pavol1986 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Opublikowano 12 Grudnia 2010 Witam, a więc zacznę od tego jak się tego wstecznego pozbyłem. Że spadł śnieg to wszyscy widzieli, więc postanowiłem wybrać się na dechę w góry. Napotkałem już na miejscu spory pagórek na który musiałem wjechać aby zaparkować auto przed domkiem który wypożyczyłem na weekend (felerny), przodem nie dało rady więc jechałem tyłem i szło aż do szczytu prawie. I wtedy najpierw raz wsteczny wyskoczył a później po kolejnej próbie znowu wyskoczył i już się go nie dało włączyć, dodatkowo wracając odkryłem dziwne chrupanie na każdym biegu nie zależnie od prędkości. Jak już wróciłem do domu (185 km) wymontowałem skrzynie i rozebrałem najpierw tył no i ujrzałem tryb od wstecznego i zabezpieczenie które póściło (pierścień segera czy jakoś tak) który nie wytrzymał i puścił i tryb się wypał z łożyska które się rozsypało i zostało pożarte przez dyferencjał. Wszystko wygląda oki oprócz trybu biegu wstecznego który bezwładnie na ośce o mniejszej średnicy szlifował się przez te 185 km. Przez te wszystkie kilometry skrzynia pracowała normalnie oprócz tego chrobolenia tego wstecznego i nie huczała i nie wyła. I tu moje pytanie, czy opłaca się to remontować czy lepiej kupić używkę, i jaką czy skrzynia EEN podejdzie bo to chyba jest najmłodsza jaka była montowana w tych silnikach ? Niech to będzie przestroga dla innych że wsteczny to słaby bieg i może zawsze ten pierścionek puścić, jutro dorzucę fotki jak to wygląda po rozebraniu. Za wszelką pomoc i słowa otuchy z góry dziękuję ! Potrzebowałbym jakiś nr tego łożyska od wstecznego i podkładki i segera z Etki jak ktoś dysponuje to niech wstawi
dawcav6 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Opublikowano 25 Stycznia 2011 właśnie mojego kolege dopadła taka awaria jak możesz to napisz kilka słów jak sie z tym uporałeś i na jakie koszty musi sie szykować
pavol1986 Opublikowano 25 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2011 No koszty to około 200 zł no bo olej trzeba zmienić, szukaj skrzyni na częsci i weź sam wałek od wstecznego z łożyskowaniem i trybem zabezpieczeniem i dwoma podkładkami koszt używanej około 100 zł powinieneś wyrwać nawet jakiś kolega na forum miał skrzynie na części (Szymonss) mogą być od innej skrzyni ja mam od 90 KM i też pasuje ta część w każdej skrzyni jest taka sama. Robocizny nie liczę czyli potrzeba komplet wsteczny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się