Rudi Opublikowano 12 Października 2007 Opublikowano 12 Października 2007 Witam wszystkich. jakiś tydzień temu robiłem diagnostykę Vag ponieważ moje A4 dymi na czarno http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18052.msg210011.html#msg210011 Koledzy podpowiedzieli, ze mam termostat dowymiany (już po wymianie :>) ale nie uzyskałem satysfakcjonującej odpowiedzi odnośnie dymienia. Ponieważ nie moge zrobić logów w 011 bs (nie wiem dlaczego) postanowiłem zobaczyć co z tymi kierownicami . I po zdjęciu kolektora dolotowego zobaczyłem, że cały jest bardzo zapchany jakimś czarnym nalotem . Jest to także w bloku silnika (fot) ale w kolektorze jest tego więcej(foty nie wyszły). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0d6faa27e4b96514.html Dodatkowo zauważyłem, że w wężach dolotowych jest wilgoć pochodząca z oleju! wydaje mi się więc, że znalazłem przyczynę kopcenia na czarno (nie na biało czy niebiesko, jak gdzieś czytałem). Moje pytania są następujące: -czy nowe turbo czy regeneracja -jeśli regeneracja to gdzie (najlepiej wrocław) -nie zauważyłem luzu wzdłużnego, tylko poprzeczny ok 0.8 mm (na oko),o ile to za dużo bo wiem że jakiś luz musi być -czy robi się tylko uszczelnienie, jeśli luz poprzeczny nie jest zbyt duży -facet którego pytałem o regenerację powiedział, że to koszt ok 700- 1000 PLN w zależności od tego w jakim stanie jest wirnik. Ale musi pomierzyć mikrometrem dopiero mi powie. Od stopnia zużyca wirnika zależy cena (jak znam warsztaty, to pewnie wyjdzie mu max zużycie więc 1000 zł) Czy może mi ktoś powiedzieć po czym poznać zużycie wirnika żeby mnie nie naciągnął -jakie zalecenia podczas zakładania turbulum. czy nowy olej, kręcenie z odłączonym zasilaniem paliwa itd... Nie wiem czy te zdjęcia coś pomogą w ocenie, chociażwidać na ścianach olej, ale jak zrobiłem to je wrzucę ,może komuś się spodobają http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/0969ad1dd8770498.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c12a84120e2d45c9.html Tu podaję link do firmy: http://motoryzacja.owi.pl/show.php?id=5154 Bardzo proszę o szybką reakcję i pomoc, bo jestem w domu tylko kilka dni, a przed wyjazdem muszę uruchomić żoneczce ;)auto a niechciałbym się z niczym pospieszyć. Jutro zamierzam jechac po tą turbinę z regeneracji I nie wiem czy dobrze robię ale czas goni. Z góry dzięki
rob555 Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 To normalne z turbo sie poci i w wezach jest troche oleju. GT15 ciezko zarznac i mysle ze z regeneracja mozna sie wstrzymac. Kopcenie na czarno to oznaka malego cisnienia powietrza wiec teoretycznie bezpiecznie dla turbo. Na poczatek bym zobaczyl czy weze od turbiny i do IC nie sa gdzie cdziurawe. Pozniej bym sprawdzil czy po odpaleniu wogule wciaga sztange od turbiny. JEsli wszystko posprawdzadzasz to tak czy siak zwal kolektor wyczysc go porzadnie bo moga byc juz kanaly w glowicy zapchanie i to nie przez turbo a przez spaliny z EGR. Wiec go trzeba zaslepic bo moze sukinkot sie zapiekl i jest pol otwarty. To by tlumaczylo kopcenie (male cisnienia bo EGR spiepsza) i zasyfienie dolotu !
Sprinter Opublikowano 13 Października 2007 Opublikowano 13 Października 2007 Rudi przestań kombinować, turbinie nic nie jest. Pompuje poprawnie, a kopcenie nie jest efektem pocenia się dolotu... Co tam jest do mierzenia manometrem, skoro masz poprawny pomiar VAG'iem ? Jedyne co mógłbyś jej zrobić to wyciągnąć i ładnie wyczyścić kierownice, bo z dołu ma trochę laga. Ale w zasadzie nic tam się nie dzieje. To oczywiste, że masz w dolocie trochę osadu i oleju, choćby z odmy zasysana jest mgiełka olejowa, szczególnie w AFN'ie. Kolektor możesz wyczyścić, zawsze ułatwi to przepływ powietrza. Jeśli wszystko masz szczelne to sprawdź czy katalizator nie jest przypchany, bo może powodować dymienie, a najlepiej tak jak pisałem wybij wnętrzności z puszki. rob555 trochę mylisz pojęcia z tym EGR'em. W momencie, w którym go zaślepimy właśnie zwiększamy nieco zadymienie za autem. Należy go wyczyścić i zostawić pracującego tak jak powinien. Generalnie masz 11-letnie auto czy sprawdzał Ci ktoś w nim wtryski ? Korekcje korekcjami, ale wypadałoby dokładnie zmierzyć i ocenić poprawność wtryskiwania paliwa... To tutaj bardzo często leży problem...
Rudi Opublikowano 14 Października 2007 Autor Opublikowano 14 Października 2007 No hej chłopaki! Dzięki za rady, ale co do turbawki, to tak czy tak jest już po regeneracji . Musiałem ją dać do zrobienia, bo ona się już nie "pociła" tylko lała. Jak zdjąłem wąż od intercoolera to olej zaczął się z niego lać!!!. Dolot mam szczelny, bo sprawdzałem już nie jeden raz! EGR był troszkę okopcony, ale jest szczelny przy zamknięciu. Przy dodaniu gazu zawór go otwiera, więc chyba z nim wszystko OK. Co do katalizatora ,to go wydłubałem i zostawiłem pustą puche Kolektur i blok wyczyściłem na tyle, ile to było możliwe, ale syfu było... Facet w turbince poczyścił wszystko, wyważył wirnik i uszczelnił gadzinę (zobaczymy jak długo pohula) :drool:. Co do wtrysków, te też już o tym myślałem, ale jakoś brak czasu. Zobaczymy co będzie się działo teraz, ze szczelną turbiną i bez katalizatora!!! Jak się troszkę wszystko dotrze, to zrobie logi dynamiczne i wtedy zobaczymy, co ta cała operacja dała? Ale jak pech to pech . Jak wczoraj złożyłem wszystko do kupy, to się okazało, że urwał mi się trójnik od węża do chłodnicy (ten z czujnikiem za pompą wtryskową) więc znów wydatek ;(. Założyłem go jakoś dalej i skręciłem opaską, ale to tylko doraźne, więc muszę się za tym rozejżeć. Na razie poobserwuje co będzie się działo i dam znać, czy są jakieś pozytywne efekty całej tej operacji. A wam chłopaki :notworthy: za pomoc . Hej
rob555 Opublikowano 14 Października 2007 Opublikowano 14 Października 2007 rob555 trochę mylisz pojęcia z tym EGR'em. W momencie, w którym go zaślepimy właśnie zwiększamy nieco zadymienie za autem. Należy go wyczyścić i zostawić pracującego tak jak powinien. Nie myle sie (akurat w tym przypadku ) Jak pracuje poprawnie to OK ale co sie stanie jak nie bedzie zamkniety szczelnie? Zrob sobie test wez podcisnienie na stale zaloz na egr i pojezdzij ok?
Sprinter Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 Jak nie będzie szczelnie zamknięty to też pojawi się problem, ale nie od razu, tylko dopiero jak zapierdzieli się wszystko sadzą ze spalin, wtedy samochód będzie się zachowywał jak by mu gardło ścisnęli, podciśnienie jak podepnę to otworzę go szeroko w całym zakresie, a przy uszkodzeniu tak nie jest. Na lekko niedomkniętym (zaznaczam różnicę pomiędzy całkowitym otwarciem) w normalnym przypadku nie ma zbyt dużej różnicy. rob555 czy Wy tam aby ludzi w błąd wprowadzacie z tym programowaniem sterowników i gwarancjami na stronie ? Umiecie skasować licznik przeprogramowań pamięci flash ? Bo pierwsze co serwis robi przy problemie, to właśnie sprawdza ile razy był flashowany i czy ma to pokrycie w historii serwisowej. Rudi jak już zrobiłeś to zrobiłeś, ale nie jest pewne czy ten olej musiał pochodzić właśnie z turbiny. No nic, zobaczymy jakie będą efekty...
rob555 Opublikowano 15 Października 2007 Opublikowano 15 Października 2007 rob555 czy Wy tam aby ludzi w błąd wprowadzacie z tym programowaniem sterowników i gwarancjami na stronie ? Umiecie skasować licznik przeprogramowań pamięci flash ? Bo pierwsze co serwis robi przy problemie, to właśnie sprawdza ile razy był flashowany i czy ma to pokrycie w historii serwisowej. Dlatego w autach na gwarancji jade BDMem moga mnie cmoknac
Rudi Opublikowano 1 Listopada 2007 Autor Opublikowano 1 Listopada 2007 Witam wszytkich klubowiczów. Nadszedł czas na pierwsze podsumowanie regeneracji turbawki. Efekt A4- NIE KOPCI, puszcza tylko delikatnego bączka przy ostrzejszym przyspieszniu, a i przy mniejszych obrotach autko jest zdecydowanie żwawsze i lepiej mknie do przodu. Jak znajdę chwile to zrobie logi i wrzucę na stronę, na razie brak czasu. Łącznik węża chłodnicy też wymieniony i okazał się dość tani 11 PLN i łatwy w wymianie. Co do kosztów regeneracji turbawki to 700 PLN bo wirnik okazał się dobry- miłe zaskoczenie. No nic czekam na dalsze efekty mojego remontu a w razie jakś pytań służę pomocą. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się