Pretor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Jaki macie spadek napięcia akumulatora jak auto stoi na dworze? Pytam bo nie wiem czy jest to normalne, że po jednym dniu napięcie spada do 12,6V, po dwóch dniach do 12,5V i sprawdzę jeszcze jutro po trzech dniach. Myślę, że jest to zbyt duży spadek napięcie, a akumulator kupiłem nie cały rok temu Varta silver 85Ah i 800A rozruchu. Upływność prądu na poziomie 0,02A przy włączonym alarmie, ładowanie 14,4V. Codziennie dojeżdżam do pracy 25km w jedną stronę.
Daimos Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 Ja tu nie widze nic złego, akumulator samochodowy jest zbudowany z 6 ogniw ołowiowo-kwasowych połączonych szeregowo. Każde ogniwo generuje siłę elektromotoryczną równą 2,1 V. Cały akumulator generuje zatem napięcie znamionowe równe 12,6 V w stanie spoczynku. Akumulator jest rozładowany wtedy kiedy napięcie na biegunach spadnie do 1,8V, czyli 10,8 V. a te 14,4 V to masz podczas pracy silnika, czyli ładowania akumulatora
Pretor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2010 Podczas pracy silnika, napięcie mierzone na klemach. Z tego co wiem to akumulator który ma 12,4V należy podładować. Jakie są u Was spadki napięcia?
Daimos Opublikowano 4 Grudnia 2010 Opublikowano 4 Grudnia 2010 czyli ładowanie jest ok, dla mnie aku sprawny
Pretor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Jeśli komuś by się chciało to proszę zmierzcie jaki macie spadek napięcia po jednym dniu i po dwóch dniach jak auto stoi na mrozie.
lutas Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Spadek napięcia to jedno, może być znaczny - chodzi o to żeby natężenie prądu było solidne - od tego zależy również efektywność aku w niskich temperaturach. Więc dla pełnego zobrazowania należałoby zmierzyć zarówno napięcie jak i natężenie prądu amperomierzem cęgowym.
ROBERT Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 A ja mam po nocy 12.2-12.3 V , mam go podładować prostownikiem ? Ładowanie alternatora 14.4 V . Auto pali "na dotyk"
lutas Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 A ja mam po nocy 12.2-12.3 V , mam go podładować prostownikiem ? Ładowanie alternatora 14.4 V . Auto pali "na dotyk" Bardzo dobre napięcie, na pewno nie ma potrzeby doładowywać akumulatora.
ROBERT Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 A ja mam po nocy 12.2-12.3 V , mam go podładować prostownikiem ? Ładowanie alternatora 14.4 V . Auto pali "na dotyk" Bardzo dobre napięcie, na pewno nie ma potrzeby doładowywać akumulatora. To cieszy
Daimos Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 A ja mam po nocy 12.2-12.3 V , mam go podładować prostownikiem ? Ładowanie alternatora 14.4 V . Auto pali "na dotyk" nie ma potrzeby, jest
ROBERT Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 A ja mam po nocy 12.2-12.3 V , mam go podładować prostownikiem ? Ładowanie alternatora 14.4 V . Auto pali "na dotyk" nie ma potrzeby, jest Dzięki Dodam że to jeszcze ORI aku z MOLL'a i siedzi w tym aucie od 11.2004 r.
lutas Opublikowano 5 Grudnia 2010 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Dodam że to jeszcze ORI aku z MOLL'a i siedzi w tym aucie od 11.2004 To jeszcze trochę pożyje
Pretor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2010 Jeśli masz auto na dworze to ok. W temperaturze ok +20 st napięcie nie powinno być niższe niż 12,5V, jeśli jest poniżej to należy podładować akumulator bo ma mniej niż 70% swojej pojemności. O to mi chodziło, żeby podać jakie macie napięcie po nocy lub dwóch dla porównania i jak rozrusznik kręci przy takim napięciu. Pytałem bo nigdzie nie można znaleźć takiej informacji, a na pewno może się przydać w celu porównania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się