Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A8 4.2] czy da się bixenony?


Gość MorgothV8

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na tą chwilę mam 4 żarówki:

2 szt H1 z przejściówką na D2S (kabelkiem):

p1010931cd0.jpg

2 szt D2S - jedna lekko uszkodziłem ale to nie jest problem (ewentualnie mogę jeszcze nowe zalatwić)

p1010926sf6.jpg

2 przetwornice (jedna mozliwe że uszkodzona, ale wydajemi się że to wina druciarstwa w podłączeniu do niej kabla):

p1010950jf0.jpg

p1010940cr0.jpg

chodzi o to podłączenie do gniazda "+", ten profesjonalny plastik odstaje od gniazda i może tutaj coś nie łączy....

Kiepski ze mnie elektryk - przyznaję się bez bicia

p1010939syj6.jpg

Od przetwornicy wychodzi kabel wysokiego napięcia, zakończony pojedyńczą fajką (mozna do niej podłączyć żaróówki D2S lub inne poprzez przejściówkę - ja mam przejściówkę do H1):

p1010934sml3.jpg

A teraz pytanko, czy jak podjadę na zlot to pomożecie mi ogarnąć ten burdel i ostatecznie ustalić co jest dobre, co zepsute i co da się z tego zrobić?

Generalnie albo przetwornica jest padnięta, albo połączenia elektryczne (a są straszliwe pomotane te kable wejściowe dla przetwornicy, wychodzą z jakichś 3 gniazd pod reflektorem, dochodzi do nich inny kabel z dołu niewiadomo skąd biegnący, wszystko jest "profesjonalnie" połączone za pomocą taśm klejących itp - słowem burdel)

Chciałbym możliwe nie metodą prób i błędów i wymiany wszystkiego zrobić tam bixenony, czytałem opisy jak to się robi, moje pytanko brzmi czy u mnie da się to zrobić na aktualnej pseudo-instalacji, czy trzeba wszystko rezać od początku, oczywiście za fachową pomoc stawiam browary/krówki czy co tam innego...

Docelowo chciałbym mieć bixenon z światłami mijania całkiem normalnymi (temperatura) mogą być te żarniki co mam (H1 4300K), a długie na oddzielnych żarnikach (albo te D2S 12000K co mam, albo jak się nieda to innego typu też 10000K lub 12000K)

Pozdrawiam i proszę o pomoc/rozjaśnienie sytuacji tych co na tym się znają...

Opublikowano

z tego co wiem to bixenon to są światła mijania i drogowe w jednej soczewce , a Ty chcesz mieć w dwóch

:mysli: czyli chcesz mieć xenon :mysli: i tylko musisz w długich wyrezać drugą soczewke z osobną przetwornicą

Opublikowano

Czyli musze mieć 4 przetwornice ??

To chyba taka opcja odpada...

Opublikowano

no bo bixenon polega na tym, że masz w soczewce przesłonę , która jest opuszczona przy światłach mijania i podnosi sie gdy włączasz długie

Opublikowano

No to chyba u mnie nie bardzo się da...

A z jednej przetwornicy raczej nie pociągnie dwóch świateł ksenonowych? (pewnie jest to niemożliwe ale zapytam)

Poza tym długie na xenonie musiałyby być często włączane i wyłączane co chyba jest nie bardzo sensowne przy ksenonowych światłach które raczej powinny długo świecić i rzadko być włączane/wyłączane...

Czyli genralnie tylko z jedną żarówką i przesłoną (czyli wymiana reflektorów)?

Czy jednak da się mieć oddzielne żarniki dla świateł mijania i drogowych

Opublikowano

Nie zrobisz długich na oddzielnych żarnikach - jak sobie wyobrażasz miganie długimi światłami i jak ma wyglądać włączanie na trasie tych długich - włączasz i za 5 sekund wyłączasz, bo coś jedzie i tak w kółko - daje tym żarnikom i przetwornicom miesiąc i się spalą.

Jedyne rozwiązanie - wymiana reflektorów na bi-xenon.

Opublikowano

Pogadaj z kolega Nosb Jak w B5 dal dare do w D2 tez mysle ze jest to mozliwe.. :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...