Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Głośny dźwięk silnika znikający po wciśnięciu sprzęgła


Major83

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem taki przypadek w poprzednim aucie i wg.mechaników było to padające łożysko oporowe (ale wytrzymało 50 tyś km jeszcze potem sprzedałem auto) lub luźne sprężyny docisku.Może masz coś nie tak poskładane.Jedź do mechanika który Ci to robił,chyba,że robiłeś to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robił to mechanik ale byłem przy nim. łozysko było podobno dobre. czy możliwe że to jakaś część skrzyni tak stuka?

możliwe :mysli: na początek zaczął bym od sprawdzenia oleju w skrzyni biegów,

-łożysko oporowe było by słychać podczas wciśnięcia pedału sprzęgła więc raczej odpada. :mysli: obstawiam ze to słychać skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek w poprzednim aucie i wg.mechaników było to padające łożysko oporowe (ale wytrzymało 50 tyś km jeszcze potem sprzedałem auto) lub luźne sprężyny docisku.Może masz coś nie tak poskładane.Jedź do mechanika który Ci to robił,chyba,że robiłeś to sam.

tak jak napisal chriss lozysko oporowe a wlasciwie wyciskowe slychac tylko po wcisnieciu sprzegla. podobna sprawa dotyczy lozyska igielkowego w wale.

takie dzwieki to albo docisk, dwumas, albo uszkodzona skrzynia, np. brak oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję koledzy. No właśnie tak skłaniałem się ku temu,że to coś ze skrzynią. Muszę pojechać do mechanika żeby mi to sprawdził.[br]Dopisany: 27 Październik 2010, 18:51_________________________________________________byłem u mechanika i okazało się że faktycznie brakuje sporo oleju w skrzyni. Trochę szukałem na forum i wyczytałem że ma to być olej 75W90 z normą 501.50. niestety przebywam teraz w irlandii i jedyne co znalazłem to Castrol Manual SMX-S Gear Oil tylko że jest to 75W85 oraz oleje halfords 75W90 ale nigdzie nie ma informacji o normie 501.50. Czy mogę użyć któregoś z wymienionych?[br]Dopisany: 31 Październik 2010, 07:44_________________________________________________nikt nie wie? proszę o jakieś info bo muszę go dzisiaj kupić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki będzie dobry CASTROL TAF-X 75W90 lub Motul GEAR 300 75W90

ale jepiej wlej nawet inny byle by 75W90 o normie GL4/5 bo napewno bedzie lepszym wyborem niż jeździć bez oleju :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok. dziękuję bardzo kolego. o taką odpowiedź mi chodziło :hi:[br]Dopisany: 31 Październik 2010, 23:25_________________________________________________dolałem oleju ale niestety stukanie nie ustało... jaka może być wobec tego przyczyna tego stukania. Może ktoś wie? Dodam, że jak delikatnie nacisnę sprzęgło czuć na nim bicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolałem oleju ale niestety stukanie nie ustało... jaka może być wobec tego przyczyna tego stukania. Może ktoś wie? Dodam, że jak delikatnie nacisnę sprzęgło czuć na nim bicie.

wygląda to na klasyczny przykład złego montażu zespołu sprzęgła,

może zabrakło wzorcowego wałka sprzęgłowego potrzebnego do wycentrowania tarczy i docisku,

dokręcenie nowego sprzęgła bez wycentrowania przeważnie skutkuje biciem wałka sprzęgłowego,

na dłuższą metę grozi to samymi problemami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe sprzęgło było regenerowane (wyważone i wycentrowane), jeżeli chodzi o łożysko to opieram się tylko na tym co powiedział mechanik. Nie wiem myślicie że źle to wszystko poskładał? I jakimi to grozi problemami?[br]Dopisany: 06 Listopad 2010, 19:44_________________________________________________koledzy bardzo proszę o jakieś info bo nie wiem czy mogę tak jeździć czy powinienem ostro z tym działać?[br]Dopisany: 07 Listopad 2010, 19:16_________________________________________________odgrzewam jeszcze raz ten temat bo ciągle nie wiem co to jest... wczoraj byłem u gościa który regenerował mi sprzęgło a o n powiedział że ten dźwięk wydaję łożysko i nie powinienem się tym przejmować bo nic się nie stanie. To trochę kłóci się z tym co pisali koledzy o tym że łożysko byłoby słychać po wciśnięciu sprzęgła a nie po jego puszczeniu. I nie wiem teraz co mam myśleć... U mnie słychać ten dźwięk po puszczeniu sprzęgła a dodatkowo zauważyłem że jak samochód jest zimny to tego dźwięku nie ma przez jakąś minutę (dopiero po rozgrzaniu się pojawia). Może ktoś się orientuje w tej kwestii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu to słychać głośną prace skrzyni ( może łożyska w skrzyni biegów grzechoczą).

Podjedz do innego mechanika by to jeszcze raz zweryfikował. :mysli:

i zobaczysz co ci powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robił to mechanik ale byłem przy nim. łozysko było podobno dobre. czy możliwe że to jakaś część skrzyni tak stuka?

możliwe :mysli: na początek zaczął bym od sprawdzenia oleju w skrzyni biegów,

-łożysko oporowe było by słychać podczas wciśnięcia pedału sprzęgła więc raczej odpada. :mysli: obstawiam ze to słychać skrzynie.

Nieprawda, u mnie było tak że jak wcisnąłem sprzęgło to przestawało skrzypieć. Była taka akcja że jak zaczynało wyć to wciskałem delikatnie sprzęgło (w okolicy półsprzęgła) i delikatnie puszczałem to przestawało.

Dokładnie nie wiem co to było, ale każdy mechanik mówił że to łożysko oporowe się kończy, ja u siebie nie wymieniałem (dlatego nie jestem pewien na 100% czy to było łożysko), niunia dojeździła tak do sprzedaży.[br]Dopisany: 15 Listopad 2010, 13:10_________________________________________________Ja tak przejeździłem dwa lata czekając aż coś się stanie, a stało się to po próbie wyjechania z błota (zagrzebałem się) i szarpałem sprzęgłem żeby rozbujać autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój problem jest następujący. W mojej B5 AFN wymieniony został dwumas na jednomas i zestaw sprzęgła od 1Z. Kiedy odpalam auto, to słyszę jakiś dźwięk herchotania, kiedy wciskam pedał sprzęgła auto pracuje normalnie. W czym szukać przyczyny? Podkreślę, ze na starym dwumasie wszystko pracowało normalnie.

Wymieniałem w MK4 taki sam zestaw z dwumasa na jednomas i zestaw sprzęgła od 1Z i tam wszystko grało. Co mogło pójść mechanikowi nie tak? W czym upatrywac problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe do sprawdzenia. Wbrew temu co koledzy wyzej napisali sa dwa etapy padania łożyska oporowego. Pierwszy to słaby halas, ktory ustepuje podczas wcisniecia sprzegla, to znak, ze nalezy sie zabrac za wymiane. Drugi etap to halas przy wcisnietym sprzegle, ktory oznacza, ze lozyska juz nie zyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe do sprawdzenia. Wbrew temu co koledzy wyzej napisali sa dwa etapy padania łożyska oporowego. Pierwszy to słaby halas, ktory ustepuje podczas wcisniecia sprzegla, to znak, ze nalezy sie zabrac za wymiane. Drugi etap to halas przy wcisnietym sprzegle, ktory oznacza, ze lozyska juz nie zyje.

Łożysko jest w zestawie i było nowe, wiec raczej nie mogłoby być uszkodzone. Myślisz, że to fabryka dala trefne łożysko?

BTW: Napisałeś o dwóch sposobach i dwa przy wciśniętym sprzęgle. U mnie przy wciśnięciu sprzęgła jest ok, jedynie na niewciśniętym pedale słychać grzechot. Na pewno 2x wsciśnięcie miałeś na myśli??::wink: Poza tym telepie budą przy ruszaniu i tylko przy ruszaniu.

Łożysko oporowe do sprawdzenia. Wbrew temu co koledzy wyzej napisali sa dwa etapy padania łożyska oporowego. Pierwszy to słaby halas, ktory ustepuje podczas wcisniecia sprzegla, to znak, ze nalezy sie zabrac za wymiane. Drugi etap to halas przy wcisnietym sprzegle, ktory oznacza, ze lozyska juz nie zyje.

Łożysko jest w zestawie i było nowe, wiec raczej nie mogłoby być uszkodzone. Myślisz, że to fabryka dala trefne łożysko?

BTW: Napisałeś o dwóch sposobach i dwa przy wciśniętym sprzęgle. U mnie przy wciśnięciu sprzęgła jest ok, jedynie na niewciśniętym pedale słychać grzechot. Na pewno 2x wsciśnięcie miałeś na myśli??: :wink: Poza tym telepie budą przy ruszaniu i tylko przy ruszaniu.

Temat się rozwiązał po założeniu nowego zestawu sprzęgł a SACHS od Audi B4 wraz z kołem z tego auta. Wydaje mi się, że któryś elementów mechaniki precyzyjnej był wadliwy. Słoneczko docisku w sumie miało pokrzywione wypustki, więc mogło to skutkować negatywnie na ruszanie oraz ogólny dźwięk mojego diesla podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...