac na jedynce sprzeglo baaaardzo delikatnie bo inaczej gasnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do szarpania to może być wiele przyczyn,poduszki silnika,skrzyni,koło dwumasowe,wydech plecionka,zamocowanie wydechu najpierw posprawdzaj wydech bo to najłatwiej zdiagnozować :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no najlatwiej zdiagnozowac ale wydech chyba by caly czas latal... mysle, ze to cos ze sprzeglem skoro przy ruszaniu itp tak sie dzieje.. tylko szkoda wydac na dwumas tyle kasy ale coz.... jak trza to trza... chyba ze ecu zwariowal bo ostatnio duzo u nas deszczy... i mysle moze wlac STP do wtryskiwaczy do paliwa.. moze sie zasyfilo cos??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopcenia nie zauwazylem a co do szarpania silnikiem to tez nie ma takich objawow podczas jazdy... jak jade sobie do pracy to mam tempomat ustawiony na 90 i spokoj jak recznie steruje gazem to tez spokoj.. problem wystepuje jak ruszam tak jakby nei mial mocy... wczesniej puszczalem sprzeglo i ruszal a teraz musze to zrobic naprawde baaaaaaaaaaardzo delikatnie zeby nei zgasl... stad moj pomysl z STP... moze dolac i niech przeczysci wtryski??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kopcenia nie zauwazylem a co do szarpania silnikiem to tez nie ma takich objawow podczas jazdy... jak jade sobie do pracy to mam tempomat ustawiony na 90 i spokoj jak recznie steruje gazem to tez spokoj.. problem wystepuje jak ruszam tak jakby nei mial mocy... wczesniej puszczalem sprzeglo i ruszal a teraz musze to zrobic naprawde baaaaaaaaaaardzo delikatnie zeby nei zgasl... stad moj pomysl z STP... moze dolac i niech przeczysci wtryski??

Jak dodasz dużo więcej gazu przy ruszaniu to też musisz to sprzęgło delikatniej traktować? A czy przymula samochód w trakcie jazdy przy wciśnięciu gazu i zbiera się z opóźnieniem? wyłącz tempomat i pobaw się trochę, zobacz jak reaguje.

A druga sprawa to znajdź jakiegoś diagnostę, sprawdźcie VAGiem co tam się dzieje zanim cokolwiek wlejesz. Szkoda pieniędzy na jakieś środki póki nie wiesz co tak naprawdę się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wracajac do domu obczailem sprawe i w ogole wygladalo to troche lepiej jakby mniej szarpal przy ruszaniu na zimnym, na cieplym w trasie normalnie sie zachowuje... dodam, ze od rana nie padalo wiec moze ECU wyschlo a druga sprawa to wyglada tak jakby mu brakowalo mocy na zimnym i wtedy musze dawac wiecej gazu zeby ruszyc z jedynki, bez problemu na cieplym normalnie jedzie i przy zmianie biegow zero problemu... takze problem wystepuje przy niskich obrotach na zimnym silniku vide pierwsze odpalenie wbicie jedynki i ruszenie...

chyba juz dokladniej nie umiem tego opisac...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że to raczej naiwne ale tak tylko dla sprawdzenia weź i odłącz EGR i zobacz jak będzie ruszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jutro sprawdze ale moc ma w porzadku zbiera sie ladnie wiadomo jak startuje od 1000 obrotow na 3 to troche pomuli zanim dojdzie do 1600 a potem juz idzie ladnie... ale sprawdze.. choc cos mi to ECU nie daje spokoju bo ostatnio jak usuwalem skrzypienie pedalu hamulca to sciagalem podszybie i moze zle uszczelke zalozyli... no ale coz bede raportowal... pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 19:28_________________________________________________ok zlapalem VAga i pokazalo mi czujnik temperatury plynu chlodzacego-przerwany obwod pradowy/ zwarcie z potencjalem plus akumulatora -G62.. wykasowalem bledy i jutro znowu podlacze jak blad wrocil to wymienie czujnik ale pali normalnie wiec moze wody dostal i stad problemy...??[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2010, 19:41_________________________________________________niestety blad powrcil w takiej samej postaci.. nowy czujnik 121 zl w ASO kts wie gdzie go szukac w aucie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jutro sprawdze ale moc ma w porzadku zbiera sie ladnie wiadomo jak startuje od 1000 obrotow na 3 to troche pomuli zanim dojdzie do 1600 a potem juz idzie ladnie... ale sprawdze.. choc cos mi to ECU nie daje spokoju bo ostatnio jak usuwalem skrzypienie pedalu hamulca to sciagalem podszybie i moze zle uszczelke zalozyli... no ale coz bede raportowal... pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 19:28_________________________________________________ok zlapalem VAga i pokazalo mi czujnik temperatury plynu chlodzacego-przerwany obwod pradowy/ zwarcie z potencjalem plus akumulatora -G62.. wykasowalem bledy i jutro znowu podlacze jak blad wrocil to wymienie czujnik ale pali normalnie wiec moze wody dostal i stad problemy...??[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2010, 19:41_________________________________________________niestety blad powrcil w takiej samej postaci.. nowy czujnik 121 zl w ASO kts wie gdzie go szukac w aucie??

Prawa strona silnika (ta po której jest EGR ). Nieco z tyłu silnika tak gdzieś w pobliżu plecionki jest wetknięty w kadłub silnika ten właśnie czujnik. nie jest wkręcany a tylko zakontrowany taką wsuwką. Wymiana jest dość prosta, najlepiej na zimnym silniku wyciągnąć stary czujnik uprzednio wyciągając wsuwkę w pogotowiu mając palec drugiej ręki aby zatkać szybko gniazdo czujnika żeby cały płyn nie poleciał (dla palca lepszy będzie zimny silnik :kox:). No i wtykasz szybko nowy czujnik.

Płynu aż tak dużo nie wyleci więc nie trzeba odpowietrzać, natomiast dobrze jest mieć trochę G12 bo napewno trzeba uzupełnić w zbiorniku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok jutro sprawdze ale moc ma w porzadku zbiera sie ladnie wiadomo jak startuje od 1000 obrotow na 3 to troche pomuli zanim dojdzie do 1600 a potem juz idzie ladnie... ale sprawdze.. choc cos mi to ECU nie daje spokoju bo ostatnio jak usuwalem skrzypienie pedalu hamulca to sciagalem podszybie i moze zle uszczelke zalozyli... no ale coz bede raportowal... pozdrawiam[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2010, 19:28_________________________________________________ok zlapalem VAga i pokazalo mi czujnik temperatury plynu chlodzacego-przerwany obwod pradowy/ zwarcie z potencjalem plus akumulatora -G62.. wykasowalem bledy i jutro znowu podlacze jak blad wrocil to wymienie czujnik ale pali normalnie wiec moze wody dostal i stad problemy...??[br]Dopisany: 30 Wrzesień 2010, 19:41_________________________________________________niestety blad powrcil w takiej samej postaci.. nowy czujnik 121 zl w ASO kts wie gdzie go szukac w aucie??

Prawa strona silnika (ta po której jest EGR ). Nieco z tyłu silnika tak gdzieś w pobliżu plecionki jest wetknięty w kadłub silnika ten właśnie czujnik. nie jest wkręcany a tylko zakontrowany taką wsuwką. Wymiana jest dość prosta, najlepiej na zimnym silniku wyciągnąć stary czujnik uprzednio wyciągając wsuwkę w pogotowiu mając palec drugiej ręki aby zatkać szybko gniazdo czujnika żeby cały płyn nie poleciał (dla palca lepszy będzie zimny silnik :kox:). No i wtykasz szybko nowy czujnik.

Płynu aż tak dużo nie wyleci więc nie trzeba odpowietrzać, natomiast dobrze jest mieć trochę G12 bo napewno trzeba uzupełnić w zbiorniku wyrównawczym.

nie w kadlubie tylko w plastikowym kolanku - trojniku ukladu chlodzenia.

musisz stanac z prawej - pasazera str. na wysokosci kola, szukaj za glowica ponizej kolanka rury dolotu

zanim usuniesz g62 musisz zwolnic zlaczke, oraz metalowa blokade wysuwana z boku gniazda czujnika w rurze. (latarka lub oswietlenie doatkowe sie przyda)

przed demontazem musisz zamontowac na czujniku uszczelniacz, dopiero wtedy wykonujesz akcje usuniecia starego i wstawienia nowego czujnika.

zakladasz blokade, zlaczke i tyle.

po nagrzaniu silnika sprawdzasz poziom plynu -ew. uzupelniasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za podpowiedzi zakupilem czujnik i oring i wieczorem sie wezme za to jak auto przestygnie po powrocie z pracy... pozdrawiam bede informowal o postepach...[br]Dopisany: 01 Październik 2010, 12:17_________________________________________________witam ponownie- wymienilem czujnik z oringiem, dolalem g12 i po okolo 30 minutach chodzenia silnika sprawdzilem bledy- nie pokazal zadnych- sprawdze jeszcze po powrocie z trasy czy wymiana pomogla.... pozdrawiam[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 10:11_________________________________________________na dzien dzisiejszy brak bledow.Pozdrawiam i dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też szarpie przy ruszaniu z jedynki.samochód aż podskakuje.ale ja bym obstawiał że to wina sprzęgła.reszta chodzi jak w szwajcarskim zegarku. jak pojeżdze to już rusza normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...