MarEsp 0 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Jak w temacie (AEB 1,8T luty1997 Avant) Czy tłumiki wydechu mam w niuni ze stali nierdzewnej ? Czy też czeka mnie co kilka lat ich wymiana ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EndriuGiz 2 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 no mi sie zdaje ze nawet jeśli są ze stali nierdzewnej to wkład ci sie chyba wypala tłumik to jest taka rzecz ze sie wymienia po kilku latach nawet jeśli są ze stali nierdzewnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marewel 3 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Niektóre rury sa ze stali nierdzewnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarEsp 0 Opublikowano 26 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2007 To co ile lat w benzyniakach z lat 1995-1999 wymieniacie tłumik końcowy ? Kupujecie zamiennik gównowarty z blachy (ale tani) czy oryginał w ASO ? Co się bardziej opłaca ? W BMW w niektórych modelach tłumiki są z blach nierdzewnych i w ogóle się ich nie wymienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 Blacha blachą ale tłumik w środku ma coś więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarEsp 0 Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2007 A ten tłumik to jest ksiakiś rozkręcalny ? Po kiego wymyślać tłumiki z blachy nierdzewnej - jak co kilka lat wewnątrz tłumika zgnije metalowa rurka z dziurkami i wówczas trzeba kupić cały nowy tłumik w całości na zewnątrz nierdzewny a wewnątrz rdzewny. Nie podejrzewam o taki idiotyzm Niemców (chyba że... zasada "kup zużyj - wyrzuć i kup od nas drugi" też tam obowiązuje od niedawna) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elmo Opublikowano 4 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 ja mam jeszcze oryginalny tłumik końcowy i środkowy fabryczny ale myślę ze za rok już pójdzie do wymiany, wiec całkiem długo te wydechy wytrzymują, najszybciej wg mnie pada plecionka (łącznik elastyczny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarEsp 0 Opublikowano 4 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2007 ja mam jeszcze oryginalny tłumik końcowy i środkowy fabryczny ale myślę ze za rok już pójdzie do wymiany, wiec całkiem długo te wydechy wytrzymują, najszybciej wg mnie pada plecionka (łącznik elastyczny) Plecionka to raczej pada od uszkodzenia mechanicznego - jak najedziesz na krawężnik lub kamień w polu. Ale jak masz oryginał 12 lat to znaczy że jest nierdzewny ale czemu zamierzasz wymieniać - co ci się sypnęło ? Jak wymienisz na polski zamiennik Bosala to za 2 lata będzie grzechotka od wewnętrznej i dziurawka od zewnętrznej rdzy - warto wymieniać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adadur 13 Opublikowano 5 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2007 ja mam jeszcze oryginalny tłumik końcowy i środkowy fabryczny ale myślę ze za rok już pójdzie do wymiany, wiec całkiem długo te wydechy wytrzymują, najszybciej wg mnie pada plecionka (łącznik elastyczny) Plecionka to raczej pada od uszkodzenia mechanicznego - jak najedziesz na krawężnik lub kamień w polu. Ale jak masz oryginał 12 lat to znaczy że jest nierdzewny ale czemu zamierzasz wymieniać - co ci się sypnęło ? Jak wymienisz na polski zamiennik Bosala to za 2 lata będzie grzechotka od wewnętrznej i dziurawka od zewnętrznej rdzy - warto wymieniać ? Mechanicznie???? Plecionka zurzywa się termicznie - w wyniku wielkrotnego podgrzewania i schładzania traci swoje właściwości elestyczności a w dieslu dodatkowo od wewnątrz osadzają sie cząstki stałe (sadza itp) skutecznie "zaspawując" ją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemo 78 0 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 wszystko zalezy od tego czy tlumik jest wykonany ze stali nierdzewnej czy nierdzewnej-kwasoodpornej . jezeli nawet jest wykonany ze stali nierdzewnej caly nawet w srodku to i tak pod wplywem temperatur dzialania spalin itd zacznie od srodka sie utleniac i z czasem zostanie sama pucha aczkolwiek jezeli zastosowac nierdzewke kwasoodporna to proces degradacij powinien przewyzszyc eksploatacje auta ,niestety ta druga odmiana stali jest drozsza i golym okiem nie widac roznicy wiec watpie zeby ktokolwiek stosowal ja do wykonania tlumika chyba ze jakis domorosly slusarz z odrobina sprzetu i wiedzy na temat spawania stali nierdzewnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi