g0g0 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Opublikowano 22 Grudnia 2010 Witam, Od wymiany termostatu pojawily sie "skaczace" obroty. Nie jest to falowanie a wlasnie skoki. Minimalny skok obrotomierza gora-dol na postoju, minimalny ale jednak wyczuwalny w samochodzie. Czym moze to byc spowodowane? Pozdrawiam
miodzio Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 raczej mało prawdopodobne żeby miało to coś wspólnego z termostatem. VAG wszystko ci powie
rikardo Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam, Od wymiany termostatu pojawily sie "skaczace" obroty. Nie jest to falowanie a wlasnie skoki. Minimalny skok obrotomierza gora-dol na postoju, minimalny ale jednak wyczuwalny w samochodzie. Czym moze to byc spowodowane? Pozdrawiam Dlaczego wymieniałeś termostat? Jeżeli były problemy z temperatura to obecne objawy mogą wskazywać, że masz uszkodzony czujnik temperatury i od tego bym zaczął sprawdzać.
ArkadiuS Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam, Od wymiany termostatu pojawily sie "skaczace" obroty. Nie jest to falowanie a wlasnie skoki. Minimalny skok obrotomierza gora-dol na postoju, minimalny ale jednak wyczuwalny w samochodzie. Czym moze to byc spowodowane? Pozdrawiam Dlaczego wymieniałeś termostat? Jeżeli były problemy z temperatura to obecne objawy mogą wskazywać, że masz uszkodzony czujnik temperatury i od tego bym zaczął sprawdzać. ...chociażby dlatego, że termostat jest tańszy . Jeśli w dalszym ciągu masz wahania temperatury to ja bym zareklamował część. Często się zdarza, że termostat jest walnięty. Kiedyś znajomy 3x wymieniał.
miodzio Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Witam, Od wymiany termostatu pojawily sie "skaczace" obroty. Nie jest to falowanie a wlasnie skoki. Minimalny skok obrotomierza gora-dol na postoju, minimalny ale jednak wyczuwalny w samochodzie. Czym moze to byc spowodowane? Pozdrawiam Dlaczego wymieniałeś termostat? Jeżeli były problemy z temperatura to obecne objawy mogą wskazywać, że masz uszkodzony czujnik temperatury i od tego bym zaczął sprawdzać. ...chociażby dlatego, że termostat jest tańszy . Jeśli w dalszym ciągu masz wahania temperatury to ja bym zareklamował część. Często się zdarza, że termostat jest walnięty. Kiedyś znajomy 3x wymieniał. o czym wy piszecie ???? przecież autor tematu wyraźnie napisał ze po wymianie termostatu skaczą mu OBROTY a nie temperatura wiec co ma piernik do wiatraka??
rikardo Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 ...chociażby dlatego, że termostat jest tańszy . Jeśli w dalszym ciągu masz wahania temperatury to ja bym zareklamował część. Często się zdarza, że termostat jest walnięty. Kiedyś znajomy 3x wymieniał. W ten sposób można wymienić pół silnika. Na forum króluje pogląd, że jak problem z temperatura to tylko termostat ale nikt nie pokwapił się np zmierzenia temperatury rozgrzanego płynu zewnętrznym termometrem tylko opiera się na cyferkach, które też mogą być błędne. Sam się nabrałem na termostat w dwóch a4 i po swoich doświadczeniach wiem, że problem temperatury należy sprawdzić nie tylko w kierunku termostatu ale i pozostałych elementów. Można wykonać kawał solidnej nikomu nie potrzebnej roboty ale każdy robi jak uważa.
g0g0 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2010 Na forum króluje pogląd, że jak problem z temperatura to tylko termostat ale nikt nie pokwapił się np zmierzenia temperatury rozgrzanego płynu Temperatura przy predkosciomierzu caly czas byla 90st. Po podpieciu VAG'a temperatura na kompie pokazywala ok 80st. Stad moje przypuszczenia i wymiana termostatu. Po wymianie spalanie zmalalo i temperatura sztywno na komputerze trzyma 90st. Skakanie, a nie falowanie obrotow nie jest stale i wystepuje po nagrzaniu silnika. Pozdrawiam
rikardo Opublikowano 23 Grudnia 2010 Opublikowano 23 Grudnia 2010 Powodem falowania obrotów może być wadliwie działający czujnik temperatury. Jeżeli nie masz żadnego błędu na VAG-u to zwróć uwagę na odczyty temperatury płynu chłodzącego. Miałem taki przypadek, że podczas pracy silnika temperatura rosła i nagle pojawiało się nowe wskazanie - 11 stopni wówczas ECU zwiększało dawkę wtryskiwanego paliwa. Po chwili temperatura wracała do poprzedniego wskazania ale podczas ujemnego rosły obroty do ok 1000-1200.
g0g0 Opublikowano 26 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2010 = ...chociażby dlatego, że termostat jest tańszy . Ile w takim razie kosztuje czujnik? za termostat wydalem 180zl + wymiana , w tym tyg bede mial vaga po robie logi i sie wyjasni.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się