Montaż i Działanie Webasto Diesel 1.9 2.0 TDI [ALL B6/B7]
22 22

    1328 postów w tym temacie

    MONTAŻ I DZIAŁANIE WEBASTO DIESEL

    Poniewaz zalozylem u siebie Webasto w A4 B6 2001-2005 1.9 TDI ( AVB , AVF , AWX ) AVANT postanowilem cos tu skrobnac i podzielic sie moimi spostrzezeniami i sposobie montazu w naszych kochanych klekotach :decayed:
    Dostawalem duzo zapytan na PW w zwiazku z montazem i zakupem potrzebnych czesci postanowilem naswietlic temat :) .
    Najlepiej kupic Webasto z jak najwieksza iloscia czesci ( ALLEGRO lub szrot ) wtedy wszystko wyjdzie taniej :wink:














    :arrow2:MONTAZ DLA BENZYNY

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/72790-b6-bfb-montaz-webasto-benzyna-update-wersja-pionowa-w-nadkole/?p=1162313#entry1162313


    POMOCNE TEMATY Z FORUM

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/116618-wykaz-usterek-ogrzewania-postojowego-fabrycznego-webasto/

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/45281-wymiana-adaptacja-nastawy-klimatronika-a4-b6-b7/

    :arrow2:DEMONTAZ TAPICEREK FOTKI I OPISY

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/239499-automatyczna-wentylacja/?p=3433443
    - MONTAŻ PANELU MENU

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/180476-all-b6b7-naprawa-pompki-obiegu-wody-v55-ori-webasto/#entry2532106

    :arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/214844-rozwiazanie-problemu-baterii-do-pilota-webasto/?hl=%2Bbateria+%2Bpilota+%2Bwebasto

    :arrow2: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/108082-all-b7-all-b6-pilot-webasto-gdzie-mozna-dostac-baterie-lr61/?hl=%2Bpilot+%2Bwebasto+%2Bbaterie

    :arrow2:REMONT WEBASTA MEMBRANKI I ZESTAW NAPRAWCZY




    Dodatkowe opisy i instrukcje

    :arrow2:EBERSCHPACHER HYDRONIC ANALOGOWE
    :arrow2:WEBASTA AUDI
    :arrow2:OFICJALNA STRONA WEBASTO
    :arrow2:JAK ZROBIC ANTENE DO WEBASTA
    :arrow2:TYPOWE NIEDOMAGANIA POMPEK PALIWA
    :arrow2:MATERIALY TECHNICZNE WEBASTO
    :arrow2:MATERIALY DIAGNOSTYCZNE WEBASTO
    :arrow2:CIEKAWE ZDJECIA TESTOW WEBASTA
    :arrow2:URZADZENIE GRZEWCZE MOKRE WEBASTO THERMO TOP Z, C, E, P
    :arrow2:OGRZEWANIE POSTOJOWE OPIS TECHNICZNE I INSTALACJA

    INFO z netu na temat Dzialania Webasto :arrow2:SYSTEMY OGRZEWANIA WEBASTO



    Tak ogolnie co bedziemy potrzebowac do montazu :kox:

    - sprawdzony kompletny piec webasto diesel 8E0 265 081 AP wraz z sterownikiem 8E0 265 105 K ( tu pozostaje ALLEGRO )
    - subki mocujące webasto N 101 961 02 3 szt.
    - nakretka N 901 752 03 1 szt.
    - sruba imbusowa do wmocowania wydechu N 909 589 02 12 szt. :blink:
    - waz wodny zasilający 8E1 265 371 E
    - waz wodny powrot 8E1 265 373 E
    - obejma do wezy N 906 870 01 2 szt. 27x12
    - wiązka elektryczna w piecu webasto 8E0 971 543 A mozemy ja miec w zestawie z webastem i nie jest koniecznosc kupna jej :)
    - wtyka 12 PIN 8L0 972 710
    - pompka dozujaca 8E0 963 303 A
    - wkładka gumowa 8E0 261 161
    - sruba N 103 416 04
    - przewod paliwowy 8E0 261 238 K
    - rurka paliwowa 8E0 261 529 L
    - waz paliwowy 8E0 261 238A
    - uchwyt pompki dawkującej 8E0 261 165
    - waz paliwowy do zbiornika 8E0 261 238 A do quattro 8E0 261 238 C
    - wsporniki rurek 8D0 201 449 R 4 szt.
    - uchwyt rurki 1J0 611 797
    - opaski N 901 072 03 wymiary 8-12x8x0,4
    - wzmacniacz antenowy 8E9 035 225 Q ( w przypadku avant ) obslugujacy webasto
    - pilot do zdalnego sterowania 8E0 909 507
    - sterownik zdalnego sterowania 8E0 909 509
    - mocowanie sterownika 8E0 907 297 B jak ktos posiada PDC lub sterownik haka nie musi kupowac tego plastiku
    - panel sterujacy w tunelu srodkowym 8E0 919 721 A
    - przewod antenowy 000 098 650
    - wtyka do sterownika zdalnego sterowania 2D0 971 989 BM
    - przewod anteowy laczacy sterownik i wzmacniacz antenowy 000 098 654 L=300mm
    - piny do sterownika na Pilota ( 1 szt. kabelek ) 000 979 021 E
    - piny do wtyki 12 PIN 000 979 019 E
    - piny do wtyki 10 PIN bialej lub czerwonej w slupku A 000 979 025
    - piny ( 1szt. kabelek ) do klimatronika 000 979 018 E

    Jak ktos dorwie ori przewody paliwowe to by bylo super :) a jak nie to zostaje kupno 5 mb weza paliwowego :wink4:

    CZĘŚCI NA ALLEGRO mozna wykorzystac zamienniki :wink4:

    :arrow2: pompki wody i dawkujące paliwo , wtyki , mocowania Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    :arrow2: pompki wody i dawkujące paliwo , wtyki , mocowania Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    :arrow2: pobieraki , czerpak , ujęcia do zbiornika paliwa Przedmioty użytkownika - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    :arrow2: baterie do pilota zamienniki Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.


    ORI Zestaw naprawczy do webasto Diesel 4-cyl. 8E0 298 021 C
    ORI bateryjki do Pilota webasto 8E0 298 105
    ORI swieca do webasta Ardic 3730104 Beru Ireland 0 102 174 304 12V 8E0 963 115
    ORI Pompa obiegowa BOSCH 0392020024 8E0 261 431


    :arrow2:CENNIK częsci w ASO ON LINE


    Numery zamienne części od Volvo pasujące do pieców AUDI :

    - zestaw naprawczy: 30730716 koszt 1389,90 PLN
    - rozpylacz paliwa: 3731100 koszt 412,05 PLN


    **********************************************************************************************************************

    Ogolnie montaz mozna podzielic na kilka etapow mechaniczny i elektryczny bo troszke schodzi z wszystkim :wink4:



    Na poczatek troszke rycin i opisow co i jak jest rozmieszczone opis sterowników i częsci ogrzewania postojowego.



    przyporzadkowaniepodzes.png
    rozmieszczenie2przyrzad.png


    1- Przełącznik wyboru funkcji lub przełącznik wyboru funkcji -

    panelmenu1.jpg

    - w samochodach od modelu roku 2005 wprowadzanie w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów - odbywa się poprzez przełącznik w dźwigni wycieraczek w kolumnie kierownicy .
    Poprzez przełącznik wyboru funkcji do komputera sterującego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów wprowadzane są różne funkcje wysterowania ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej.

    2- Jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacją Climatronic

    001klk.jpg

    3- Pompa obiegowa

    pompaobiegowa.jpg

    4- Ogrzewanie postojowe

    webastodiesel19tdi.jpg

    5- Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego

    sterowkpieca.jpg

    6- Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie

    zaworblokowania.jpg


    I tutaj mala uwaga ;) ten zawor wysterowywany jest tylko w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym 2.5 TDI .
    W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym nie jest przewidziany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania . W samochodach montowanych do modelu roku 2005 może być zamontowany zawór blokowania, nie zostaje jednak wysterowany (komputer sterujący ogrzewania dodatkowego musi być odpowiednio zakodowany)
    W samochodach z silnikiem 4-cylindrowym na początku produkcji (do modelu roku 2004) jest zamontowany zawór blokowania płynu chłodzącego ogrzewania , ponieważ jednak w przypadku tych silników przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych może dojść do problemów przy uruchamianiu zimnego silnika po trybie ogrzewania postojowego z małym obiegiem układu chłodzenia (silnik jest tylko trochę rozgrzany), komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy zakodować tak, aby zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewania nie został wysterowany.
    Wiadomo o co chodzi :decayed:

    7- Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (miejsce zamontowania np. w samochodach z silnikiem 6-cylindrowym

    8- Pompa obiegowa

    9- Ogrzewanie postojowe

    10- Komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów

    licznikw.jpg

    11- Pompa dozująca

    pompkawebasto1.jpg

    12- Komputer sterujący wyborem anteny ( sedan )

    13- Jednostka pompy paliwa

    pompawebasto2.jpg

    14- Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego

    sterownikradiowywebasto.png
    sterpilot.jpg

    15- Moduł anteny,z lewej strony (Avant)

    fullantena.png
    wzmakantenowykombiq.jpg




    Podłączanie ogrzewania postojowego do instalacji elektrycznej samochodu

    instalacjapodlaczeniewe.png

    1 - Komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów

    - wysyła sygnał włączający i wyłączający dla ogrzewania postojowego/wentylacji postojowej w trybie pracy „Natychmiast załączyć“ lub w funkcji TIMER
    - w samochodach z ogrzewaniem (w zależności od ustawienia także przy układzie klimatyzacji) na podstawie ostatniego ustawienia decyduje przy włączaniu ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poprzez funkcję TIMER lub zdalne sterowanie radiowe, czy zostanie włączone ogrzewanie postojowe, czy też włączy się tylko tryb wentylacji postojowej
    - określa czas pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej na podstawie dokonanych ustawień
    - wymiana danych następuje przez magistralę danych Komfort

    2 - Jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacją Climatronic
    3 - Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego
    4 - Wtyczka 12 -stykowa (do okablowania samochodu)
    5 - Dalsze przyłącza do instalacji elektrycznej samochodu
    6 - Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego
    7 - Zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie
    8 - Pompa dozująca

    I tu wiazka webasta


    wiazkawebasto.png

    1 - Wiązka przewodów ogrzewania postojowego
    2 - Bezpiecznik termiczny/ogrzewanie S24
    3 - Przyłącze dla śrubowego punktu masy przy ogrzewaniu postojowym
    4 - Czujnik płomienia G64
    5 - Wtyczka do dmuchawy powietrza spalania V6
    6 - Czujnik temperatury G18
    7 - Wtyczka do pompy obiegowej V55
    8 - Wtyczka do świecy żarowej ogrzewania Q9
    9 - Wtyczka 12 -stykowa (do ogrzewania postojowego)
    10 -Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego


    Włączanie i wyłączanie ogrzewania postojowego wentylacji postojowej



    B6 2001-2005

    Regulacja ogrzewania postojowego wentylacji postojowej w samochodach do modelu roku 2005 (stopniowe przestawianie) przebiega przy włączonym zapłonie poprzez przycisk obrotowy A w konsoli środkowej.
    – Poprzez naciśnięcie przycisku B (przycisk MENU ) następuje przejście do menu początkowego systemu informowania kierowcy (FIS).
    Obracając przycisk obrotowy A można wybrać żądaną funkcję.
    - Naciskając przycisk obrotowy A można aktywować wybraną funkcję.
    - Uruchamiając znajdujący się przed przyciskiem obrotowym A przycisk B ( MENU ) , można w każdej chwili powrócić do menu „ustawienia''

    panelb6.png
    panelmenu.jpg

    link Bartka DIYa na temat panelu i zapalniczki http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=130039.30

    B7 2004-2008

    Regulacja ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej w samochodach od modelu roku 2005 (stopniowe przestawienie) przebiega przy włączonym zapłonie poprzez przełączniki A i B w dźwigni wycieraczek w kolumnie kierownicy.

    panelb7.png


    W systemie informowania kierowcy (FIS) w obszarze A wyświetlona zostaje funkcja „Ogrzewanie / wentylacja“.
    Używając przycisku obrotowego, można teraz poprzez różne funkcje systemu informowania kierowcy (FIS) wysterować ogrzewanie postojowe / wentylację postojową (włączanie i wyłączanie, ustawianie funkcji Timer itd.). Przestrzegać przy tym następujących zasad:
    - Stawiając haczyk, można aktywować tylko jedną z funkcji „Ogrzewanie włączone“B, „Wentylacja włączona“ C lub „Timer“ D.
    - Haczyk = tak (funkcja wybrana)
    - Kratka = nie (funkcja niewybrana)
    - Podczas obsługi ogrzewania postojowego wentylacji postojowej za pomocą funkcji „Timer“ D lub zdalnego sterowania radiowego, w samochodach z układem klimatyzacji jednostka obsługi i wskazań (komputera sterującego klimatyzacji Climatronic decyduje w zależności od ustawionej temperatury wymaganej i zmierzonej temperatury rzeczywistej, który tryb pracy ma zostać włączony, „Ogrzewanie postojowe“ czy „Wentylacja postojowa“. Funkcja ta może zostać wyłączona poprzez „Dopasowanie“ w jednostce obsługi i wskazań (komputera sterującego klimatyzacji Climatronic) .
    - Podczas obsługi ogrzewania postojowego wentylacji postojowej za pomocą funkcji TIMER D lub zdalnego sterowania radiowego, w samochodach bez układu klimatyzacji (tylko ogrzewanie) aktywowany zostaje ostatnio włączany tryb pracy (ogrzewanie postojowe lub wentylacja postojowa). Ta funkcja w samochodach z układem klimatyzacji może być włączana poprzez „Dopasowanie“ w jednostce obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic .
    - Funkcja „Ogrzewanie zał“ B nie może zostać wybrana, jeżeli w zbiorniku paliwa znajduje się za mało paliwa lub w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętana jest usterka (nie można postawić haczyka, lub jest on wyłączany).
    - Funkcja „Ogrzewanie zał“ B lub „Wentylacja zał“ C nie może zostać wybrana, jeżeli w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego wystąpiła usterka.
    - Funkcję TIMER D można również aktywować przez krótkie naciśnięcie przycisku obrotowego przy wybranej funkcji TIMER . Po dłuższym wciskaniu przycisku obrotowego wskazanie aktywnego w danej chwili timera (1, 2 lub 3) zaczyna migać, można teraz przełączyć timer. W obszarze E pokazany jest czas włączenia wybranego timera.
    - Czas włączenia dla timerów pokazanych w obszarze D (1, 2, lub 3) pokazany jest w obszarze E.
    - Poprzez funkcję TIMER D można w danej chwili uaktywnić tylko jedną funkcję włączania (1, 2 lub 3).

    zegary2.png
    wyswietlaczikony.png

    Do sterowania czasu wlaczenia ogrzewania postojowego wentylacji postojowej system informowania kierowcy stosuje czas pokazywany przez zamontowany w zestawie wskaźników tablicy przyrządów zegar cyfrowy.

    - Jeżeli w samochodzie zamontowany jest zegar sterowany falami radiowymi, na terenach, na których odbierany jest sygnał radiowy w zegarze cyfrowym pojawia się symbol C. Zestaw wskaźników tablicy przyrządów pokazuje wtedy zawsze aktualny czas i prawidłową datę.
    - W samochodach bez zegara sterowanego falami radiowymi lub na terenach, na których nie może być odbierany sygnał radiowy, należy sprawdzić wyświetlony czas i datę.
    - Jeżeli TIMER został uaktywniony, symbole ogrzewania postojowego A i wentylacji postojowej B pojawiają się równocześnie na wyświetlaczu zegara
    - Jeżeli ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa jest włączona, miga dany symbol ( A , oznaczający ogrzewanie postojowe, lub B , oznaczający wentylację postojową). Wskazanie pojawia się także podczas obsługi ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poprzez zdalne sterowanie radiowe.

    - W obszarze F poprzez „czas trwania XX minut“ pokazywany jest nastawiony czas pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej, obecnie może on być ustawiany między 15 a 60 minut w jednostkach pięciominutowych



    Przyciski i lampka kontrolna zdalnego sterowania radiowego ogrzewania postojowego

    A przycisk włączający
    B przycisk wyłączający
    C lampka kontrolna




    Lampka kontrolna C miga 3 razy po naciśnięciu przycisku wyłączającego jako kontrola działania.
    - Lampka kontrola C miga po naciśnięciu przycisku włączającego jako kontrola działania 3 razy szybko i następnie jeszcze przez 30 sek. powoli.
    - Zdalne sterowanie radiowe jest nadajnikiem, nie następuje komunikat zwrotny z samochodu.
    - Zdalne sterowanie radiowe należy podczas uruchamiania przycisków trzymać pionowo.



    pilotbateriewebasto.png
    pilotq.png
    pilyykks.jpg

    To taki zarys jak i gdzie wszystko siedzi a teraz sprawa pompy paliwowej otoz przy montazu webasta sa 2 sposoby :decayed:
    - jeden to wymiana pompy z dodatkowym wpieciem do pompki dozujacej i tu rycina :kox:

    111111111z.png
    dscf4341kopia.jpg



    Poprzez przyłącze A , rurę karbowaną B paliwo dla ogrzewania postojowego jest zasysane ze zbiornika paliwa.

    - drugi sposob to jest rezanko :gwizdanie: tzn. zakup odpowiedniego przewodu ( trzeba szukac w firmach co montuja webasto ) do wpiecia sie w zbiornik ( niestety bedzie wiercenie ) :confused4:

    Idziemy dalej czyli montaz i umiejscowienie pompki dozujacej

    pompkadozujaca.png
    pompkadozujaca2.png

    Pompa dozująca A przymocowana jest za pomocą elementu gumowego B i nakrętki sześciokątnej C w uchwycie D .
    Zamontować pompę dozującą wraz z przynależnymi przewodami paliwa tak, aby nie przylegały do innych podzespołów (szumy).
    Uchwyt F występuje tylko w samochodach z przednim napędem (do przymocowania cięgna hamulca ręcznego).



    W zależności od odstępu między podzespołami w obrębie pompy dozującej może dochodzić (szczególnie przy niskich temperaturach zewnętrznych) do wzmożonego przenoszenia odgłosów pracy pompy dozującej B na karoserię samochodu.

    Ułożenie przewodu paliwa prowadzącego do ogrzewania postojowego

    I tutaj tez dwa sposoby montazu albo uzywamy orginalnych przewodow albo przewod gumowy wzmocniony do paliwa :)

    Przewód paliwa prowadzący od pompy paliwa do ogrzewania postojowego A jest ułożony w podłodze samochodu.
    Różne uchwyty B C D itd. trzymają oprócz przewodu paliwa A także rurki hamulcowe w odpowiednim położeniu.
    Przewód paliwa A musi być tak ułożony, aby nie dotykał rozgrzewających się podzespołów i był chroniony przed zakłócającym działanie rozgrzaniem.

    ulozenieprzewodow.png

    Podłączanie ogrzewania postojowego do obiegu układu chłodzenia

    schematwebasto.png

    1 - Ogrzewanie postojowe
    2 - Pompa obiegowa
    3 - Wymiennik ciepła ogrzewania lub klimatyzatora
    4 - Silnik

    Wymontowanie i zamontowanie ogrzewania postojowego (zamontowanie w pozycji leżącej)


    webasto12.png
    webasto11.png
    zamontowaniewebasto333.png


    Tu sprawa jest prosta wszystko przykrecamy :decayed: Oczywiście pasuje zdjąc kolo i mieć lepszy dostep do srub mocujacych .

    Schemat zasadniczy wysterowania ogrzewania postojowego w przypadku zdalnego sterowania radiowego



    Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego jest zamontowany w bagażniku, patrząc w kierunku jazdy po lewej stronie za tapicerką bagażnika w obszarze za nadkolem.
    Z pilota zdalnego sterowania radiowego wysyłany jest tylko sygnał włączenia / wyłączenia. O tym, w jakim trybie uruchomi się ogrzewania postojowe (ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa), w samochodach z układem klimatyzacji decyduje komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , niezbędne do tego informacje są pobierane przez magistralę danych Komfort z jednostki obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic i z komputera sterującego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów . W samochodach bez układu klimatyzacji funkcja ta (ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa) jest określana przez ostatnie ustawienie w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów .
    W Audi A4 sygnał włączający / wyłączający dla ogrzewania postojowego jest odbierany przez różne anteny w zależności od wersji samochodu.
    - w wersji Limousine przez antenę w tylnej szybie
    - w wersji Avant przez antenę w lewej tylnej bocznej szybie


    schemat999.png

    1 - Moduł anteny, tylna szyba ( sedan )
    2 - Moduł anteny, z lewej strony ( avant )
    3 - Przewód antenowy z anteną
    4 - Przewód antenowy od modułu anteny do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego ( sedan )
    5 - Przewód antenowy od modułu anteny do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego ( avant )
    6 - Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego
    7 - Wtyczka 6-stykowa do odbiornika radiowego ogrzewania postojowego
    styk „1“
    Wyjście dla sygnału włączającego i wyłączającego do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
    – Jeżeli odbiornik radiowy znajduje się w trybie energooszczędnym, to po albo w trakcie naciskania przycisku włączającego lub wyłączającego zdalnego sterowania radiowego nie zostaje wysłany żaden sygnał
    styk „2“, „3“ i „5“
    – Niewykorzystany
    styk „4“
    – Masa
    styk „6“
    – Zasilanie napięciowe (zacisk „30“)

    8 - Przewód łączący do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
    9 - Wtyczka 12-stykowa do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
    10 - Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego

    W odbiorniku radiowym ogrzewania postojowego obecnie mogą być dopasowane maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe (poprzez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , jeżeli zostanie dopasowane piąte zdalne sterowanie radiowe, spowoduje to skasowanie zdalnego sterowania radiowego, które zostało dopasowane jako pierwsze .
    Sygnały z pilota zdalnego sterowania radiowego są przez odbiornik radiowy ogrzewania postojowego tylko przesyłane dalej, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego przetwarza następnie te sygnały.
    Odbiornik radiowy ogrzewania postojowego może zostać wyłączony przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (przez to zostaje zmniejszony pobór prądu spoczynkowego ) .







    SCHEMAT podlaczenia panelu w tunelu do zegarow


    Pin 1 (panel) przycisk MENU -> Pin 8 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
    Pin 4 (panel) zasilanie iluminacji panelu -> pin 17 (zielona 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzony - mostek)
    Pin 6 (panel) obrót pokrętła w lewo -> pin 12 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
    Pin 7 (panel) obrót pokrętła w prawo -> pin 28 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
    Pin 8 (panel) ENTER, naciśnięcie pokrętła -> pin 25 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach)
    Pin 9 (panel) zasilanie -> bezpiecznik S5 10A (będzie już obsadzony, mostek na przewodzie czarno/czerwonym)
    Pin 10 (panel) masa panelu i jego iluminacji -> dowolna ale fabrycznie zalecają wpiąć się w pin 32 (niebieska 32-pinowa kostka w zegarach, będzie już obsadzona – mostek)

    Zasilanie i masa iluminacji panelu MENU podlaczamy np. z zapalniczki , popieniczki , podlokietnika jak nam wygodniej :)

    Jezeli ktos ma juz panel w swoim aucie ( mala Navi ) wystarczy zmienic sam panel z przyciskiem MENU a wiazka juz jest :decayed:

    menucircuit.jpg


    Schematy podlaczenia WEBASTO

    schematwebasto2.jpg

    schematwebasto1.jpg

    Na koniec jeszcze kilka fotek z montazu webasta u kolegi virus01 :wink4:

    Po zamocowaniu pieca i podpieciu pod nagrzewnice wezami prowadzimy instalacje ( wiazka od webasto ) poprzez nadkole. Znajduje sie tam glowna wiazka od swiatel , PDC itd .W nadkolu jest miejsce wpiecia sie do srodka auta zaznaczone na fotce. Przeciagamy ja w tym miejscu i dochodzimy do slupka A w aucie ( opis mamy na poczatku watku ) .

    dscf4320.jpg
    dscf4330s.jpg
    dscf4324u.jpg
    dscf4325.jpg
    dscf4320.jpg
    dscf4339n.jpg
    img5862m.jpg

    INNE FOTY CZESCI I MONTAZU

    oripompapaliwa.jpg
    a4zestawnaprawczy.jpg
    swiecawebasto.jpg
    pompkawebasto.jpg
    ster122.jpg
    wtykazasilajaca.jpg
    antenaster.jpg
    kabelekantena.jpg
    stewiazkakabelki.jpg
    wzmakwebasto.jpg


    Dla przypomnienia kodowanie wszystkiego :

    Przyuczamy sterownik WEBASTO numeru VIN J364
    beztytulu6.png
    beztytulu35.png
    beztytulu13.png

    18-aux. heat. => 10-adaptacja => kanał 81 => 26467 => zapisz

    Kodowanie licznika J285

    beztytulu14.png
    beztytuluq5.png


    17-instruments => 10-adaptacja => kanał 18 => 1 => zapisz

    Kodowanie licznika J285

    beztytuluaaa.png

    Do aktualnego kodowania w kanale 61 dodajemy 32768
    3331 + 32768 = 36099

    Sprawdzamy błędy w webasto i kasujemy jak sa :)

    Kodowanie pilota WEBASTO

    beztytulu63.png

    18-aux. heat. => 10 adaptacja => kanał 04 => w oknie wartości wpisujemy 1, wtedy w
    lewym górnym okienku pojawia się informacja o uczeniu się pilota, wciskamy przycisk
    włączający WEBASTO po czym w tym samym okienku dostajemy info o zapamiętaniu :)

    AKTYWNE KANAŁY w ADAPTACJI


    W Adaptacji przewidziane są tylko kanały dopasowania 01 do 09 i kanał dopasowania 81

    A kanał dopasowania 87 jest dla zablokowany ale w przypadku reklamacji tylko ASO :cool1:Ogrzewanie postojowe dymi w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004, w celu usunięcia przyczyny reklamacji w tym kanale dopasowania może zostać zmienione dopasowanie.

    Kanal 01

    beztytulu44.png

    Wartość napięcia dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia (w zależności od kodowania komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
    Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje w zależności od temperatury
    – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX1“ (kodowanie fabryczne).
    – Ustawienie fabryczne 12,17 V ( ustawiona wartość zakodowana 9138 i taka jest u mnie :wink4: ponizej masz wartosci napisane ).
    – Zakres dopasowania 10,0 V do 12,65 V



    Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia
    9106 9,98 V
    9110 10,25 V
    9120 10,90 V
    9130 11,60 V
    9138 12,17 V
    9145 12,65 V

    Wyłączenie z powodu zbyt niskiego napięcia następuje przy stałej podanej wartości napięcia
    – Obowiązuje przy kodowaniu „XXXX2“ (może nastąpić na życzenie klienta) i przy kodowaniu „XXXX1“, jeżeli ogrzewanie postojowe zostanie wysterowane jako ogrzewanie dodatkowe.
    – Ustawienie fabryczne 9,5 V
    – Zakres dopasowania 8,0 V do 13,0 V


    Zakodowana wartość wprowadzona Wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia

    9077 8,00 V
    9090 9,00 V
    9097 9,50 V
    9100 9,60 V
    9110 10,25 V
    9120 10,90 V
    9130 11,60 V
    9140 12,30 V
    9150 12.99 V

    Kanal 02

    beztytulu53.png

    Zmiana wysterowania pompy dozującej w celu regulacji zawartości CO2 w spalinach . Regulacja zawartości CO2 spalinach następuje poprzez zmianę częstotliwości taktowania. Jeżeli emitowanych jest więcej impulsów na sek., to tłoczona jest większa ilość paliwa i tym samym wzrasta zawartość CO2 w spalinach .

    Samochody z silnikiem benzynowym
    – Ustawienie fabryczne np. 147 ms (147/1000 sek.), odpowiada ok. 6,8 Hz (impulsów na sek.)

    Samochody z silnikiem wysokoprężnym
    – Ustawienie fabryczne np. 176 ms (176/1000 sek.), odpowiada ok. 5,7 Hz (impulsów na sek.)

    Kanal 03 :cool1:

    Warunek wyłączenia ogrzewania postojowego po wyłączeniu silnika :naughty:

    Dopasowanie 1

    – Ogrzewanie postojowe ma po wyłączeniu silnika pracować dalej (do upłynięcia nastawionego czasu pracy)
    – Ustawienie fabryczne

    Dopasowanie 2

    – Ogrzewanie postojowe po wyłączeniu silnika ma się wyłączyć samoczynnie (niezależnie od pozostałego ustawionego czasu pracy oraz jeżeli w dalszym ciągu występuje sygnał włączający z komputera sterującego w zestawie wskaźników.
    – To dopasowanie może być przeprowadzone w ASO .


    Kanal 04

    beztytulu63.png

    Dopasowanie zdalnego sterowania radiowego do ogrzewania postojowego . Poprzez ten kanał dopasowania do ogrzewania postojowego można dopasować maksymalnie 4 zdalne sterowania radiowe :gwizdanie:


    Kanal 05

    beztytulu73.png

    Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do rodzaju paliwa samochodu (silnik benzynowy lub wysokoprężny)

    Dopasowanie 1 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem wysokoprężnym.
    Dopasowanie 2 Komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dopasowany do samochodu z silnikiem benzynowym.


    Kanal 06

    beztytulu82.png

    Dopasowanie funkcji Ogrzewanie dodatkowe

    Dopasowanie 0 (Ustawienie fabryczne)

    - Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem wysokoprężnym powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania (ustawienie w samochodach z silnikiem wysokoprężnym obecnie nie może zostać wyłączone).
    – Ogrzewanie postojowe w samochodach z silnikiem benzynowym nie powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji /ogrzewania poprzez magistralę danych Komfort zażąda dodatkowej mocy grzania

    Dopasowanie 1

    To dopasowanie może być przeprowadzone w samochodach z silnikiem benzynowym.
    – Ogrzewanie postojowe powinno zostać włączone jako ogrzewanie dodatkowe, jeżeli jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania poprzez magistralę danych zażąda dodatkowej mocy grzania.


    Kanal 07

    Ten kanał dopasowania jest obecnie niewykorzystany :cool1:


    Kanal 08

    beztytulu92.png

    Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu sprawdzenia wielkości dawki wtrysku pompy dozującej .
    Ustawienie fabryczne 0

    – Pompa dozująca sterowana jest z podaną częstotliwością przez ustawiony czas (podany w sekundach) w funkcji ''Nastawy podstawowe'' , grupa wskazań 077 przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego (np. w czasie produkcji w celu napełnienia przewodu paliwa przez 250 sek.)
    – W celu sprawdzenia wydajności pompy paliwa komputer sterujący ogrzewania dodatkowego należy nastawić poprzez funkcję ''Dopasowanie'' na 250 .
    – Po wybraniu funkcji ''Nastawy podstawowe'' grupa wskazań 077 (np. w celu sprawdzenia wydajności pompy dozującej ), wskazanie zmienia się z np. 250 z powrotem na 0.
    – W przypadku dostarczonego jako część zapasowa komputera sterującego ogrzewania dodatkowego -może się także wyświetlić 200 , w tym przypadku zmienić dopasowanie na 0.


    Kanal 09

    beztytulu12.png

    Dopasowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego w celu napełnienia przewodu paliwa ogrzewania dodatkowego .

    Ustawienie fabryczne 0

    Kanal 81

    beztytulu13.png

    Dopasowanie w celu skasowania zapamiętanego w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numeru nadwozia

    – Dopasowanie to należy przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli np. komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został zamontowany w innym samochodzie, aby skasować numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego .
    W komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego podczas włączania zapłonu numer nadwozia odbierany przez magistralę danych Komfort jest porównywany z numerem nadwozia zapamiętanym w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego .
    – Jeżeli w nowym komputerze sterującym nie jest zapamiętany numer nadwozia, zostanie on zapamiętany i tym samym zostanie ustanowione przyporządkowanie komputera sterującego do samochodu.
    – Jeżeli w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego zapamiętany jest inny numer nadwozia, następuje wpis w pamięci usterek.


    Kanal 87

    Dopasowanie najmniejszej dopuszczalnej liczby obrotów dmuchawy powietrza spalania.

    – Dopasowanie to przeprowadzić tylko wówczas, jeżeli w samochodach z silnikiem wysokoprężnym do modelu roku 2004 ogrzewanie postojowe dymi podczas przełączana lub po przełączeniu z trybu obciążenia pełnego na tryb obciążenia częściowego, a nie występuje żadna usterka w ogrzewaniu postojowym i jego zasilaniu paliwem.
    – Ten kanał dopasowania jest zablokowany , aby można było kanał ten wywołać, należy go najpierw odblokować w funkcji 11 (Login) poprzez wprowadzenie kodu Login 22222.
    Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) ''00048''
    - Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 4800 / min.
    Ustawienie dla opisanych wyżej samochodów (z komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części do indeksu B) i opisanej powyżej reklamacji ''00065''
    – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.

    Po zmianie dopasowania sprawdzić zawartość CO 2 w spalinach ogrzewania postojowego.
    – W celu sprawdzenia skuteczność wykonanych czynności, pozostawić ogrzewanie postojowe tak długo włączone, aż co najmniej raz przełączy się na przerwę regulacyjną.
    Ustawienie fabryczne (w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego z numerem części od indeksu C) ''00065''
    – Dmuchawa powietrza spalania zostaje wysterowana z liczbą obrotów co najmniej 6500 / min.








    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak wyglada na zywca wzmacniacz antenowy do Avanta 8E9 035 225 Q:cool1:

    druga wtyka od prawej strony to wejscie antenowe do webasto

    wzmakantenowykombi.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    około 1000zł + - zależy za ile kupisz na allegro

    Ja dałem za webasto

    300zł piec wraz z wiązką bez pompy wody i paliwa

    200zł pilot + centralka

    140zł pompa paliwa

    120zł pompa wody

    dojdą jeszcze węże cieczy i przewód paliwowy no i montaż (u mnie będzie montowane prze zemnie i WrcLaguna)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Siema.A masz może instrukcję do webasta??? Kupiłem audi A4 S-Line 1.9 TDI i mam webasto na pilota ale kompletnie nie jarze jak i co włączyć bo powoli robi sie zimno.PLIS. A pilotem jak włączyć na zimne lub ciepłe??? Czy komp sam ustawi temperaturę???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    karelnati21 masz ori webasto czy jakies inne na pilota typu Eberspacher daj fotke :wink4:

    Musisz pierwsze odpalic webasto i sprawdzic czy wszystko jest OK . W tunelu masz panel sterujacy na ktorym ustawiasz godzine i date uruchomienia webasta. A z pilota jak chcesz uruchomic to zaznaczasz na Fisie ( wyswietlacz miedzy zegarami :wink4: ) ikonke Heating on

    Masz w DIYU wszystko opisane jak z instrukcji :decayed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A odnośnie pilota... jest on na baterie AAAA... tak wspominam bo niedawno się ździebko zdziwiłem kiedy to AAA nie mogłem wepchać :naughty: i trochę czasu minęło zanim znalazłem w końcu te mniejsze (w pierwszym z brzegu kiosku ruchu to ich raczej nie znajdziemy).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    komplet baterii 3 sztuki do pilota ponad 200 PLN :cool1::thumbdown:

    warto wiedziec jakie podchodza , podaj jakies info dla innych :naughty:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oryginalna rurka paliwowa ma numer 8E0 261 529 Q. -ASO 290zł

    trzeba jeszcze wymienić cztery wsporniki rurek hamulcowych na takie 8D0 201 449 R. - ASO 11.19zł

    Jest trochę roboty przy jej montażu, zbiornik paliwa trzeba opuścić.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ktoś może podać numer przewodu płynu chłodzącego idącego od pompki webasto do silnika, czy tam odwrotnie?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ktoś może podać numer przewodu płynu chłodzącego idącego od pompki webasto do silnika, czy tam odwrotnie?

    napisz o ktory chodzi :mysli:

    MitnA.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy ktoś może podać numer przewodu płynu chłodzącego idącego od pompki webasto do silnika, czy tam odwrotnie?

    napisz o ktory chodzi :mysli:

    MitnA.jpg

    Jakbym wiedział który to na rysunku, to bym nie pytał na forum. :naughty:

    Po drugie potrzebny raczej od B7 gdzie nie było elektrozaworu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    odemnie kumpel montowal webasto i nie mial wezykow :disgust: wiec zakupil w sklepie motoryzacyjnym waz i jest gites :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    odemnie kumpel montowal webasto i nie mial wezykow :disgust: wiec zakupil w sklepie motoryzacyjnym waz i jest gites :wink4:

    Grzegorz ja mam kawałek tego oryginalnego wiec zostaje mi go połączyć z tym co wyciągnę z nagrzewnicy.

    Ale co oryginalny cały to oryginalny.

    Nic, może w przyszłości go wymienię

    PS.

    Jak tam zdalne sterowanie??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie siedzi webasto dosc swieze z B7 2007 jezeli chodzi o waz zasilajacy od nagrzewnicy do pompy obiegowej wg ETKI powinien byc 8E1 265 371 F a zas powrot 8E1 265 373 N

    Sprobuje zerknac na weze u siebie i sprawdze numery :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    PS.

    Jak tam zdalne sterowanie??

    Wzmaków na ebay-u wciąż brak - czyżby czekał nas zakup w ASO (cena :wallbash:)

    Za Q chcą 763zł. Z wersją pod tuner TV jest gorzej - za R i S 1040zł. Jest jeszcze N za 372zł ale ten wg. ETKI jest pod Chorusa - może być jakaś wyjebka z tym modelem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie siedzi webasto dosc swieze z B7 2007 jezeli chodzi o waz zasilajacy od nagrzewnicy do pompy obiegowej wg ETKI powinien byc 8E1 265 371 F a zas powrot 8E1 265 373 N

    Sprobuje zerknac na weze u siebie i sprawdze numery :wink4:

    Co do pierwszego się zgodzę bo taki zakupiłem i pasi.

    Ale ten drugi na obrazku idzie też do nagrzewnicy, a powinien chyba do silnika (zastąpić obecny, który odłączamy od nagrzewnicy), żeby podłączyć ten pierwszy) . Ale namieszałem :kox:

    Dlatego mam wątpliwości co do niego.

    Bart-s, a co z sama centralka zdalnego sterowanie, czy pasuje od innych modeli VAG?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pojęcia nie mam. Myślę, że jeśli inne będzie tylko oznaczenie nadwozia (3 pierwsze znaki) - to powinno zadziałać (pewności jednak nie mam). Za driver do VW wołają 250/300zł - do Audi 300zł. Chyba nie ma sensu eksperymentować ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pikus w ETCE sa rysunki pogladowe i nie zawsze odzwieciedlaja rzeczywistosc :confused4:

    a jezeli chodzi o zdalne sterowanie to posiadam wzmacniacz antenowy ( zdobyty fuksem :gwizdanie: ) z literka Q sterownik ( na wtyke czekam juz 2 tydzien :disgust: )

    a pilota kupic ori to dopiero sztuka :cool1: chociaz mam od T90 tylko nie wiemy czy zadziala

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Grzesiek - to jak Ty masz tuner TV podpięty? Zewnętrzną anteną z navika? Model Q z tego co wiem nie ma odpowiedniego wejścia :mysli: Ja z kolei dorwałem moduł R z wejściem dla TV (niestety jest to wersja bez gniazda TS).

    BTW - T90 na ebau-u chodzą po 80EUR. Gdyby udało się to odpalić :notworthy:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Grzesiek - to jak Ty masz tuner TV podpięty? Zewnętrzną anteną z navika? Model Q z tego co wiem nie ma odpowiedniego wejścia :mysli:

    BTW - T90 na ebau-u chodzą po 80EUR. Gdyby udało się to odpalić :notworthy:

    ... wiesz Bartku ze wzmacniacz antenowy pod webasto i TV znalezc ( 8 wtyk ) to jak trofic w toto-lotka :decayed:

    u mnie siedzi na razie wsio z Navika ( ale posiadam jeszcze nie zamontowana dodatkowa antene na prawa strone )

    wzmacniaczt.png

    zobaczymy czy da sie odpalic z pilota webasto :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Grzesiek, a jaka wtykę potrzebujesz, antenową??

    Bo może posiadam takie na zbyciu.

    Bart-s, ja poluje na sterownik do audi i jakoś nie mogę upolować :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ... wiesz Bartku ze wzmacniacz antenowy pod webasto i TV znalezc ( 8 wtyk ) to jak trofic w toto-lotka :decayed:

    u mnie siedzi na razie wsio z Navika ( ale posiadam jeszcze nie zamontowana dodatkowa antene na prawa strone )

    zobaczymy czy da sie odpalic z pilota webasto :)

    Prawego wzmaka (T) kupiłem w komplecie z R - wyciągnięte z Avanta który miał instalację TV. Ale masz rację - moduł 8-wtykowy jest praktycznie nie do zdobycia. Pozostaje zatem ASO - za S z rabatem wyjdzie 884zł (chyba, żę wyjątkowo uda mi się wynegocjować coś więcej).

    Bart-s, ja poluje na sterownik do audi i jakoś nie mogę upolować :mysli:

    Pikuś - proszę bardzo: http://allegro.pl/audi-a4-sterownik-ogrzeawnia-postojowego-8e0909509-i1292787103.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    taki zestaw chcemy odplic :wink4: i cena OK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    taki zestaw chcemy odplic :wink4: i cena OK

    Temat z pilotami jest właśnie nie dokońca pewny nie znalazłem nic w necie żeby ktoś zrobił takiego moda. Chodzi o to że webasto komunikuje się z pilotem po szynie W-BUS a nie po CAN-ie czy analogowo. I to jest problem bo nie można zastapić takiego ori sterownika zwykłym sterownikiem (Np. radiolinią lub ster. GSM co chciałem zrobić) chyba że ma ktoś dokładane ogrzew. postojowe czyli nie ori wtedy najczęściej jest możliwość podpięcia się pod wejście sterowania analogowego (on/off 12V) ale w ori sterownik jest tak zrobiony że chodzi wszystko cyfrowo :confused4:.

    Teraz jest właśnie pytanie czy te centralki od T90 czy T91 mają taki sam protokuł W-BUS co ten nasz T-80? tego właśnie nie jest mi w stanie nikt powiedzieć. Przedewszystkim problem może być z wzm. antenowym który musi mieć funkcję odbiorczo-nadawczą bo te sterowniki T-90 i T-91 potwierdzają odbiór więc na pewno wzm. antenowy jest inny trzeba by popatrzeć np. na A6 jak to tam biega. Można oczywiście pominąć wzm. anten. i zapodać jakąś antenę bezpośrednio na wyjście ster. pilota ale jaki będzie zasięg :mysli:. Ogólnie jest dużo znaków zapytania i ja w końcu sobie odpóściłem i udało mi się kupić ori pilota (którego mi brakowało).

    A odnośnie pilota... jest on na baterie AAAA... tak wspominam bo niedawno się ździebko zdziwiłem kiedy to AAA nie mogłem wepchać :naughty: i trochę czasu minęło zanim znalazłem w końcu te mniejsze (w pierwszym z brzegu kiosku ruchu to ich raczej nie znajdziemy).

    Co do bateri do tego ori pilota T-80 to na prawdę jest z nimi problem bo kupiłem pilota z padniętymi bateriami i prawie dwa tygodnie spędziłem na poszukiwaniu. Wszystkie oferowane na rynku baterie AAAA (zamiennik LR61 firm GP , Duracell , Energeizer ) które sprawdzałem są za długie tak o ok 1,5-2mm i nie mieszczą się w obudowie. U mnie te padnięte były dokładnie takie jak te na zdjęciu po lewej http://www.akku-batterien-center.de/product_info.php/info/p981_Varta-Universal-Alkaline-AAAA--kuerzere-Version-.html Ja kupiłem takie http://north.pl/karta/lr61-bat.-alk.-mini-aaaa-2szt-varta-maxite--4761-,9319441.html bo były jeszcze "najkrótsze" ale trzeba je troszkę przypiłować i trzeba też usunąć paliczki w pilocie na których są zawinięte blaszki po to żeby się bardziej schodziły. Te baterie mają oznaczenia fabryczne 4061 a doszukałem się na forum niemieckim że te ori baterie mają mieć oznaczenie 4961 (http://north.pl/karta/lr61-4961-1,5v-550mah-high-energy-batterie-aaaa-neue-ausfuhrung-1,5v-550mah-high-energy-bateria-aaaa-nowa-wersja,9319129.html). Na niemieckim forum http://www.motor-talk.de/forum/lr61-akkus-statt-varta-batterien-fuer-die-fernbedienung-der-standheizung-t1309106.html gość podawał że w ASO sprzedają właśnie takie baterie z zatartym oznaczeniem 4961 :disgust: więc jakby ktoś szukał tych bateri to lepiej zawsze zmierzyć czy mają taką samą długość jak te ori.

    Na początku ten ori T-80 wydawał mi się straszny kloc ale po jakimś czasie tak się do niego przyzwyczaiłem że wcale mi nie przeszkadza zresztą tego używa się najczęściej zimą (bo moża też wietrzyć latem na odległość) więc kurtka + dużo kieszeni nie ma tragedii dlatego całkowicie odpusciłem temat przerezania go na t-90,91

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    myslmy odpuscili temat sterownika T90 i pilota :no: i czas podlaczyc wszystko ORI czyli sterownik (ten po lewej i wtyka ) :)

    Jakby ktos potrzebowal wzmaka antenowego pod webasto to moge dac namiary :gwizdanie:

    img6011y.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ]WRC mam graty do montażu -napisz czy to wszystko:

    [imghttp://lh5.ggpht.com/_R6Ho3T4Cd1Y/TP-mfs_7KVI/AAAAAAAABK4/PJUfk14B1q8/s640/webpompa.jpg[/img]http://webrurki.jpg

    webkomp.jpg

    sterownik.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    na fotkach nie widzę wiązki z webasta do kabiny, a tak to wygląda na to że masz wszystko :decayed: wiązkę wyrezasz do przełącznika menu i powinno być :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no wiązki do kabiny nie ma..pompka dawkująca paliwa też jest :)

    czyli śruby przewody paliwowe i wodne i montaż ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    22 22

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members