Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Czy termostat może się sam naprawić ?


Doman13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak jak w temacie, czyli:

Poprzedniej zimy moje wskazania temp. cieczy chłodzącej były na poziomie 70 stopni i tylko czasami wzrosły ale tylko do 80 stopni.

Byłem z tym tematem u elektromechanika i on powiedział mi że termostat mam do wymiany do bo duży obieg jest cały czas otwarty... (wtedy nie byłem na forum)

Auto jeździło wtedy prawie ciągle i nie miałem czasu na odstawienie go do fachowca w celu wymiany żeczonego terostatu.

Jednak jak zrobiło się ciepło to na wskaźniku zaczęła wskazywać temperatura 90 stopni :dance:

I tak jest dotychczas, czyli odpalam jadę ok 8-10 min i mam 90 stopni.

Czy to możliwe że termostat się naprawił (odblokował)? I teraz działa bez zarzutu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazywaj tematy zgodnei z regulaminem.

Mogl sie zaciac ale dla pewnosci sprawdzilbym ze wskazaniami na Vag-u albo klimatronicu.

poszukaj bo o tym jest chyba wszystko napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak w temacie, czyli:

Poprzedniej zimy moje wskazania temp. cieczy chłodzącej były na poziomie 70 stopni i tylko czasami wzrosły ale tylko do 80 stopni.

Byłem z tym tematem u elektromechanika i on powiedział mi że termostat mam do wymiany do bo duży obieg jest cały czas otwarty... (wtedy nie byłem na forum)

Auto jeździło wtedy prawie ciągle i nie miałem czasu na odstawienie go do fachowca w celu wymiany żeczonego terostatu.

Jednak jak zrobiło się ciepło to na wskaźniku zaczęła wskazywać temperatura 90 stopni :dance:

I tak jest dotychczas, czyli odpalam jadę ok 8-10 min i mam 90 stopni.

Czy to możliwe że termostat się naprawił (odblokował)? I teraz działa bez zarzutu?

Termostat nadal źle działa, ma delikatnie przesunięta charakterystykę pracy. Zrobi się zimno i znów motor nie będzie dogrzany.

Wymień go na oryginalny BTT z ASO.

Nie pytaj , dlaczego nie możesz założyć podróby Wahlera lub innego świństwa ... :rant:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jeździło wtedy prawie ciągle i nie miałem czasu na odstawienie go do fachowca w celu wymiany żeczonego terostatu.

Nawet jak sam byś sie tym zajął to temat nie zajmuje więcej niż 40 min roboty.

Sprawdz jeszcze dobrze tą temp. na VAGu ale przygotuj się na zakup termostatu i tak jak pisze basket tylko OOOO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie wielkie

Sprawdziłem dziś temperaturę na klimatroniku i jest 90 stopni i stoi....

Tak czy inaczej psychicznie jestem przygotowany do wymiany termostau (jak zgłupieje oczywiście)

Ile kosztuje oryginalny termostat BTT z ASO?

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem dziś temperaturę na klimatroniku i jest 90 stopni i stoi....

Tak czy inaczej psychicznie jestem przygotowany do wymiany termostau (jak zgłupieje oczywiście)

Ile kosztuje oryginalny termostat BTT z ASO?

To, że jest 90 stopni to nie znaczy, że jak będzie mróz to będzie ok.

Termostat kosztuje około 100 zł z uszczelką + płyn do chłodnic (G12).

Termostat do Twojego silnika z tego co podaje ETKA ma numer: 044 121 113.

Wymieniaj i nawet się nad tym nie zastanawiaj - przy tych silnikach ważne jest żeby trzymały odpowiednią temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Ja miałem podobny problem, ale to było w środku lata. Przejechałem na Vernecie 5300 km i zaczął się zacinać. Ale tak było przez dwa dni, a potem już wszystko dobrze. Przejechałem ponad 1000 km i jest dobrze. Pytałem, co mogło się zaciąć: czujnik czy termostat. Czy coś wymienić. Czy można coś sprawdzić, jak jest ok? :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dalej wszystko w porządku ciagle sprawdzam temperature kimatronikiem i dochodzi do 90 i stoi, licznik jest wolniejszy ale też dochodzi do 90 stopni i stoi.

Czyżby wtedy się po prostu zaciął?

Czym grozi jazda na niedogrzanym silniku, powiedzmy 70 stopni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem...

W moim przypadku temperatura na wskaźniku jest ok.75-80st. nagrzewa się chyba szybko bo po ok.3-5km mam już pow.60st ale do 90 nie dochodzi... :(

czy to może być wina termostatu? ;(

dodam że nie mam dolnej osłony silnika i skrzyni czy to też ma wpływ na temp.silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie ale mnie się bardzo wolno grzał, wymieniłem termostat ale to nie było to więc wymieniłem czujnik temperatury i jak ręką odjoł, nagrzewa sie po ok 10minutach i zawsze do 90stopni, więc proponuje wymianę-nie jest to droga rzecz, w granicach 30-40zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem czujnik temperatury i jak ręką odjoł, nagrzewa sie po ok 10minutach i zawsze do 90stopni, więc proponuje wymianę-nie jest to droga rzecz, w granicach 30-40zl

Ale mówisz o czujniku temperatury podwójnym (numer 059 919 501) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem...

W moim przypadku temperatura na wskaźniku jest ok.75-80st. nagrzewa się chyba szybko bo po ok.3-5km mam już pow.60st ale do 90 nie dochodzi... :(

czy to może być wina termostatu? ;(

dodam że nie mam dolnej osłony silnika i skrzyni czy to też ma wpływ na temp.silnika?

Podobnie miałem na koniec zeszłej zimy - pierw grzał się tylko do 80 kilku stopni i po kilku tygodniach nie był w stanie osiągnąć 80 i odrazu wymienilem i teraz bite 90.

Dolna osłona w dieslu ma kilka finkcji - aerodynamika wygłuszenie i osłona przed brudem pendem powietrza (zimnego) dodatkowo jak niefortunnie gdzien będziesz manewrował pierw usłyszysz osłonę a nie że uszkodziłeś mise olejową (co skutecznie może unieruchomić auto). Polecam szukanie używki może być z passata (ja taką kupiłem latem z rocznika 2002).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem ze oryginal do audi to właśnie Wahler? mam mozliwość kupienia go za 70 PLN oczywiście ponoć taki sam tylko ze znaczkiem oooo dołożonym kosztuje w ASO 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem ze oryginal do audi to właśnie Wahler? mam mozliwość kupienia go za 70 PLN oczywiście ponoć taki sam tylko ze znaczkiem oooo dołożonym kosztuje w ASO 90.

20 zł .... gra nie warta swieczki .... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja słyszałem ze oryginal do audi to właśnie Wahler? mam mozliwość kupienia go za 70 PLN oczywiście ponoć taki sam tylko ze znaczkiem oooo dołożonym kosztuje w ASO 90.

Nie baw się w wahlera - kup oryginał w ASO lub szukaj gościa na Allegro który sprzedaje termostaty do VW/Audi wiem że pracuje w ASO Audi lub VW i jest z Krakowa - nazwa użytkownika: art_arthi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli termostat bedzie zamkniety caly czas, woda bedzie krążyła tylko w małym obiegu (czyli w bloku silnika). Silnik sie zagotuje i kaplica. Jesli bedzie otwarty (duży obieg), silnik nie bedzie dogrzany, a tym samym jego parametry pacy będą dalekie od ideału. szybciej sie bedzie zużywał i więcej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...