Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Wyciek z układu wspomagania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :hi:

Mam problem z układem wspomagania. Od pewnego czasu ubywa mi płynu w zbiorniczku. Początkowo mniej teraz więcej. Jak poziom płynu spadnie poniżej min zaczyna mi buczeć pompa wspomagania. Dzisiaj udało mi się zlokalizować wyciek jak dolewałem płynu. Po włączeniu silnika i pokręceniu kierownicą zaczęło się dosłownie lać z przodu samochodu przy chłodnicy. Wsadziłem rękę od góry i okazało się że mokra jest rura która łączy zbiorniczek oleju z chłodnicą oleju hydraulicznego (ze schematu wyczytałem że jest to elastyczny przewód powrotny z chłodnicy oleju).

Mam pytanie czy żeby się dostać do tej opaski zaciskowej która trzyma ten przewód z chłodnicą można dostać się jakoś od góry??? czy konieczne jest zdejmowanie osłony silnika, wchodzenie do kanału i naprawa tylko z dołu. Pytam bo nie mam kanału i nie wiem czy od góry dam radę sam to zrobić :mysli:. Sprawa niby łatwa do zrobienia ale problemem jest dostanie się do tej opaski. Jak nie to czeka mnie wizyta u mechanika, której wolałbym uniknąć.

Z góry dzięki za info.

Opublikowano

nie wiem jak bedzie z gory ale ja bym to zrobil od spodu bo tam jest latwy dostep.

a druga sprawa to troche dziwne pytanie, skoro stales przed samochodem i lokalizowales wyciek to przeciez sam mogles zobaczzyc czy jest z gory dobry dostep :cool1:

Opublikowano

tak ale myślałem że ktoś to może wykonywał od góry i czy warto się za to zabierać. Mniejsza o to.

Dzisiaj podniosłem samochód i dostałem się od spodu. Dostęp rzeczywiście bez porównania łatwiejszy.

Okazało się że wyciek nastąpił z chłodnicy płynu wspomagania. Węże ok.

Powodem było obcieranie rurki chłodnicy (trzymała się tylko na jednym mocowaniu) co spowodowało przetarcie i malutkie dziurki :wallbash:

No i trzeba nową chłodnicę oleju. Niestety

P.S. Czy jest możliwość np zespawania tej rurki??? Jest ona aluminiowa

Opublikowano

kolego mozesz mi pokazać co wymieniłeś ??

Opublikowano

wyjąłem chłodniczkę płynu wspomagania. Znajduje się on za zderzakiem i przed chłodnicą stojąc od przodu samochodu. Jak podniesiesz maskę będziesz widział pomiędzy zderzakiem i chłodnicą taką czarną aluminiową rurkę. To jest właśnie chłodnica płynu wspomagania. Po wyciągnięciu okazało sięże obcierała gdzieś i miała minimalne dziurki. Zaspawałem i działa ;)

Opublikowano

u mnie tego nima ;/, juz znalazłem leciało z główki przekładni;/[br]Dopisany: 22 Luty 2011, 23:09_________________________________________________wyjęcie, włożenie i regeneracja 600PLN BIAŁYSTOK wiec jak by co to pisać dam kontakt do mechanika, są spore kolejki jak by co, ale robi solidnie!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...