[B5 AKN] Wymiana silnika 2,5 AKN na AFB

    27 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam mam pytanie niedawno umarł mój silnik 2,5 AKN mam na oku silnik 2,5 tylko że AFB czy będzie pasował do mojego samochodu.

    W moim została pompa nowy jest bez pompy. Wymieniał ktoś silnik zinnym kodem??[br]Dopisany: 11 Październik 2010, 14:57_________________________________________________Czy jest możliwe wymiana silnika o tej samej pojemności ale o innym kodzie?? Dajcie znać

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czyli kolego śmiało mogę zakładać ten silnik do swojego auta z moją starą pompą?[br]Dopisany: 13 Październik 2010, 12:46_________________________________________________i czy trzeba będzie programować pompę??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    powiedz czym tak naprawde różni się silnik AKN a AFB??

    no tak dogłębnie sie tym tematem nie interesowałem, u nas na forum też chyba dyskusji nie było...

    poszukaj na forum AKP i A6klub tam jest dużo userów 2.5 tdi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No tak kolego tylko że ja wkładam slnik nowy AFB a pompa została mi z AKN i czy taki zestaw pociągnie, czy nie bdzie konfliktu?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego dzięki za zainteresowanie tematem, fakt inny jest kod ale może dla tego że były wsadzone do innych silników a fizycznie może są te same. Kolego juto wsadzają mi silnik i będzie wszystko wiadome, napisze co i jak :hi:

    [br]Dopisany: 14 Październik 2010, 21:55_________________________________________________A i jeszcze jednoo to est za program??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co sie orientuje, to AFB ma oznacenie przy :quattro: AKN jak jest tylko przód, a silniki są takie same, innym motorem jest AKE 180PS, tam juz sa różnice w pompie, podłączniach i w ECU

    pozdro

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A i jeszcze jednoo to est za program??

    etki nie znasz?

    z tego co sie orientuje, to AFB ma oznacenie przy :quattro: AKN jak jest tylko przód

    eee eee :no:

    ...gdzieś wyczytałem na AKP że oprogramowanie sterownika VP44 jest inne ale mechanicznie pompa napewno jest taka sama

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Super więc nie powinno być problemu z wymianąsilnika. Napisze jak wyjdzie operacja wymiany serca samochodu. A etki nie znałem a widze że jest spko poszukam w necie instalki. [br]Dopisany: 15 Październik 2010, 08:54_________________________________________________Mechanik powiedział mi że samochód będzie we wtorek. Jak odbiore pojeżdze to napisze.[br]Dopisany: 15 Październik 2010, 17:49_________________________________________________Witam jestem już po operacji wymiany silnika AKN na AFB autko dostało drugie życie, całkiem inne auto. Pompa działa z innym silnikiem wszytko jest ok poza tym że zapowietrza mi się gdzieś pompa ale działo mi się to przed wymianą silnika. :>

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co sie orientuje, to AFB ma oznacenie przy :quattro: AKN jak jest tylko przód, a silniki są takie same,

    Nie prawda..., ja mam AFB i mam ośke.

    Tak naprawde to AFB i AKN praktycznie niczym sie nie róznią. Mozesz śmiało wkładać AFB.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Te silniki mają inne ecu reszta jest identyczna.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiem kolego.

    Już mam zainstalowany AFB i jest wszystko ok. Wcześniej nie mogłem znaleść na forum takiej sytuacj że ktoś wymieniał silnik z innym kodem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co sie orientuje, to AFB ma oznacenie przy :quattro: AKN jak jest tylko przód, a silniki są takie same, innym motorem jest AKE 180PS, tam juz sa różnice w pompie, podłączniach i w ECU

    pozdro

    Nie obraz się,ale to największe bzdury jakie w życiu czytałem!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego prześlij mi link z forum gdzie ktoś wymienia AKN na AFB. Mondralo nie jestem mechanikiem tylko przeciętnym urzytkownikiem przed którym staneła poważna decyzja wymiany silnika, szukałem pomocy i nie znalazłem właściwej, dlatego zapytałem na forum.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wyjmujesz swój silnik i wkładasz taki sam.Podmieniasz ecu vag i jazda. Motory są takie same,nie trzeba zmieniać elektryki,pomp.....itd.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Teraz to wiem ale miałem wątpliwości, w sumie to są takie same ale mnie niepokoiło że mają inne kody. To jaka jest różnica między silnikami AKN a AFB bo przecież jakaś jest, inaczej audi by nie nadawała innych kodów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja wiem że AKN wychodził później i dłużej niż AFB. I silniki AFB były wkładane w bude z QUATTRO. Po za tym są identyczne.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    z tego co sie orientuje, to AFB ma oznacenie przy :quattro: AKN jak jest tylko przód, a silniki są takie same, innym motorem jest AKE 180PS, tam juz sa różnice w pompie, podłączniach i w ECU

    pozdro

    :no: :no: :no: :no: :no: ja mam AKN i w Quattro, oznaczenie silnika raczej nie ma wpływu na napęd

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja wiem że AKN wychodził później i dłużej niż AFB. I silniki AFB były wkładane w bude z QUATTRO. Po za tym są identyczne.

    bzdura..

    są AKN z Q i w ośce,tak samo jak AFB.

    Moim zdaniem,jest trochę inny soft i to wszystko.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To super, moje A4 jeździ, silnika pracuje ładnie, ale mam problem z pompą ;( jest chyba zapowietrzona tzn, rano albo po długim postoju długo kręci i nie odpala, zainstalowałem gruszkę zamiast zaworu zwrotnego i jakpodpompuje to zapala. Brak też mocy brak obrotów. Obroty nie wchodzą powyżej 2500. po wyciągnięciu wtyczki z pompy w pinownym włożeniu działa wszystko przez jakąś chwile potem znowu kicha.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Kolego prześlij mi link z forum gdzie ktoś wymienia AKN na AFB. Mondralo nie jestem mechanikiem tylko przeciętnym urzytkownikiem przed którym staneła poważna decyzja wymiany silnika, szukałem pomocy i nie znalazłem właściwej, dlatego zapytałem na forum.

    Przeczytałeś dobrze kogo cytowałem????

    A jeśli chodzi o twoje autko,to podepnij vaga i sprawdz gdzie jest konflikt

    Kombinacje z jakimiś gruszkami sobie odpuść,bo to nie jest żadne rozwiązanie! Nie mam pojęcia kto robił ci swapa,ale widać,że spier..... sprawę i gdzieś jest nieszczelnosć,lub zle ustawiony kąt wtrysku!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki kolego za rade jutro będę do dusił niech to naprawi. 2 wtryski zaczeły mi lać niech to też poprawi. Vaga zaraz pdepne i zobacze.[br]Dopisany: 25 Październik 2010, 17:25_________________________________________________Naprawili mi już wtryski i już nie leją trochę mniej pali. Sterownik będę robił w listopadzie napiszę co i jak i za ile.[br]Dopisany: 28 Październik 2010, 19:19_________________________________________________Witam to nie sterownik jest przyczyną problemów ale sama pompa więc muszę kupić nową :-([br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 10:27_________________________________________________Tak więc szykam pompy AKN ma ktoś może ??[br]Dopisany: 13 Listopad 2010, 10:31_________________________________________________Panowie pompa okazała się ok. Mechanik instalując ją źle ustawił pasek na pompie i dlatego niemiała pełnej mocy. Teraz samochód jedzie jak mażenie. :cool1:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy