Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i Działanie Webasto Diesel 1.9 2.0 TDI [ALL B6/B7]


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie a idzie zrobić jakoś żeby po wymontowaniu webasta normalnie jeździć bo boję się że nie ogarnę w jeden weekend naprawy i uziemię auto, a niestety nie mogę na to sobie pozwolić....

Spuszczasz płyn, wymontowujesz piecyk, odłączasz dwie rury do niego dochodzące. Rury te łączysz ze sobą przy pomocy rurki, kolanka miedzianego zamykając obieg płynu. Zalewasz i odpowietrzasz układ chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wielu próbach ustawiania dawki paliwa w moim webasto z V6 podczas pracy webasto bez dymne, uruchomienie też. Przy gaszeniu i odpaleniu na ciepłym webasto kupa dymu ;(. Ustawienia CO2 nie pomagały. Błędów brak. Rozebrałem webasto które okazało sie w idealnej kondycji nawet swieca jak z paczki. Jednak wewnątrz coś za mokro. Na stole podałem paliwo do regulatora ciśnienia webasto (foto) i okazało sie z pod białej zatyczki wyciek paliwa. Membramka puszcza paliwo ;( próbować naprawić czy mamy jakieś namiary na cześći zamienne nowe ? koszt ?

fb42b109bae6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:confused4: Najczestsza przyczyna dymienia sie wlasnie jest uszkodzona membrana . W ASO cena zabja , napisz do kolegi executier on dobierał te cześci z VOLVO i wi gdzie kupić . Ostatnio nawet ktoś reanimowal ta membrane zmieniajac ją .

Tu link http://wiki.auto4life.ru/s60-v70/other/238----912d-webastoggnordic-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO2 nie pomagały. Błędów brak. Rozebrałem webasto które okazało sie w idealnej kondycji nawet swieca jak z paczki

nie puszcza gdzieś olej na zewnątrz pieca czy tylko zbiera się w środku i spala lub paruje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To screen z ELSY?:

v6auxheat.th.jpg

Potrzebny jest mi taki schemat opisujący V6 diesel ale w wersji bez piecyka (układ bez ogrzewania postojowego).

Bardzo proszę o jego zamieszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze ten cos pomoze :)

andyh.png

Schemat połączeń węży płynu chłodzącego - samochody z chłodnicą recyrkulacji spalin lub bez ogrzewania postojowego

1 - Chłodnica

2 - Termostat płynu chłodzącego

3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego

4 - Głowica silnika/blok silnika

5 - Pompa płynu chłodzącego

6 - Chłodnica układu recyrkulacji spalin

7 - Otwór odpowietrzający

8 - Wymiennik ciepła ogrzewania

9 - Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

10 - Chłodnica oleju

andy2k.png

Schemat połączeń węży płynu chłodzącego - samochody bez chłodnicy recyrkulacji spalin i z ogrzewaniem postojowym

1 - Chłodnica

2 - Termostat płynu chłodzącego

3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego

4 - Głowica silnika/blok silnika

5 - Pompa płynu chłodzącego

6 - Otwór odpowietrzający

7 - Wymiennik ciepła ogrzewania

8 - Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

9 - Zawór blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania

10 - Chłodnica oleju

11 - Ogrzewanie postojowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, baaaaardzo dziękuję :notworthy::kwiatek:

Czy mogę prosić o dokładnie taki sam schemat z opisami poszczególnych elementów dla: "samochody z chłodnicą recyrkulacji spalin I ogrzewaniem postojowym"?

Mając te dwa schematy będę miał idealny materiał do dociekań :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, baaaaardzo dziękuję :notworthy::kwiatek:

Czy mogę prosić o dokładnie taki sam schemat z opisami poszczególnych elementów dla: "samochody z chłodnicą recyrkulacji spalin I ogrzewaniem postojowym"?

Mając te dwa schematy będę miał idealny materiał do dociekań :wink4:

Tez tak myslałem ze bedziesz potrzebował ale nic nie pisałes :) [br]Dopisany: 01 Grudzień 2011, 11:22_________________________________________________andy2k.png

Schemat połączeń węży płynu chłodzącego - samochody bez chłodnicy recyrkulacji spalin i z ogrzewaniem postojowym

1 - Chłodnica

2 - Termostat płynu chłodzącego

3 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego

4 - Głowica silnika/blok silnika

5 - Pompa płynu chłodzącego

6 - Otwór odpowietrzający

7 - Wymiennik ciepła ogrzewania

8 - Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego

9 - Zawór blokowania płynu chłodzącego układu ogrzewania

10 - Chłodnica oleju

11 - Ogrzewanie postojowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO2 nie pomagały. Błędów brak. Rozebrałem webasto które okazało sie w idealnej kondycji nawet swieca jak z paczki

nie puszcza gdzieś olej na zewnątrz pieca czy tylko zbiera się w środku i spala lub paruje?

Tylko w środku wyciek paliwa minimalny ale powoduje nie ładny dym i nie równy dzwięk spalania. Zastanawiałem sie czy tego nie zakleić do próby. Postaram sie kupić ten element. W ostateczności demontaż i wymiana membramki. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRC, baaaaardzo dziękuję :notworthy::kwiatek:

Czy mogę prosić o dokładnie taki sam schemat z opisami poszczególnych elementów dla: "samochody z chłodnicą recyrkulacji spalin I ogrzewaniem postojowym"?

Mając te dwa schematy będę miał idealny materiał do dociekań :wink4:

Tez tak myslałem ze bedziesz potrzebował ale nic nie pisałes :)

(...)

A masz dostęp do takiego, na którym jest piecyk ale i układ chłodzenia EGR (recyrkulacji spalin)? :mysli::notworthy:

Bo te drugi to wariant z piecykiem ale bez chłodzenia EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ELSIE Nie widze w innych oznaczeniach silnikowych V6 takiego schematu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ELSIE Nie widze w innych oznaczeniach silnikowych V6 takiego schematu .

Czyli nie ma więcej niż te dwa schematów układu chłodzenia silników V6? Nie ma dla mnie znaczenia czy z chłodzeniem EGR i piecykiem. Biorę wszystkie :naughty::kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie znalazlem :wink4: Ale na tym drugim schemacie jest pokazane gdzie sie masz wpiąć z zaworem blokowania plynu .

Ogladaliscie ten schemat :)

zaworek.png

Obecnie wysterowywany tylko w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym.

W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym obecnie nie jest przewidziany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania . W samochodach montowanych do modelu roku 2005 może być zamontowany zawór blokowania, nie zostaje jednak wysterowany (komputer sterujący ogrzewania dodatkowego musi być odpowiednio zakodowany)

Jeżeli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć z przyłącza węża D (od wymiennika ciepła klimatyzatora, ogrzewania) do przyłącza B (do silnika).

Jeżeli do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie jest przyłożone napięcie (mały obieg układu chłodzenia), płyn chłodzący może płynąć z przyłącza węża D (od wymiennika ciepła klimatyzatora, ogrzewania) do przyłącza węża C (do ogrzewania postojowego).

Przyłącze G jest zamknięte korkiem.

Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie jest tak długo sterowany przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego w trybie ogrzewania postojowego aż płyn chłodzący w ogrzewaniu postojowym osiągnie zadaną temperaturę .

W samochodach bez zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania płyn chłodzący płynie zawsze w dużym obiegu układu chłodzenia.

W zależności od temperatury otoczenia i ilości ciepła oddawanej przez wymiennik ciepła układu klimatyzacji / ogrzewania, wysterowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie może pozostać przez dłuższy czas w różnych trybach pracy.

Wysterowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania zostaje utrzymane, jeśli przy działającym ogrzewaniu postojowym zostanie uruchomiony silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Jeżeli do zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania nie jest przyłożone napięcie (duży obieg układu chłodzenia) płyn chłodzący może płynąć z przyłącza węża D (od wymiennika ciepła klimatyzatora, ogrzewania) do przyłącza D (do silnika).

(...)

Widziałem ten schemat.

Już o tym pisałem (może na PW): IMHO tam jest literówka i powinno być:

(...)

płyn chłodzący może płynąć z przyłącza węża D (od wymiennika ciepła klimatyzatora, ogrzewania) do przyłącza B (do silnika).

(...)

W pierwotnym tekście nie ma w ogóle mowy o króćcu "B" - co byłoby raczej dziwne.

====

Nic, będę kombinował z tym co już mam. Jeszcze raz dziękuję za screeny :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie: po czym poznać webasto pionowe i poziome oraz jakie są ich wady/zalety. Może ktoś wrzuci jakieś fotki dla porównania. Chciałbym sobie zamontować jakieś i chyba raczej poziome gdyż z tego co wywnioskowałem z lektury forum do pionowego trzeba zmienić zbiorniczek spryskiwaczy, czy są jeszcze jakieś inne niedogodności montażu przy poszczególnych wersjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj webasta poziomego do twojego autka :)

Piec webasto ma swoje zalety jak i wady :( Glowna wada webasta w B6 jest cena czesci zamiennych jak cos sie zacznie sypac to i trzeba slono płacić .

Z zalet to najwazniejsze ze podczas mrozow przed uruchomieniem silnika cale wnetrze jak i motor sa cieplutkie oraz autko jest gotowe do jazdy :wink4:

Albo odpalasz je z pilota zdalnie sterowanego albo programujesz godzinę odpalenia webasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj webasta poziomego do twojego autka :)

Taki mam zamiar tylko nie wiem jak rozpoznać to poziome :-) A właśnie tak przy okazji dlaczego jest lepsze?

Z zalet to najwazniejsze ze podczas mrozow przed uruchomieniem silnika cale wnetrze jak i motor sa cieplutkie oraz autko jest gotowe do jazdy :wink4:

Użytkowanie znam z praktyki stąd jestem 100% zdecydowany na montaż :-) Chodziło mi o wady i zalety wersji pionowej/poziomej :-)

Albo odpalasz je z pilota zdalnie sterowanego albo programujesz godzinę odpalenia webasta.

Z tego co na forum wyczytałem wnioskuję też że piec odpala się samoczynnie w temp poniżej 5st C z uruchomieniem silnika, czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WEBASTO POZIOME :)

webasto_poziome.jpg

WEBASTO PIONOWE :)

webasto_pionowe.jpg

Zasade dzialania jest ta sama tylko sa roznice w umiejscowieniu poszczegolnych podzespolow webasta . Gdzie indziej jest wydech , pompa obiegowa ,sterownik pieca :) Moze bedzie widac to na fotkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj webasta poziomego do twojego autka :)

Taki mam zamiar tylko nie wiem jak rozpoznać to poziome :-) A właśnie tak przy okazji dlaczego jest lepsze?

Z zalet to najwazniejsze ze podczas mrozow przed uruchomieniem silnika cale wnetrze jak i motor sa cieplutkie oraz autko jest gotowe do jazdy :wink4:

Użytkowanie znam z praktyki stąd jestem 100% zdecydowany na montaż :-) Chodziło mi o wady i zalety wersji pionowej/poziomej :-)

Albo odpalasz je z pilota zdalnie sterowanego albo programujesz godzinę odpalenia webasta.

Z tego co na forum wyczytałem wnioskuję też że piec odpala się samoczynnie w temp poniżej 5st C z uruchomieniem silnika, czy to prawda?

webasto pionowe montuje się za intercoolerem..trzeba kupić dodatkowo zbiornik do spryskiwaczy..generalnie przy montażu takiego pieca jest więcej porządku i miejsca pod silnikiem..ja chciałem takie webasto montować ale u mnie jest FMIC i nie chciało mi się już przemieniać rury i spawać więc zdecydowałem się na montaż poziomego..ale jakbym mógł to wrzuciłbym pionowe[br]Dopisany: 02 Grudzień 2011, 13:46_________________________________________________a jak komuś przeszkadza to można zmienić mocowanie i założyć tak jak się chce..bo jedno webasto i drugie to to samo webasto mające inne mocowania montażowe..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...