Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[C5 AFN] Nie odpala


mily

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

No i tak jak się spodziewałem długo problem nie kazał na siebie czekać.

Jak kupiłem autko A6 to na początku wpadał w wysokie obroty (w lecie, tak jak by mu się załączało ssanie). Wymiana czujnika G2/G62 pomogła i już było ok, ale zaczął bardzo brzydko odpalać, długo kręcił. I im niższa temperatura tym dłużej. Teraz w zimę odpalał po 5 obrotach i wpadał na 1000 obr/min więc ssanie jest ok. Aha po odpaleniu i natychmiastowym zgaszeniu i ponownym odpaleni kręci już normalnie (w sensie odpala od strzała, myślałem że się zapowietrza, że jest uszkodzony ten zaworek na filtrze paliwa, jednak go nie wymieniłem do tej pory, bo powinien się odpowietrzyć).

Dziś nie chce zagadać, rozrusznik kręci ale nie zamierza załapać, zwiększyłem więc dawkę startową i też nic nie pomogło jednak podczas próby odpalenia puścił sporą chmurę czarnego dymu.

Panowie co zacząć sprawdzać bo mi już się pomysły skończyły (akumulator jest ok, bo odpalam za pomocą prostownika ze starterem 1000A więc tutaj mocy elektrycznej nie powinno brakować)[br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 13:21_________________________________________________Aha paliwo tez powinno być OK, zawsze do baku dolewam preparat STP z antyżelem.[br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 13:21_________________________________________________Aha próba odpalenia autka jest przy -15 w tej chwili.

Tutaj są logi mojego autka zrobione niedawno:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=161510.0;highlight=log%F3w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na wtryski.

Wiesz co jakiś czas temu robiłem pełne logi swojego autka, można po logach wywnioskować czy wtryski leją??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym to ja sie nie znam ale gdy masz czarny dym z komina to prawdopodobnie jest zbyt niskie cisnienie poczatku wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czarny dym to poszedł po zmianie dawki startowej na maksa, więc tutaj działanie jest prawidłowe (tak mi się wydaje, bo jak zwiększyłem w moim starym dieselku dawkę podawania paliwa na full to właśnie miałem taki efekt kopcenia na czarno przy każdym wciśnięciu gazu)

Więc tutaj jest chyba ok.[br]Dopisany: 18 Grudzień 2010, 13:44_________________________________________________Kurcze nikt nie ma pomysłu, co się stało???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykrec filtr paliwa, wloz do goracej wody na kilka minut i spowrotem do autka.

Jak zapali, to znaczy ze woda zebrala sie w filtrze, blokowala rope i wystarczy kupic nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm

1. Jak odpalił to wszystkie gary chodziły ?

2. Świece sprawdziłeś ?

3. Filtr paliwa ?

4. Po tym czarnym buchu kopcił Ci na biało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm

1. Jak odpalił to wszystkie gary chodziły ?

2. Świece sprawdziłeś ?

3. Filtr paliwa ?

4. Po tym czarnym buchu kopcił Ci na biało ?

1. Jak odpalił to było wszytko ok, silniczek ładnie pracował, żadnych metalicznych dźwięków i innych niepokojących oznak,

2. Świece sprawdzone,

3. Filtr paliwa był wymieniany jakieś 2-3 miesiące temu

4. Tutaj nie wiem co Ci dopowiedzieć bo on nie odpala, po ustawieniu dawki na maksa to kopci na czarno (jak kręcę rozrusznikiem).[br]Dopisany: 19 Grudzień 2010, 12:21_________________________________________________Wpadłem na pomysł żeby odpalić z plaka i ściągnąłem tą rurę od turbiny i się lekko zdziwiłem bo tam są śladowe ilości oleju. Sprawdziłem olej i ubyło ok setki oleju na jakiś 3 tys km, ma to jakiś związek??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej przy turbo w nie wielkich ilościach zawsze jest bo tam idzie odma wiec oleju musi trochę być, zdejmij rurę od ic i zobacz ile popłynie oleju, jak nic albo krople to masz wszystko ok, 100ml oleju na 3tys km jest w porządku

zużyty rozrusznik nawet przy takim dużym prądzie potrafi ledwo kręcić, w dodatku go mogłeś nadpalić, a rozładowany akumulator jak dostał duży prąd to bardzo możliwe że go dobiłeś, na dzień dobry możesz zrobić regeneracja rozrusznika i przeczyszczenie styków przewodów prądowych, masy silnika itp ale to jeżeli jest podejrzenie że rozrusznik faktycznie wolno kręci,

poco dolewasz jakieś cuda do baku, tankuj dobre paliwo i nie baw się w takie duperele, zdrowy dizel przy -15 zapala bez zająknięcia, podepnij vag'a i z czytaj błędy, włącz basic setting i zrób loga 000 i statycznego 007 na zgaszonym silniku skoro auto nie dopala, postaraj się auto odpalić i zrobić nowy komplet logów, no i z podpiętym tym potworem 1000A zrób loga podczas kręcenia rozrusznika, możesz to być log 001, zobaczymy czy rozrusznik kręci dobrze czy za wolno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko wepchnąłem już do garażu, oto efekty logów:

Log (0 - 007)

Log (1 - 000,000)

Nie miałem możliwości zrobienia logu podczas uruchamiania autka bo mi komputer odcinało.

Zrobiłem coś strasznego odpaliłem go z plaka (dobre 30 minut kręciłem, więc nawet z plakiem było ciężko). Po odpaleniu zgasiłem i za drugin razem odpalił bez problemów(i bez pomocy plaka), ale stwierdziłem że go oddam do mechanika niech przejrzy. [br]Dopisany: 19 Grudzień 2010, 16:29_________________________________________________Właśnie zauważyłem że log 000 składa się z dwóch części, pierwsza część to jakaś pozostałość (po jakimś logowaniu kiedyś tam) więc jest nieaktualna, patrzcie na drugą część. [br]Dopisany: 19 Grudzień 2010, 16:32_________________________________________________Dzisiaj stało się to samo znowu nie mogłem go odpalić i zrobiłem logi tak jak kolega ciahciah radził:

Log BS na wyłączonym silniku:

Log (2 - 000)

Log statyczny na wyłączonym silniku:

Log (0 - 007)

Log bez urządzenia rozruchowego, dwie próby:

Log (1 - 001)

Log z urządzeniem rozruchowym (odpalił ale chyba zbieg okoliczności)

Log (3 - 001)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba było odpiąć wtyczkę od pompy i wtedy kręcić bo tak to nie wiadomo kiedy silnik zaskakuje a kiedy to tylko rozrusznik kręci

w logu 001 widać że nastawnik jest przestawiony, przez to dawka paliwa jest mała, czy powinieneś to poprawić niech mądrzejsi się wypowiedzą

zrób pełny komplet logów na rozgrzanym silniku bo pewnie coś tam jeszcze wyjdzie co nie gra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok w weekend zrobię pełne logi i umieszczę.

Jak to odpiąć wtyczkę od pompy ?? Odpiąć i zakręcić na statycznym logu 001?? Domyślam się że mam na chwilkę zakręcić bo i tak nie odpali??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybko złączkę rozepnij przy pompie, wtedy pompa nie bedzie podawać paliwa i zrób loga 001 kręcać rozrusznikiem z 5s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co kolego to co tam jest w tych logach to silnik nie "łapał" kręcił sam rozrusznik, jak załapie to już odpala. Ale zrobię jak piszesz, niestety czas będę miał dopiero w niedziele żeby się tym zająć.[br]Dopisany: 17 Luty 2011, 09:42_________________________________________________Przeniosłem wątek tutaj (bo tutaj się zaczyna robić bałagan) proszę o wypowiedzi:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=187924.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...