Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Podrasowanie 1.8 20V


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
poczytaj byle jakie forum rajdowe o rezaniu silników wolnossących . Zasada działania silnika benzynowego jest zawsze taka sama ( nie licząc wankla ) . Do tego wszystkiego dochodzi Ci jeszcze obrabianie kolektora dolotowego , wybór kolektora wydechowego ( zaleznie od potrzeb ) 4-2-1 lub 4-1 i masa innych pierdół które wyjda w praniu . Generalnie jak masz robić dla siebie a nie śmierdzisz groszem to sobie odpuść bo załadujesz się w skarbonkę bez dna . Jeden z Wrocławskich rajdowców zawsze mówił że w silnikach N/A zasada jest prosta każdy dodatkowy koń kosztuje ~100 pln

Nie chodzi mi o ogólne informacje o zwiększaniu mocy silnika wolnossącego, bo zasada działania takowego oraz prawa fizyki rządzące procesem napełniania cylindra mieszanką, sprężaniem, pracą i jego opróznianiem ze spalin znam i wiem, co i na co ma wpływ. :cool1:

I co trzeba zmienić, żeby te parametry poprawić albo pogorszyć :D

Mnie chodziło o konkretne informacje dotyczące konkretnie silnika 1.8 20v o symbolu ADR, np. strony www, gdzie są opisane jego modyfikacje, np. co od czego pasuje, wykresy krzywych mocy i momentu po zastosowaniu konkretnych rozwiązań itp. Niestety, jak do tej pory, moje poszukiwania są bezowocne, co by wskazywało na dwie rzeczy: albo ja nie umiem tego znaleźć, albo modów ADR-a jest naprawdę mało.

Co do kosztów, tuning nigdy nie był i nie będzie tani. Zrobię tyle, na ile mnei będzie stać, po prostu mam ochotę coś z tego silnika wykrzesać. Tak dla własnej satysfakcji. Czy mi się uda, to juz inna kwestia. Jesli tak, będę miał satysfakcję, że mi się udało. Jesli nie, trudno, nigdzie nie jest napisane, że wszystko wszystkim musi się udać.

Jedni mają mnóstwo kasy i mogą sobie pozwolić na rezanie topowych modeli i wyciskanie z nich po kilkaset dodatkowych koni. A niektórzy mają dużo mniejsze środki, ale duzo chęci i samozaparcia, żeby zrobić coś nietypowego. Mam rację?

Oczywiście, moge polecieć w standardy: swap na AEB-a i tak dalej. Ale mnie nie chodzi o powielanie schematów. Chciałbym zrobić coś innego, według własnego widzimisię.

Opublikowano

Najchetniej to bym w dziale modifikacje silnika napisał u góry Duzymi literami

No Turbo No Mod :gwizdanie:

Opublikowano

Najchetniej to bym w dziale modifikacje silnika napisał u góry Duzymi literami

No Turbo No Mod :gwizdanie:

Uważasz, że modyfikacje samochodów zaczynają sie i kończą na turbodoładowanych? :cool1:

Opublikowano

Najchetniej to bym w dziale modifikacje silnika napisał u góry Duzymi literami

No Turbo No Mod :gwizdanie:

Uważasz, że modyfikacje samochodów zaczynają sie i kończą na turbodoładowanych? :cool1:

W audi tak :naughty: jak chcesz rezać grubo to z wolossaka robisz uturbionego :gwizdanie: bądź na kompresorze, ale tak to czesto robia że do tej pory zaden na forum nie powstał :gwizdanie: wiec z tym hasłem zgadzam sie w 100% w przypadku A4

Opublikowano

Nie chcę grubo, chcę po prostu spróbować, zobaczyć, ile się uda. Może nic, ale chcę spróbować :kox:

Opublikowano

Nie chcę grubo, chcę po prostu spróbować, zobaczyć, ile się uda. Może nic, ale chcę spróbować :kox:

No to działaj :wink4:

ja osobiście jak bym miał wolnossący silnik to wolał bym zainwestować car audio :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...