Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] 1,8t, prośba o ocenę mapy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam w swoim aucie instalację gazową o podzespołach

Komputer - STAG 4

Wtryskiwacze - MAGIC JET

Reduktor Zavoli Zeta S

Gazownicy coś nie za bardzo potrafią sobie poradzić z zestrojeniem całości. Auto szczególnie przy wyższych obciążeniach potrafiło się dławić( jakby gazu było za dużo) oraz przy zmianie biegów przy gazie w podłodze( skrzynia automatyczna) następuje szarpnięcie. Na benzynie jest ok

Ustawienia sterownika wyglądają tak:

ustawieniaster09102010.png

Uploaded with ImageShack.us

Mapa po autokalibracji wygląda tak:

pokalibracji1.png

Uploaded with ImageShack.us

Po wstępnych ustawieniach mnożnika mapa wygląda tak:

mapaporeg20910.png

Uploaded with ImageShack.us

Proszę o poradę czy dalej korygować tą mapę czy powinienem zmienić ustawienia. Wyskakuje również błąd : wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte, sprawdź ustawienia sondy lambda przy pełnym obciążeniu"

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano

Wywal parownik i bedzie po problemie Zavoli sie nie nadaje do silników turbo, poza tym cisnienia za duze na parowniku i dysze tez troche za duże. Przepływka Ci niedomaga i masz strasznie krótkie czasy wtrysku na PB na pierwszym screenie.

Opublikowano

Dziękuje za tak szybką odpowiedź. Odnośnie czasów wtrysku i stanu przepływomierza to byłem w renomowanej Wrocławkiej firmie tuningowej na diagnostyce auta i tam stwierdzili, że czasy wtrysku benzyny są za długie a przepływomierz wskazuje poprawnie. Sam już nie wiem co o tym myśleć. Odnośnie parowalnika czytałem już, że się nie nadaje, ale wymienić na Scorpiona ST czy coś innego?

Opublikowano

Wymień na Magic III. Co do przepływki to tnie w górym zakresie ja u siebie w ADR-ze mam czasy na poziomie 18ms a na wolnych 3,8

Opublikowano

Od 9 do 16 ms masz za bogato na gazie. Te linie trzeba lepiej pokryć. Ale mapę Pb i LPG trzeba robić za jednym razem w tych samych warunkach drogowych. Inaczej nie ma to sensu. Jakie masz korekty na VAGu ? Na Zavolaku nie pojeździsz i tak jak mówił kolega, do wymiany. Na tym reduktorze nie unikniesz szarpnięć. Czasu wtrysku wyglądają na dobre, u mnie jest 2,5 do 16 ms. Dotryski zarejestrowały się, ale pewnie jeździł na trasie "muskając" pedał gazu.

Co do reduktora, ja jednak dałbym Scorpiona ST, albo nawet GT. Ważne wielozawór, otwór min. 3,5 mm, inaczej będzie lipa. Miedź 6 wystarczy, ale drożna. Testowałem na swoim aucie Scorpiona ST i Magica III. Zdecydowanie wygrał Scorpion. Mniejsze spadki, lepsza reakcja na gaz, brak szarpania po cut offie. No i łatwiej to podłączyć, te wyjścia z Magika do wody to jakaś porażka.

Opublikowano

Mapę benzynową zebrałem w sposób następujący: odłączyłem klemę od akumulatora, korekcje się pokasowały, podłączyłem klemę pojeździłem tylko na PB ~40km( jazda normalna parę szybszych przejazdów) potem autokalibracja i jazda na LPG w warunkach porównywalnych. Korekcja długoterminowa na Vagu w okolicach 0 przy jeździe na LPG. Zauważyłem, że w okienku, w którym pokazywana jest aktualna korekcja (zakres-10-10) przy jeździe na LPG wartości mieszczą się bez problemu w tym przedziale ale po przełączeniu na PB wychodzą sporo poza zakres - nie wiem czy ma to jakieś znaczenie i czy poprawnie to interpretuje. Błąd LPG pojawia się tylko przy maxymalnym wykorzystaniu osiągów auta w górnym zakresie obrotów. Reduktor wymienię na pewno bo i tak planuje w aucie zrobić program, ale do tego czasu próbować zubożyć mieszankę schodząc mnożnikiem czy obniżyć ciśnienie na reduktorze?

Opublikowano

Ja mam scorpiona i mam mnożnik zaczynający się od 1,3 bądz 1,4 i konczy sie na 1.

Tak auto mi najlepiej się zbiera i optymalnie pali.

Jak mam niższy mnożnik to przy dedale w podłodze potrafi zakangurkować. Zebrane mapy gazu mam delikatnie wyżej niż benzynę.

Opublikowano
Testowałem na swoim aucie Scorpiona ST i Magica III. Zdecydowanie wygrał Scorpion. Mniejsze spadki, lepsza reakcja na gaz, brak szarpania po cut offie. No i łatwiej to podłączyć, te wyjścia z Magika do wody to jakaś porażka.

Scorpion wygrał pewnie dlatego ze miałes Magica z wadliwymi oringami tłoka, na poczatek trzeba je wywalic i dopiero wtedy Magic pokaze co potrafi :wink4: ale Scorpion spokojnie tez obrobi ten silnik.

Opublikowano

Ciśnienie zostaw tak jak jest, możesz nawet podnieść do 1,3. Resztę reguluj mnożnikiem. Pamiętaj, że masz za słaby reduktor i nadciśnienie w dolocie. Nie możesz ustawiać za niskiego ciśnienia bo będzie jeszcze większy spadek. Ja bym dał 1,3 i ustawił to od początku. Korekty długoterminowe skasuj VAGiem, to pewniejszy sposób niż odłączanie aku, bo one nie zawsze znikają. Dużo zależy jaki masz sterownik. U mnie odłączenie akumulatora nic nie daje.

Spróbuj podnieść ciśnienie, wykasować korekty, autoadaptacja, zebranie map PB i LPG, ustawienie mnożnika i pokrycie linii map, przejedź ze 20 km i sprawdź korekty. Jak będą w normie i auto będzie normalnie jeździć to zostaw jak jest i czekaj na wymianę reduktora. Możesz po ustawieniu dać plik osc, zobaczymy w jakich warunkach masz zapętlenie wtrysków, to na razie ustawisz w elektronice takie parametry, aby do tego nie dochodziło.

Opublikowano

Prosiłbym o informację w jaki sposób mogę pewnie skasować korekty. Znalazłem informację, że można wejść w VAG-COMie w kody błędów i tam gdy nie ma błędów nacisnąć kasuj, ale czy to właściwy sposób?

Opublikowano

Tak, właściwy, ale nie we wszystkich sterownikach. U mnie tak to działa. Zrób tak i sprawdź na kanale 032 czy się pokasowało.

Jeśli nie, to musisz zrobić to przez adaptację kanału 000 i wpisać wartość 0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...