Skocz do zawartości

maestrus

Pasjonat
  • Postów

    146
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O maestrus

Informacje

  • Imię
    Karol
  • Miasto
    Ząbki

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    AJM
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia maestrus

2

Reputacja

  1. Kilka lat temu pisałem - ale szukać nie zamierzam. Dalej w moich rękach od 2009 roku. Aktualnie już 768k. Turbina wciąż w oryginale ale właśnie szykuję się do remontu - puszcza już olej na uszczelnieniu. Wtryski w oryginale - wymienione 3 razy uszczelki wtrysków. W głowicy już dość wyraźne wytarcia przy uszczelnieniach dlatego dane są o 1mm grubsze podkładki miedziane pod wtryski. 3 kpl. sprzęgła założony. Oryginalna dwumasa przeżyła bez problemu 2 kpl. Zawieszenia ile kpl. założyłem - nie liczę już ale sądzę że jest to 4 kpl. jeżeli chodzi o wahacze górne. 3 kpl. jeżeli chodzi o wahacze przód (dół zawsze lem z oryginału - zeszlifowane znaczki audi). Auto nie wygląda na swój przebieg - stan wnętrza bardzo dobry, powiedział bym, że lepszy niż niejedno auto, które widziałem z przebiegiem rzędu 150-300tyś. Robimy i jeździmy dalej. Z usterek - po tak długim czasie - muszę zrobić uszczelenienie czołowe kompresora klimatyzacji wreszcie bo ciśnienie gazu trzyma tylko przez około pół roku. Ciśnienie sprężania może nie jest już rewelacyjne ale po takim przebiegu i tylu latach 29 bar nie jest wciąż źle. O ile dobrze pamiętam 26 kwalifkuje silnik do grubszego remontu. 2 komplet wałek,szklanki,panewki w głowicy założony przy jakiś 450-500tyś. (niestety szklanki zużyły się maksymalnie) :-)
  2. Witam, Przejrzałem forum i znalazłem wiele różnych tematów jednak nie do końca pasujących do mojego przypadku. Mam błąd 18017 w sterowniku ECM, czyli crash shutdown activated. Niestety kodu nie da się skasować bo natychmiast wraca. Jeżeli chodzi natomiast o AirBag moduł nie zgłasza żadnych problemów. Sprawdziłem więc połączenia między modułem AirBag i ECM, które są OK. Zrobiłem pomiar parametrów w module AirBag i tutaj wszystko jest w porządku - są 2 poduszki - kierowca/kierownica + pasażer dash. Obie sprawne. 2x napinacze pasów również OK (pomiar prawidłowy). Auto nigdy nie uczestniczyło w wypadku, mam go od 2004 roku. Problem zaczął objawiać się nie działającym zamkiem centralnym - moduł w bagażniku z prawej strony (Avant). Myślałem, że to wina zamka początkowo dlatego mam drugi ale to nie rozwiązuje problemu. Zamek centralny raportuje błąd 1366 - właśnie ze względu na obecność błędu 18017 w sterowniku ECM. Pomyślałem, że być może winne są czujniki zderzeniowe boczne, więc na wszelki wypadek sprawdziłem okablowanie oraz je wymieniłem - jednak efekt jest ten sam (to był taki trop w ciemno gdyż nie miałem już pomysłu - sterownik AirBag raportuje odłączone czujniki zderzeniowe poprawnie a po podłączeniu i skasowaniu błędów jest OK). Podsumowując: 1. w airbag ecm błędów brak 2. w airbag sprawdziłem carprog crash data - brak 3. ecm raportuje 18017 błąd 4. okablowanie między ecm i airbag ecm sprawdzone - OK 5. centralny zamek dostaje sygnał z ecm i raportuje błąd 1366 Być może ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdizć aby coś podpowiedzieć? Dziękuję.
  3. Być może szklanka w otworze w głowicy się przycina, zrobiła się jakaś zadra lub dostała w gnieździe nadmiernego luzu i stąd jak ją blokuje nie jest w stanie skompensować wystarczająco luzu co dalej powoduje taki a nie inny efekt - tylko to przychodzi mi do głowy skoro wszystko resztę jest OK.
  4. A czy zakład wykonał kompensację luzów zaworowych - tak wiem, są tam popychacze hydrauliczne jednak taka kompensacja jest konieczna. Przerobiłem temat na AJM na którym zużywam juz 4 zestaw szklanki + wałek (zawsze INA + KS i panewki Glycko). Obecnie 690tys przebiegu. Mój pierwszy remont przy 380tys. a potem głowica przy 560tys po raz pierwszy wraz z kolejną wym. wałka i popychaczy - tutaj rozczarowanie, o którym piszesz bo jakieś 35tys i wałek ze szklankami w stanie opłakanym (szklanki dziurawe a wałek na szrot). Myślałem, że trafiłem słabej jakości podróbkę ale to nie prawda - teraz już wiem. Sprężyny zaworowe robią się twardsze a splanowane 7 setek płaszczyzny z głowicy oraz szlifowanie zaworów aby je "zabielić" spowodowało ich podniesienie o jakieś 2-3 setki. do tego twardsza sprężyna i szklanki nie dają rady i poddają się... Kolejny remont, kompensacja luzów w zakładzie (fizyczna) oraz wymiana sprężyn na nowe przyniosły oczekiwany efekt. Na reszcie AJM nie stuka, nie fuka. Szklanki ponownie INA + wałek KS i panewki Glycko. Lecimy od 690k dalej aż do uśmiercenia dołu, który w oryginale wciąż daje radę (28,5 na zimnym a 30-30,5 na ciepłym kompresji). Norma podaje koniecnzść remontu od 26.ale na razie nie widzę takiej konieczności Przy okazji zdjąłem miskę olejową, oczyściłem ją, umyłem smog i postanowiłem wymienić pompę oleju na pieburga bo trafiła się za rozsądne pieniądze (profilaktycznie, bo stara wciąż trzymała ciśnienie). Silnik wymyłem ropą. Po 1000km spuszczony olej wygląda jak z bańki
  5. Swoją drogą tak się zastanawiam czy jest możliwość jakaś aby obejść problem wyłączając/kodując gdzieś w sterowniku funkcję zabezpieczającą przed uruchomienie sprężarki w temp. 5 i mniej w odpowiedni sposób. Czy ktoś może miał z tym do czynienia?
  6. W razie czego zawsze dostępne na stronie jednego z Kolegów:http://audi.pacula.eu/audi-a4-b5-demontaz-nakladek-zewnetrznych-klamek/ Prosta sprawa Pozdrawiam.
  7. Przez wynik negatywny mam na myśli, że w 10 próbach, które już wykonałem żaden wynik nie zabarwił odczynnika co oznacza brak spalin w układzie chłodzenia. Płynu nie ubywa (na dystansie około 15k). Wokoło silnika sucho w przy pompie również. Jak nie ubywa płynu to nie może być mokro :-) Zauważyłem, że jak włączam klimę i silnik jest mocniej obciążony (mocniej obciążony jest też napęd paska PK) to zaczyna się szybciej grzać. Będę to sprawdzał ale być może pasek zaczyna się "ślizgać" - ciekawe czy to możliwe bo nic na to nie wskazuje.
  8. Nie zgodzę się, dlatego drążę temat. Mam ten samochód w domu od 2004 roku i nigdy czegoś takiego nie było. Temperaturę czy -30 czy +35 trzymał 90C +/- ewentualna grubość wskazówki przy skrajnych temperaturach zimno/ciepło ale nie wchodził nigdy w pobliże kreski 100C (pierwsza kreska za 90C). Dziś sprawdzałem po raz kolejny spaliny w układzie chłodzenia - wynik negatywny. Zauważyłem jednak spore ciśnienie jak się zagrzał po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego, wyrzuciło trochę płynu przy jego odkręceniu -> będę wyjmował kolejny raz nową pompę. Nie wierzyłem w to ale moje podejrzenia kieruję właśnie tutaj - moja teoria teraz jest taka że woda nie ma takiego obiegu jak powinna mieć być może odpadła któraś z łopatek nowej pompy??? i woda gotuje się od dołu a para wodna zaczyna wypierać do góry i stąd wyrzut wody przez korek po jego odkręceniu. Pytanie do Was czy możliwe jest, że mam wynik negatywny z testera uszczelki głowicy a przedmuchy są do układu chłodzenia? (Chcę kategorycznie wykluczyć uszczelkę głowicy, co prawda przebieg duży bo przeszło 600kk ale nie sugerował bym się przebiegiem, auto chodzi malina ogólnie).
  9. Drodzy Koledzy, Jednostka wollnossąca 1,8 ADR (125KM) rok 98, A4, B5 zasilanie Pb+LPG. Auto przegrzewa się, niewiele ale temp. na blacie dochodzi do 100-105 stopni Celsjusza. 1. Wymieniony termostat Vernet 87C temp. otwarcia, zrobiłem to drugi raz bo wcześniej wsadziłem Wahler też na 87C. Oryginał był na 87C i było ok. 2. Wisko sprawne, wymienione na nowe na zimnym można lekko zatrzymać ale jak przekroczy 60C już nie tak łatwo bo ciśnienie oleju robi swoje i wisko kręci jak "dzikie" 3. Układ odpowietrzony (zbiornik wyrównawczy w górze, a wąż od nagrzewnicy zdjęty. Brak powietrza w układzie 4. Sama nagrzewnica wcześniej przeczyszczona - woda przepływa swobodnie bez najmniejszych oporów (odkamieniacz, kwasek cytrynowy płyn do płukania chłodnic, cały układ był przeczyszczony i nagrzewnica jeszcze osobno też. Robiłem też bypass nagrzewnicy - jest to samo. 5. Pompa wody nowa, sprawna - cyrkulacja wody jest 6. Czujnik temp. na wszelki wypadek wymieniony WS2605 by Vernet - odczyty na VAG takie same jak na starym 87-102C na oby - na ECU + Instruments porkywają się +/- 1-1,5C. 7. Brak wycieków, króćce dobre nie ubywa wody ze zbiornika, nie kopci, brak jakichkolwiek innych oznak, płyn czysty a wynik pomiaru spalin w zbiorniku negatywny póki co. 8. LPG sprawdzony (mapy) wszystko OK. na Bp przegrzewa się tak samo jak na LPG. Np. jadę 60km i przez 40 nic się nie dzieje a potem nagle temp skacze do 105 i tak trzyma przez chwilę powoli schodząc ponownie do 90. Jeśli włączę nagrzewnicę na max żeby zbić temp również zbija - w oczach Jakieś konstruktywne sugestie? Dziękuję. PS: Wiem, że temat poruszany milion razy, przeczytałem już chyba wszystkie wątki na ten temat i zrobiłem wszystko co mogłem.
  10. No właśnie - wszyscy piszą, że nie ma regulacji... oczywiście w zacisku jest samoregulator ale linka ma dzielony pancerz, na którym jest właśnie wspomniana regulacja, którą należy ustawić przy wym. zacisku lub samej linki. Wg mnie ma to znaczenie i pozwala regulować ręczny hamulec. Wykręcając regulację -> wydłużamy pancerz a zatem skracamy linkę bo koniec pancerza przesuwa się w tył (zachodzi mocniej na linkę) w związku z tym jak zaprzemy go to będzie mniej linki wystawało przy zacisku (mocniej trzeba się naginać aby założyć na uchwyt samoregulatora). Trochę się z tym namęczyłem już ;-)
  11. Nie ma. Widziałem mnóstwo AJMów i sam go mam i nie ma tam nic takiego...Nie widziałem też aby w ETKA coś takiego było. Tylko śruba regulacyjna na maglowinicy, o której piszą koledzy ale z tym b.ostrożnie! może potem np. coś zacząć stukać w maglu itp ;-)
  12. U mnie po kilku takich dziwnych dźwiękach zakończyło się na tym, że biegi zaczęły wchodzić gorzej (szczególnie 1,2) a potem już prawie wszystkie. Proces trwał około 6-8ms i zakończyło się na wym. łożyska igiełkowego za 27zł ale skrzynię trzeba zwalić... :-( Dlatego warto od razu obejrzeć dobrze sprzęgło, wym. uszczelniacz wału korbowego i olej w skrzyni - gdyby przyszło Ci też robić to aby potem nie było niespodzianek...
  13. Proponuję zapoznać się z tematami dwoma: 1. Tutaj nowsza wersja z przekaźnikiem zamkniętym 2. Tutaj starsza wersja z przekaźnikiem otwartym Jeśli po wł. manetki (nie cyka) to może być przerywacz do wymiany. Jest też opcja, że to manetka nie działa jak trzba (poruszać delikatnie góra/dół jeśli cyknie przekaźnik w przerywaczu to rób manetkę a jeśli nie to styki się "łapią" i dlatego nie działa).
  14. A ja polecam kupić nowy cena między 50-100zł to nie majątek i masz spokój.... np. http://autowanda.pl/?page=catalog/browse&cat[cat]=36007965&cat[cmf]=2ea&cat[cmo]=3e2&cat[cve]=14ec&offset=0&sort= TO NIE REKLAMA!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...