Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Dziwny stuk z zawieszenia


lukas_ss

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy nie wiem gdzie podpiac ten post ale chyba do zawieszenie jak jade normalnie autem i sie zatrzymam i nastepnie wrzucam wsteczny ruszam i nacisne hamulec i stane to w momencie nacisniecia hamulca to mam przeraźliwy stuk jakby cos z czegos spadlo w okolicy prawego kola lub gdzies w okolicy przedniego prawego zawieszenia silnika ciezko wyczuc. moze podpowiecie mi co to jest myslalem ze przegób ale niestety po wymiane zew. przegubu nadal sytuccja sie nie zmienila!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cieżko określić co to może być ... bo będzie to tylko gdybanie i granie w zgaduj zgadulę

na twoim miejscu pojechałbym na stację diagnostyczną , i sprawdził auto na szarpakach :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dzieje się to tylko przy dohamowaniu, masz luźny zacisk hamulca lub luzy na tulejkach pływających tego zacisku. Mogą też latać klocki w prowadnicach, ale to bym raczej wykluczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo luźny zacisk nie wyjdzie na szarpakach. Wystarczy zdjąć koło i złapać zacisk w ręce i mocno nim szarpać w różne strony.

Lub jeszcze prościej.

Podnieś auto, żeby koło było w powietrzu. Druga osoba niech naciśnie na pedał hamulca, a ty w tym czasie energicznie złap za koło o spróbuj obrócić do przodu i do tyłu. Jeżeli będzie coś stukało to szukaj przyczyny w zacisku h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie moze juz rozwiazanie?

Ja mam podobnie:

gdy skrecam w lewo slysze z okolic prawego koła cykliczne stukanie (tuk......tuk.....tuk), czasem stuki sa rzadsze a czasem czestsze(niezaleznie od predkosci z jaka pokonuje zakret). Nie wazne czy daje gaz czy tez auto sie samo toczy, jakosc drogi tez moze byc idealna. Grunt bym skrecal w lewo. Do niedawna ten dzwiek czasem wystepowal czasem nie, ostatnio praktycznie zawsze daje o sobie znac. Przy wymianie klockow mechanik cos mowil o problemie przy tłoczku, ze cos jest luzne.

Wczoraj przy wjezdzie na osiedle, skrecalem toczac sie 20 kmh to cos pukneło głosno i chwile (1 sekunde) tarlo jakby metal o metal.

Czekam na waszew typy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki gluchy stuk, jakby dwa elemnty o siebie stukaly. ciezka sprawa. bylem wczoraj u mechanika - auto podniesione jednak ogledziny niczego nie wykryly. jutro samochod zostawie mu na caly dzien - moze cos znajdzie.

Moim zdaniem nie jest to przegob gdyz on w charakterystyczny sposob strzela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz luźnych zacisków i czy czasem nie wyrobiły Ci się prowadnice w których są śruby trzymające zacisk.Znajomy miał wyrobione tulejki w których są poprowadzone te śruby (te które się odkręca przy wymianie klocków) i miał te same objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz luźnych zacisków i czy czasem nie wyrobiły Ci się prowadnice w których są śruby trzymające zacisk.Znajomy miał wyrobione tulejki w których są poprowadzone te śruby (te które się odkręca przy wymianie klocków) i miał te same objawy.

Przeczytaj co napisałem wyżej to nie będzie zbędnych treści. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wjeżdżałem na nierówny teren, lub gdy ostro hamowałem przy dojeżdżaniu do świateł słyszałem jakby ktoś młotkiem walił w konstrukcję samochodu.

Szarpaki nic nie wykazały, ale jak podjechałem do mechanika to człowiek wziął brechę i zaczął sprawdzać luzy na tulejach metalowo-gumowych na dolnych wahaczach. Okazało się, że miałem niewielki luz ( brechą można było zrobić delikatny ruch przegubem), więc wymieniłem jeden wadliwy wahacz i problem się rozwiązał. Ja stawiam na wybitą tuleję w bananie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz luźnych zacisków i czy czasem nie wyrobiły Ci się prowadnice w których są śruby trzymające zacisk.Znajomy miał wyrobione tulejki w których są poprowadzone te śruby (te które się odkręca przy wymianie klocków) i miał te same objawy.

Hamulce sprawdzone - wszystko z nimi ok.

Jako, ze przy skrecie w lewo na dziurach (dzwiek ktory na idealnym asfalcie brzmial TUK ...TUK...TUK) zmieniał sie w stuki bardzo podobne do wyrobionych wahaczy (przy skrecie w lewo jakby cos luzno latało w prawym kole i stukalo) postanowilem zajechac dzis na szarpaki. Koles macał, szrpaki chodzily i po 10 minutach stwierdzil, ze wszystkie wahacze w super stanie, ze nie ma co ich wymieniac - strata kasy.

macie jeszcze jakies pomysly? Sami wiecie jak takie stuki puki potrafia wpieniac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wejdź pod auto, weź brechę i zacznij przesuwać wzdłuż tulei metalowo gumowej dolne tylne wahacze - oczywiści tam gdzie mocowane są do ramy.

Ostatnio musiałem wymienić, bo wewnątrz tuleja była zerwana i uderzała przy skręcie na dziurach w nadwozie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wejdź pod auto, weź brechę i zacznij przesuwać wzdłuż tulei metalowo gumowej dolne tylne wahacze - oczywiści tam gdzie mocowane są do ramy.

Ostatnio musiałem wymienić, bo wewnątrz tuleja była zerwana i uderzała przy skręcie na dziurach w nadwozie...

Sprawdzalismy brecha ale tylko koncowki wahaczy (czy nie sa wysluzone) i wszystko bylo ok.

Jednak gdy przygladalem sie wahaczom zauwazylem popekana gume na gornym chyba przednim wahaczu i to w miejscu o ktorym pisales czyli przy mocowaniu do ramy. Stwierdzilem , ze nie powinno byc to grozne - moze jednak sie mylilem ? Cze na szarpakach by to nie wyszlo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli diagnosta przyglądał się typowo sworzniom przy kołach to źle szukał.

Mówię szczerze - sprawdź jeszcze raz wszystkie tuleje mocowane do ramy (górne i dolne), nie mają prawa pływać wzdłuż swojej osi, czyli wzdłuż śrub (na boki). Podczas skrętów na wahacze działąją b.duże siły i wahacz przesuwa się na zerwanej tulei, co objawia się mocnym stukiem.

Dokładnie miałem to u siebie, dlatego sugeruję brechę, bo szarpaki działają bardziej na końcówki przy kołach i w poprzek auta, a nie wzdłuż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...