Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Ciężko chodzi kierownica


Stolkien

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Postaram się opisać mój problem:

Moje Auto A4 B6 1,8T AVJ

Auto miało zmienioną maglownicę (z racji przekładki z Anglika).

Po całym zabiegu zauważyłem, że ciężko pracuje kierownica.

Maglownica pochodzi od A4 B7 ale z tego co sprawdzałem są identyczne z tymi z B6.

Wymieniłem już płyn 2x. oczywiście na ten Febi zielony.

Maglownica jest od 3.0 TDI (podobno) czy moja pompa może być za słaba? 120 czy 110 bar?

i jeszcze poza ciężką pracą wyczuwalne jest stukanie na włączonym silniku oraz dosyć spory luz.

idąc za wskazówkami z Forum dokręciłem "trochę" śrubę od dołu maglownicy (niestety poza tym, że kierownica chodzi ciężej) luz nie ustąpił.

i Tu stawiam kilka Pytań.

- sądzicie że maglownica z 2006 roku B7 może być już zużyta?

- czy ciężka praca może być wynikiem kończącej się pompy wspomagania?

- czy brać się za rozbieranie maglownicy? mogę wykorzystać części od maglownicy angielskiej( jest 100% strawna) "uszczelniacze zębatkę i łopatki sądzę że podejdą do europejskiej" (oczywiście to tylko przypuszczenia) Nie fakty :)

Czekam na ciekawe pomysły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3.0TDI pompa wspomagania ma jakies 130bar [w 2.5 mialem 128].

Pamietam, ze Cuber kiedys do 3.0TDI wlozyl pompe od 2.0TDI i wszystko bylo OK.

Sprawdz najpierw, czy maglownice w ogole roznica sie w zaleznosci od silnika. Pompy na pewno, ale czy magle... to nie wiem.

Generalnie zrobilbym to w takiej kolejnosci: zbiorczniek > pompa > magiel.

ps. Magiel z 2006 moze byc zuzyty... czemu nie. Poza tym luzy ma 95% B6/B7 :) - tymbardziej, ze wziales magiel z "ciezkiego" auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz masz zapewne na drazku kierowniczym ( nie koncowka drazka -> pod oslona gumowa czy tam plastikowa jest drazek zobacz tutaj http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-a4-a6-a8-passat-superb-i1263019853.html ) . Podnies auto , zlap za kolo i wez ja na boki jakbys chcial je recznie skrecic :) I obserwuj ta gume czy tam nie widzisz luzu.

Mogles tez przy tej przekladce nieodpowiednio dokrecic przegub kierowniczy do magla ( jest tam sruba taka na torx smieszna : ja wkladasz , przekrecasz az sie napnie wszystko i dopiero zakrecasz nakretke ) . Jak ja po prostu wlozyles i zakreciles moze tam tez byc luz.

Co do tej sruby od dolu to dosc precyzyjnie to trzeba krecic : skrecisz za mocno to bedzie sie ciezej kiera krecic i mechanicznie przekladnia bedzie dostawala po dupsku .

Pompa jak najbardziej moze sie konczyc ( i o to najczesciej wyje uklad ) . Kup jakas uzywke i tyle :) Powinienes wyszperac cos u krychy albo na wielkiej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... ja chyba u siebie szarpne sie na wymiane drazka i koncowek, bo w koleinach auto lata mi jak chce i czuje luz na kierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz masz zapewne na drazku kierowniczym ( nie koncowka drazka -> pod oslona gumowa czy tam plastikowa jest drazek zobacz tutaj http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-a4-a6-a8-passat-superb-i1263019853.html ) . Podnies auto , zlap za kolo i wez ja na boki jakbys chcial je recznie skrecic :) I obserwuj ta gume czy tam nie widzisz luzu.

Wymieniłem już te drążki (kilki maglownicy) te pod marzetami.)[br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 10:43_________________________________________________Obmacaliśmy z kumplem dzisiaj cały drążek z krzyżakiem, kolumne kierowniczą i stuki ewidentnie dochodzą z magla.

Jeszcze wpadłem na jedną koncepcję,

Może być przypchany zbiornik? bo stuki i luz są identyczne przy odpalonym i zgaszonym silniku.

[br]Dopisany: 05 Listopad 2010, 13:32_________________________________________________Wykręciłem w weekend Zbiorniczek wspomagania. wylałem Płyn, wymyłem zbiornik Benzyną. potem Izopropanolem, wstawiłem i zalałem. Niestety bez Efektu.. :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oglądał to dzisiaj jakiś tam Macher podobno i powiedział że pompa. Ale pompa nie wydaje z siebie Żadnych niepokojących dźwięków.

To teraz Pytanie... Kto ma taką pompę? Daniel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oglądał to dzisiaj jakiś tam Macher podobno i powiedział że pompa. Ale pompa nie wydaje z siebie Żadnych niepokojących dźwięków.

To teraz Pytanie... Kto ma taką pompę? Daniel ?

Pompa wcale nie musi hałasować i nie będzie dawać ciśnienia. Proponuje zmienić olej na oryginalny bo Febi to zamiennik i do konsystencji oryginału mu trochę brakuje. Nie wiem jak przed wymiana magla ale Febi mógł tej pompie pomóc w zgonie z racji tego, że pompa miała jakiś już stopień zużycia a po zalaniu rzadszego olej nastąpiło jej uszkodzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rikardo. w Tym tygodniu będę pompę zmieniał. i przy tym zaleję nowy płyn oryginalny więc będę miał jasność w sprawie.

jeśli to nie pomoże to Magiel wyciągam i przeszczep robię z angielskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...