Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Termometr nie łapie pionu, termostat wymieniony


karbonek

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem objawy odpowiadające otwartemu termostatowi, temperatura cieczy chłodzącej nie mogła osiągnać 90oC.

Po wymianie termostatu na nowy przez pierwsze dni wydawało się, że jest ok.

Spadł dzisiaj śnieg, podczas jazdy w korku ponad godzinę temperatura nie mogła przekroczyć 70oC, wyłączyłem nawiew aby nie ochładzać cieczy i po jakimś czasie wskazówka zaczęła powoli iść w górę.

Czy znowu temostat mi padł, może być inna przyczyna?

Obydwa termostaty były tej samej firmy, podobno były montowane w nowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostaty są różne ja przerobiłem 3 zanim trafiłem dobry :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 tej samej firmy ?

chyba kupię w aso i nie będę się bawił w inne, wiesz ile może kosztować oryg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przy -10 jezeli jeszcze nie masz EGR zeby zagrzac autko na miescie w krotkich dystansach do 90st. jest calkiem ciezko, i do tego miec 23st. na klimie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat tylko z ASO. Ja placilem jakies 105zl. Poprzednie dwa do niczego, chociaz niby dobrych firm. To , że wskazówka Ci na nich pokazywała 90C nie znaczy , że naprawde tak było. Tylko Vag pokaże Ci prawdziwa temperature. U mnie na poprzednich wskazówka bylo na 90C, a faktycznie nie dochodził nawet do 80C. W tym wypadku nie warto oszczędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiam jak jest w B5. Ale wczoraj mój TDI stojąc w warszawskich korkach po 1,5h nie osiągnął 90st, a było -6st. Dziś rano przy -8st. i bez korków tylko raz złapał 90st po około 17km. Jednak po zatrzymaniu temp. znowu spadła do około 80st.

Już zaczynałem sie przymierzać do kupna i wymiany termostatu ale po przeczytaniu innych postów chyba dam sobie spokój. Po prostu diesle w Audi tak mają. Dodam, że przy temperaturze około 0st. wszystko jest ok ale potrzeba około 10km by dojść do 90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też odpuszczę, jestem ciepłolubny i miałem HI na klimatroniku ;-)

Z tego co wyczytałem, to temp nie spadła poniżej 70oC dlatego że są dodatkowe świece ogrzewające płyn chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też odpuszczę, jestem ciepłolubny i miałem HI na klimatroniku ;-)

Z tego co wyczytałem, to temp nie spadła poniżej 70oC dlatego że są dodatkowe świece ogrzewające płyn chłodzący.

Tak, ponizej 70st. nie powinna spasc z powodu w/w swiec.

Jak ustawisz na poczatku 18st. na klimie to szybciej sie nagrzeje. Poczatkowo i tak nagrzewnica nie da rady wyprodukowac nawet 20st. wiec niech sie lepiej silnik nagrzeje, a pozniej wnetrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu wymieniłem i czujnik i termostat, do wczoraj było OK teraz znowu pokazuje tylko około 75 stopni po przejechaniu 20 km, więc zadzwoniłem do warsztatu i powiedzieli mi, że trzeba najpierw nagrzać silnik do 90 st. bez włączonego ogrzewania wnętrza a dopiero później włączać ogrzewanie ponieważ całe ciepło przy tej temperaturze idzie na ogrzewanie kabiny i silnik trudno ogrzać jeszcze dodatkowo przy wolnej jeździe po mieście i w korkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo, po przejechaniu ok 15 km w trasie silnik się dopiero nagrzewa do ok 90 stopni, a jak postoję chwilkę z full nawiewem na HI to temperatura potrafi spaść nawet do ok 75 stopni. Termostat mam sprawny, znaczy się miałem bo teraz audi miało kolizję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy weżcie też pod uwagę że jezdzimy wolno ze względu na warunki panujące na drogach i silnik też nie będzie tak szybko nabierał temperatury jak przy wyższych obrotach te 2 tyś za czym się silnik nagrzeje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeżeli jest sprawny termostat, a taki chyba mam (2 lata temu zapłaciłem chyba 35 zł za Wahlera) to temperatura na blacie stoi na 90 na VAGu pływa 87-92 i po rozgrzaniu silnika nawet postój w korku nie jest mu straszny. Temperatura na blacie spada momentami tuż poniżej 90 ale od czego jest w końcu klimatronik? Sam sobie dobierze mniej zimnego i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...