Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Sprzęgło czy skrzynia biegów?


fusse

Rekomendowane odpowiedzi

mnie tez łapie u samej góry

jak lekko nacisnę to tez pulsuje i to raczej objaw końca łożyska oporowego :/

1 i wsteczny ciężko wchodzą dopiero gdzieś za trzecim podejściem te biegi właśnie wchodzą :(

wiec już się rozglądam za wymiana sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów i jak tam po wymianie tego oleju na EP 80W90?, biegi lepiej wskakują??. U mnie jest ze skrzynią coraz gorzej, na zimnym silniku wstecznego nie mogę w ogóle wrzucić zgrzyta niemiłosiernie a dzisiaj to już 1 nie wchodziła także musiałem ruszać z 2-ki, sama zmiana biegów z 1-2-3 wchodzi z bardzo dużym oporem a czasami 2 wchodzi ze zgrzytnięciem. Wszystkie te problemy znikają kiedy silnik się zagrzeje dopiero po przejechaniu ok 25-30min.Zauważyłem także że drążek zmiany biegów drga na każdym biegu i im szybciej jadę i bieg jest wyższy tym on bardziej drga!!

Wydaje mi się że na pewno do wymiany siłownik sprzęgła i chyba cały kpl sprzęgła oraz może też i łożysko igiełkowe,za to mam nadzieję że to nie będzie przyczyna synchronizatorów bo w tym przypadku to koszt zakupu takich synch byłby dużo większy.

A jak wy myślicie koledzy ,co to może być powodem takich objawów z tymi biegami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów i jak tam po wymianie tego oleju na EP 80W90?, biegi lepiej wskakują??. U mnie jest ze skrzynią coraz gorzej, na zimnym silniku wstecznego nie mogę w ogóle wrzucić zgrzyta niemiłosiernie a dzisiaj to już 1 nie wchodziła także musiałem ruszać z 2-ki, sama zmiana biegów z 1-2-3 wchodzi z bardzo dużym oporem a czasami 2 wchodzi ze zgrzytnięciem. Wszystkie te problemy znikają kiedy silnik się zagrzeje dopiero po przejechaniu ok 25-30min.Zauważyłem także że drążek zmiany biegów drga na każdym biegu i im szybciej jadę i bieg jest wyższy tym on bardziej drga!!

Wydaje mi się że na pewno do wymiany siłownik sprzęgła i chyba cały kpl sprzęgła oraz może też i łożysko igiełkowe,za to mam nadzieję że to nie będzie przyczyna synchronizatorów bo w tym przypadku to koszt zakupu takich synch byłby dużo większy.

A jak wy myślicie koledzy ,co to może być powodem takich objawów z tymi biegami??

Obstawiam 100% synchronizatory a gałka Ci drga bo możesz mieć pozrywane poduszki pod skrzynią biegów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, no i okazało się że to nie były synchronizatory tylko sprzęgło padło i przy okazji dwumas ,na razie wymieniłem tylko sprzęgło (Luk) bo na dwumas nie starczyło mi kasy,jestem teraz w Holandii i za wymiane sprzęgła + jakiś zimering bo gdzieś olej trochę wyciekał z robocizną zapłaciłem 700 euro,niezła przebitka co??, w Polsce kpl sprzęgła LUKA można mieć już od 550-600zł a za dwumasa następne 700 euro chcieli,szok,jadę do kraju za 1,5 miesiąca to sobie wymienie dwumas tylko mam nadzieje że nie zniszczy on mi nowego sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kupilem niedawno audika i mam podobny problem jak opisujecie, a mianowicie 2ka wchodzi z dużym oporem i czasem zgrzyta. Idąc za radami kolegów wymieniłem wczoraj olej na 80W90 GL-4. Póki co powiem że nie jest dobrze. Dziś (-18C) po ruszenie, nie było szansy na wbicie 2ki,poza tym po wduszeniu sprzegła samochód jakby przyhamowywał(jakbym go nie wdusił do końca),a to mi wygląda że problem chyba nie tkwi w skrzyni! Po 5km jazdy robi się już lepiej,nawet wydaje mi się że 2ka wchodzi lepiej niż przed wymianą oleju. Co sugerujecie Panowie?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałeś gęściejszy olej. Przy -18 olej robi się gęsty jak masło. Przyhamowuje Cię skrzynia dopóki olej od temperatury nie zrobi się rzadszy. Jeżeli 2 zgrzyta to poszedł synchronizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ciagle upieracie sie przy synchronizatorach, a mnie sie wydaje,ze to moze byc problem z wybierakiem i luzem na nim. wrzuce tu link do forum passata, gdzie jest fotostory naprawy wybieraka, a problemem bylo wlasnie, wrzucanie 1,2 i wstecznego.problem ten wg autora wystepuje w paskach b5,audi b5 i audi a6c5. zrobi sie cieplej, na wiosne zabieram sie za wybierak i poduszka pod skrzynia i silnikiem.

link; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=86926

fotostory z opisem jest w pdfach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałeś gęściejszy olej. Przy -18 olej robi się gęsty jak masło. Przyhamowuje Cię skrzynia dopóki olej od temperatury nie zrobi się rzadszy. Jeżeli 2 zgrzyta to poszedł synchronizator.

Ja załałem 75W90 i okazał się gęściejszy od tego co był w skrzyni tydzien męki i nalałem s powrotem stary o wiele lepiej bo rzadszy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz ja :)

Na zimnym silniku wszystko działa idealnie. Problemy zaczynają się po rozgrzaniu, a po kilku godzinach pracy jest dramat... Problem dotyczy głównie biegu 1 i R, bardzo ciężko wchodzą ale nie cały czas. Raz dobrze, raz fatalnie. Nie ma przy tym zgrzytów, nie ma znaczenia jakie są obroty. Jak zgaszę silnik to biegu wchodzę normalnie. Po pedale sprzęgła też nic nie czuć, żadnych zmian.

Po wymianie ( pół roku ) dwumas i sprzęgło kopmlet sachs. Problemy zaczęły się jakieś dwa tygodnie temu i wymieniony został wysprzęglik - nie pomogło...

Jakieś pomysły :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ciagle upieracie sie przy synchronizatorach, a mnie sie wydaje,ze to moze byc problem z wybierakiem i luzem na nim. wrzuce tu link do forum passata, gdzie jest fotostory naprawy wybieraka, a problemem bylo wlasnie, wrzucanie 1,2 i wstecznego.problem ten wg autora wystepuje w paskach b5,audi b5 i audi a6c5. zrobi sie cieplej, na wiosne zabieram sie za wybierak i poduszka pod skrzynia i silnikiem.

link; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=86926

fotostory z opisem jest w pdfach.

wybierak do wymiany wtedy jak same biegi wyskakują.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :wink4:

ja od ostatnich wpisów nie wymieniałem ani oleju ani wybieraka, tego drugiego nie wymieniałem bo nie wiem ile u mnie idzie tych pałąków, ale jest jedna dobra wiadomość,

wcześniej mieszkałem w dzielnicy w której miałem beznadziejne drogi i wtedy był problem z biegami, teraz mieszkam w innej gdzie są proste drogi i biegi nie wchodzą może idealnie, ale nigdy nie musiałem ich wbijać po kilka razy,

moje stwierdzenie jest takie, że to nie będzie wina oleju, czy synchronizatorów, czy sprzęgła, najzwyczajniej to będzie wina tego zewnętrznego wybieraka,

jak będzie cieplej to go wymienię :evil:

zauważyłem, że kolega wyżej pisał o wadzie wybieraków w B5 ;) też to czytałem na forach, także myślę że wymiana jego może sporej ilości nam pomóc

Bigu888 myślę że u Ciebie to skrzynia już kończy swój żywot, miałem podobne objawy, współczuje..

mnie wymiana ze sprzęgłem kosztowała prawie 2 tysie :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby kogoś intereswało rozwiązanie problemu z moją skrzynią/sprzęgłem...

W zeszłym tygodniu wymieniłem wysprzęglik - nie pomogło. Pojechałem wczoraj do mechanika i bidny zzieleniał jak mnie zobaczył... Mówił mi później że jak rozebrał wszystko to się po głowie drapał i chyba z godzinę szukał co padło, bo wszystko dobrze wyglądało...

Znalazł :rolleyes:

Wysrało się łożysko na wałku w skrzyni do tego stopnia że raz wałek był prosto - wówczas biegi wchodziły, a drugi raz go przechylało i nie dało się wrzucić 1,2 i R...

Całkowity koszt naprawy 300zł :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarko a te łożysko znajduje się jakoś w środku skrzyni że trzeba ją jakoś rozbierać??

Tego Ci nie powiem dokładnie jak to wygląda, ale domyślam się że owe łożysko jest na jakimś końcu skoro przy przekrzywieniu nie wchodziły niskie biegi :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde to teraz zaczyna mnie zastanawiać w jakim stanie jest moje łożysko :mysli:

no trudno najpierw wymienię wybierak a jak to nie pomoże w 100% to polecę mechanikowi zobaczyć to łożysko :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę sie do pytania kolegi powyżej... u mnie w AWX'ie na zimnym silniku dosyć ciężko wchodzi 1. a zwłaszcza 2. bieg, a na rozgrzanym też mogłyby wchodzić lepiej, przy okazji dodam, że lewarkiem od zmiany biegów od czasu do czasu nieźle telepie:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam...

Moje sprzęgło od początku brało b.wysoko (ostatnie 2 cm max...). Przejechałem jakieś 90kk od tego momentu i cały czas bierze tak samo. (A4 AJM). Nic się nie zmieniło.... Jednak zastanawia mnie jedna rzecz ponieważ miałem okazję ostatnio jeździć dokąłdnie takim samym samochodem z tą samą skrzynią i tym samym silnikiem. Okazuje się że moje sprzęgło chodzi bardzo bardzo cięzko (choć do tej pory mi to nie przeszkadzało na trasie to było uporczywe w mieście - jednak ciężko ale myślałem, że tak ma być) więc teraz zwróciłem dopiero na to uwagę i postanowiłem poszukać.

Wychodzę z założenia, że skoro sprzęgło przez niemal 100kk nie skończyło się tzn, że nie jest ono do wymiany. Pedał po przyłożeniu nogi - nie pulsuje (bynajmniej nie daje się wyczuć), auto nie szarpie i nie ma problemów z wrzucaniem biegów - wszystko działa idelanie... tylko tak ciężko!! Czy warto jest zmieniać olej? Czy jest jakiś dodatkowy siłownik (pompka) do sprzęgła, która wpływać mogła by na to, że jest ono takie twarde?

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam i czytam...

Moje sprzęgło od początku brało b.wysoko (ostatnie 2 cm max...). Przejechałem jakieś 90kk od tego momentu i cały czas bierze tak samo. (A4 AJM). Nic się nie zmieniło.... Jednak zastanawia mnie jedna rzecz ponieważ miałem okazję ostatnio jeździć dokąłdnie takim samym samochodem z tą samą skrzynią i tym samym silnikiem. Okazuje się że moje sprzęgło chodzi bardzo bardzo cięzko (choć do tej pory mi to nie przeszkadzało na trasie to było uporczywe w mieście - jednak ciężko ale myślałem, że tak ma być) więc teraz zwróciłem dopiero na to uwagę i postanowiłem poszukać.

Wychodzę z założenia, że skoro sprzęgło przez niemal 100kk nie skończyło się tzn, że nie jest ono do wymiany. Pedał po przyłożeniu nogi - nie pulsuje (bynajmniej nie daje się wyczuć), auto nie szarpie i nie ma problemów z wrzucaniem biegów - wszystko działa idelanie... tylko tak ciężko!! Czy warto jest zmieniać olej? Czy jest jakiś dodatkowy siłownik (pompka) do sprzęgła, która wpływać mogła by na to, że jest ono takie twarde?

Z góry dzięki!

Wymiana oleju nie pomoże bezpośrednio wysprzęgla docisk sprzęgła i on może być twardy możliwe że ze starości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...