nuszek Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 Witam, zbliża się zima, więc postanowiłem sprawdzić świece żarowe, i niestety wszystkie spalone, a co najgorsze dostają zasilanie po odpaleniu silnika /dlatego się spaliły/. Sprawdziłem przekaźnik nr 202, sprawny nie sklejony i podczas gdy czujnik temperatury pokazuje powyżej 5 oC to przy włączonym zapłonie nie podaje napięcia na świece żarowe, dopiero gdy odpalę silnik to przekaźnik łapie i świece żarowe są zasilane /oczywiście tak nie powinno być/. Po odłączeniu czujnika temperatury i włączeniu zapłonu następuje podanie napięcia na świece żarowe na ok. 20 sek. po czym gaśnie kontrolka grzania świeć a następnie zostaje wyłączone napięcie przez przekaźnik 202 do świeć żarowych, /i tak powinno być/ ale po odpaleniu silnika z powrotem łapie przekaźnik 202 i świece są cały czas zasilane gdy silnik pracuje. Co steruje przekaźnikiem 202 od świec i gdzie szukać przyczyny. Pozdrawiam Janek
krzysiogreg Opublikowano 19 Września 2007 Opublikowano 19 Września 2007 dostają zasilanie po odpaleniu silnika to chyba prawidłowe zachowanie - tzw podgrzewanie wtórne, w wielu dieselkach mozna to zauważyć ze po jakimś czasie od odpalenia (ok20sek) słychać "cyknięcie" przekaźnika BTW, mam podobne wątpliwości co do poprawnego dzialania układu podgrzewania w moim aucie... no cóż poczekam do pierwszych przymrozków to sie dowiem
Voucher Opublikowano 20 Września 2007 Opublikowano 20 Września 2007 A u mnie nie pali sie kontrolka swiec zarowych po przekreceniu kluczyka. Auto pali na dotyk wiec nie wiem czym to jest spowodowane. Moze przepalila sie zaroweczka na desce?
nuszek Opublikowano 21 Września 2007 Autor Opublikowano 21 Września 2007 / 1,9 TDi 110 kucyków silnik AFN/ Witam! Ponieważ nikt mi nie odpowiedział, to odpowiem sobie sam. Świece żarowe sterowane są bezpośrednio z komputera /wyjście nr 50/ poprzez przekaźnik 202 i bezpiecznik 80 A /u mnie przekaźnik jest niebieski i znajduje się pod deską rozdzielczą, można go wyjąć poprzez otwór po zdjęciu pokrywki bezpieczników/. I tak, gdy temperatura wody /wody - cieczy chłodzącej/ , jest poniżej 5 oC świece zostają włączone po przekręceniu stacyjki na ok. 20 sek i po rozruchu silnika są jeszcze zasilane przez przez kilka minut /tak kilka minut od 2 do 5/. Gdy temperatura wody jest powyżej 5 oC i silnik jest jeszcze nie rozgrzany to świece nie zostają włączone po włączeniu stacyjki, ale zostają włączone po rozruchu silnika na ok. dwie minuty. Gdy silnik jest rozgrzany i temperatura wody wynosi ok. 90 oC /nie wiem od jakiej temperatury to się zaczyna/ to świece żarowe nie zostają włączone ani przed ani po rozruchu silnika. Jak mi powiedział mój znajomy mechanik, włączenie świec żarowych po rozruchu silnika /gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany/ ma na celu jego szybkie nagrzanie i lepsze spalanie, a świece nie zostaną przegrzane - bo są chłodzone przez ciągłą wymianę powietrza w komorze spalania podczas pracy silnika. uzupełnij profil
sliszew Opublikowano 9 Października 2007 Opublikowano 9 Października 2007 nuszek mam do ciebie pytanie,czy jak temp.wody jest pow. 5st.i odpalasz zimny silnik to gdy wlanczasz stacyjke to kontrolka swiec gasnie odrazu a gdy odpalasz to wtedy ma nastapic pogrzewanie siwec i czy wtedy zapala sie kontrolka bo w tym aucie co zmierzam kupic niezapala sie podczas rozruchu i silnik musi pokrecic troche zanim zapali.jak to ma byc?goscx wymienial jakos kontrol ale nic sie nie zmienilo [br]Dopisany: 08 Październik 2007, 12:10 _________________________________________________A wiec z tego co doszedlem swiece w TDi grzeja tylko w niskich temperaturach a przyczyna ciezkiego palenia moze byc:kat wtrysku,dawka paliwa podczas rozruchu,modul pompy paliwa no i walki rozrzadu :wink4:pozdrawiam
neever Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 A ja mam takie pytanie do was: Jak długo wam się grzeją świece gdy auto stoi dość długo (jakieś 12h) na zewnątrz? ( temp od 0 stopni do -5 stopni)? Ponieważ ostatnio u mnie po nocce w pracy świece mi się grzały dobrą minute. To normalne? pozdro :th:
Tosik Opublikowano 14 Listopada 2007 Opublikowano 14 Listopada 2007 nuszek z tego co piszesz to masz już świece ok. Więc mam pytanie czy kontrolka świec zapala ci się po przekręceniu kluczyka (jest temperatura poniżej 5 stopni i zimny silnik) na chwile tzn. 1 sekunda czy świeci Ci się dłużej aż nagrzeją i jak zgaśnie to wtedy możesz odpalać. Bo u mnie zapala się na sekunde i nie wiem czy świece w ogóle chodzą (same świece śą dobre bo sprawdzałem a nie wiem czy sterowanie zasilaniem jest wporządku)
MASA Opublikowano 14 Listopada 2007 Opublikowano 14 Listopada 2007 Witam, U mnie po przekręceniu stacyjki lampka świec pali sie przez ok 15sec, bez znaczemia jest temperatura na zewnątrz. Jeśli silnik jest nagrzany trwa to ok 5s. Jeśli podczas świecenia lampki przekrecę zapłon, to obroty podskakuja na chwilkę do ok 2,5 tys - znaczy to więc chyba, że świece grzeją. Jednak po zdiagnozowaniu VAG, pokazuje mi błąd - zwarcie czujnika temp. silnika. Czy ten czyjnik ma jakiś wpływ na grzanie świec żarowych? Pozdrawiam MASA
Tosik Opublikowano 14 Listopada 2007 Opublikowano 14 Listopada 2007 Czujnik temp. ma wpływ na świece bo jeśli silnik jest nagrzany to świece nie grzeją i z tymi obrotami to też masz coś nie tak moim zdaniem.
Rogalotti Opublikowano 14 Listopada 2007 Opublikowano 14 Listopada 2007 Witajcie Jeżeli nie masz info. z czujnika temp to sterownik podstawia wartości z góry mapy i grzeje swiecami oraz podaje do rozruchu dużą dawkę. Jeżeli nie zapala świec przy odpaleniu może zapalić je potem jak pisał kolega wyżej. Można adaptacjami przestawić długość grzania świec przed odpaleniem silnika (nie temperature przy której mają się załączyc) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się