Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Jaka długość świecy żarowej do 1Z?


tomiqu

Rekomendowane odpowiedzi

Może ktoś wymieniał niedawno świece i pamięta długość świecy ? Na stronie intercars do tego modelu podają np. Febi Blinstein 62 mm , a np. Beru 92 mm... czyżby dwa rozmiary pasowały? Z tego co się zorientowałem z opisów sprzedawców na allegro to te dłuższe są do tdi z pompowtryskami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, to teraz pytanie : Febi czy Bosch? :) Febi kusi ceną , 15,90 zł /szt. , Bosch ok. 20-23 zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam silnik 1z i rok temu wymieniałem świece. osobiście polecam BERU a oto link na allegro. sam zresztą kupiłem na allegro bo w sklepie były droższe

(http://allegro.pl/swiece-zarowe-beru-vw-audi-seat-skoda-passat-tdi-i1335228360.html) u mnie ta długosć jest odpowiednia

Te Twoje Beru na pewno miały 92 mm???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Twoje Beru na pewno miały 92 mm???

tak dokładnie 92 mm. te krótkie sa do wody i do silników starszej generacji lub też innego typu. dodam że płaciłem 18 zł za sztuke na allegro (a najprościej wyjmij jedną z nich i zobaczysz czy jest długa czy krótka i napisz wynik swojego odkrycia) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle złego się nasłuchałem o wykręcaniu świec , że sam wolę ich nie dotykać. Ale może niepotrzebnie panikuje z tymi świecami bo np. dzisiaj przy -10 odpaliłem od pierwszego strzała. Zobaczymy po dzisiejszej nocy , temperatura ma spaść do - 20 w moim regionie. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupiłem swoje auto to też myślałem że mam dobre świece. byłem przekonany że diesel ma ciężko palić w zimie i tyle. auto stało na polu a mrozy sięgały -30 stopni a rano grzałem świece (bo kontrolka sie świeciła) i tak dymił ze szok. myślałem że tak ma być. a znajomy powiedział że świece nie grzeją. po wymianie okazało sie że żadna mi nie grzała. ciężko uwierzyć. a co do strachu przed odkręcaniem to nie znam tematu możesz napisać coś więcej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektóre świece mają tendencję do urywania się w głowicy. Trzeba wykręcać na zimnym silniku. Jedni polecają psikać WD przed wymianą, a inni odkręcać na sucho. Ja polecam na sucho i zdecydowanym ruchem, lecz z wyczuciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, chodziło mi o urywanie świec. Pare dni temu pytałem o koszt wymiany świec w jednym z warsztatów w mojej okolicy to szef zakładu powiedział, że ze świecami to nigdy nic nie wiadomo i że wymiana może pójść 10 min , a mogą być problemy z wykręceniem. Dlatego kosztu wymiany też mi nie podał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no racja taka możliwość istnieje. osobiście niczym nie zapuszczałem .ale należy też pamiętać przy dokręcaniu żeby nie przesadzać. (nadgorliwość gorsza od faszyzmu)

Ale faszyzm leczy wszystko. Trzeba dokręcać oczywiście z umiarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próba przy -21 udała się. 3x podgrzałem świece i po ok. 4 sekundach kręcenia silnik zaskoczył. Ale przy -30 pewnie nie byłoby już tak kolorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam świece BERU. To jest mój czwarty diesel i tylko w pierwszym miałem Boscha a reszta to Beru. Sprawują się super i po wymianie do sprzedania auta nie było z nimi problemu. Trochę tanio kupujecie te świece :mysli: . Ja kupowałem dwa lata temu do mojego to płaciłem jakoś 39 zł/szt. Co do odkręcania świec to jest to czysta loteria. W pierwszym Golfie 2 1,6 TD poszło tak sobie, w Golfie 3 1,9 TD poszło bez problemów a w Mondeo 1,8 TD idealnie, 10 min i po wymianie. Natomiast w A4 trzy poszły tak sobie a z czwartą męczyłem się 3 godz i w końcu jej nie wymieniłem. Odkręcałem kawałek i zakręcałem i tak kawałek po kawałku obficie lejąc WD40 i inne specyfiki, udało mi się odkręcić 1,5 obrotu i koniec. Klucz się wyginał, używałem dużo siły (a trochę jej mam :naughty: ) i nic, jak bym dalej próbował to by pewnie pękła, więc wkręciłem z dużymi problemami i tak zostawiłem. Nie jest spalona, ale nie ma już właściwych parametrów (rezystancji). Powodem było pewnie zerwanie na dole gwintu w głowicy (skleił się z gwintem w świecy) i przy odkręcaniu niszczyłem gwint wyżej. Póki co pali dobrze, dwie zimy temu było ok, a zeszłej zimy przy -22 st też nie było problemu więc tak zostawiłem. Zobaczymy jak będzie tej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...