Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Sprzęgło czy skrzynia biegów?


fusse

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem, ja, jako autor juz tego starego wątku, napisze,ze jezdze nadal na tym samym sprzegle. jak kupilem auto zrobilem 22tys km i sprzeglo jak bralo tak bierze u gory,jak jest twarde tak jest i jak pulsowalo tak pulsuje ;) dodam,ze dokonalem modyfikacji, auto ma gdzies kolo 155-160KM i okolo 330-350Nm, i powiem,ze sie nie slizga, spod swiatel dobrze klei. takze tu chyba nie ma zasady, trzeba jezdzic, rozpadnie sie, to sie wymieni i wszystko. a z biegami, to tez sie nie poprawilo i nie pogorszylo, czasami dwojka zahaczy, ale juz sie nauczylem zmieniac biegi,zeby nie haczylo. wiem,ze mam wywalone poduszki pod skrzynia napewno i czasami na nierownosciach nie idzie wbic biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, ja, jako autor juz tego starego wątku, napisze,ze jezdze nadal na tym samym sprzegle. jak kupilem auto zrobilem 22tys km i sprzeglo jak bralo tak bierze u gory,jak jest twarde tak jest i jak pulsowalo tak pulsuje ;) dodam,ze dokonalem modyfikacji, auto ma gdzies kolo 155-160KM i okolo 330-350Nm, i powiem,ze sie nie slizga, spod swiatel dobrze klei. takze tu chyba nie ma zasady, trzeba jezdzic, rozpadnie sie, to sie wymieni i wszystko. a z biegami, to tez sie nie poprawilo i nie pogorszylo, czasami dwojka zahaczy, ale juz sie nauczylem zmieniac biegi,zeby nie haczylo. wiem,ze mam wywalone poduszki pod skrzynia napewno i czasami na nierownosciach nie idzie wbic biegu.

Regulacja wajchy od biegów była robiona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie , nie robilem, ale za to znalazlem na forum passka opis z regeneracja wybieraka, ktory podobno niezle dostaje po d*pie po paru latach. bedzie lato to bede kombinowal i zobacze jak to wyglada. jak cos to moge tutaj wrzucic opis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, ja, jako autor juz tego starego wątku, napisze,ze jezdze nadal na tym samym sprzegle. jak kupilem auto zrobilem 22tys km i sprzeglo jak bralo tak bierze u gory,jak jest twarde tak jest i jak pulsowalo tak pulsuje ;) dodam,ze dokonalem modyfikacji, auto ma gdzies kolo 155-160KM i okolo 330-350Nm, i powiem,ze sie nie slizga, spod swiatel dobrze klei. takze tu chyba nie ma zasady, trzeba jezdzic, rozpadnie sie, to sie wymieni i wszystko. a z biegami, to tez sie nie poprawilo i nie pogorszylo, czasami dwojka zahaczy, ale juz sie nauczylem zmieniac biegi,zeby nie haczylo. wiem,ze mam wywalone poduszki pod skrzynia napewno i czasami na nierownosciach nie idzie wbic biegu.

Dzięki Koledzy za Wasze odpowiedźi! W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak jeździć dalej. Wczoraj trochę poczytałem i konsultowałem się z pewną firmą, która robi sprzęgła na zamówienie oraz regeneruje stare z gwarancją na 120-150 tys w zależności od modelu sprzęgła. ponoć są to standardowe przebiegi, dla których żywotność sprzęgła dobiega końca - może ktoś wie czy to prawda?

Kolego fusse - miałem też taki problem wcześniej, że na nierównościach itd. słabo wchodziła mi właśnie dwójka a dodatkowo auto na luzie potrafiło wchodzić w małe "wibracje" (raczej słabo wyczuwalne ale jednak). Pomogła mi lewa poduszka pod skrzynią - jak ręką odjął... (pomimo że co najmniej 10 mechaników oglądało wszystkie poduszki jak jeździłem i twierdzili, że jest ok). Wymianę zaproponował jeden z mechaników w radomiu, który przejechał się samochodem i pomimo, że "na oko" poduszka była dobra zaproponował jej wymianę i jak napisałem - wszyskie objawy ustąpiły! :)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, ja, jako autor juz tego starego wątku, napisze,ze jezdze nadal na tym samym sprzegle. jak kupilem auto zrobilem 22tys km i sprzeglo jak bralo tak bierze u gory,jak jest twarde tak jest i jak pulsowalo tak pulsuje ;) dodam,ze dokonalem modyfikacji, auto ma gdzies kolo 155-160KM i okolo 330-350Nm, i powiem,ze sie nie slizga, spod swiatel dobrze klei. takze tu chyba nie ma zasady, trzeba jezdzic, rozpadnie sie, to sie wymieni i wszystko. a z biegami, to tez sie nie poprawilo i nie pogorszylo, czasami dwojka zahaczy, ale juz sie nauczylem zmieniac biegi,zeby nie haczylo. wiem,ze mam wywalone poduszki pod skrzynia napewno i czasami na nierownosciach nie idzie wbic biegu.

Dzięki Koledzy za Wasze odpowiedźi! W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak jeździć dalej. Wczoraj trochę poczytałem i konsultowałem się z pewną firmą, która robi sprzęgła na zamówienie oraz regeneruje stare z gwarancją na 120-150 tys w zależności od modelu sprzęgła. ponoć są to standardowe przebiegi, dla których żywotność sprzęgła dobiega końca - może ktoś wie czy to prawda?

Kolego fusse - miałem też taki problem wcześniej, że na nierównościach itd. słabo wchodziła mi właśnie dwójka a dodatkowo auto na luzie potrafiło wchodzić w małe "wibracje" (raczej słabo wyczuwalne ale jednak). Pomogła mi lewa poduszka pod skrzynią - jak ręką odjął... (pomimo że co najmniej 10 mechaników oglądało wszystkie poduszki jak jeździłem i twierdzili, że jest ok). Wymianę zaproponował jeden z mechaników w radomiu, który przejechał się samochodem i pomimo, że "na oko" poduszka była dobra zaproponował jej wymianę i jak napisałem - wszyskie objawy ustąpiły! :)

Pozdrawiam!

Ja mam to samo myślałem że to dwumasa. Zmieniłem na jednomas 1Z, a wibracje nie ustąpiły. Zmieniłem poduchy i dalej to samo. Dwójka przy niskich obrotach wchodzi normalnie lecz już przy ok 3.000 już z oporem. Wydaje mi się jakbym musiał poczekać aż obroty spadną dopiero mogę wbić. Jak dodaję np. na 2 gwałtownie gazu i puszczam czuję jakiś luz i ruchu lewarka. Znowu jak jadę na 5 biegu trzymam równo gaz to na lewarku czuć takie mrowienie i jakby jakiś luz między zębami skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...