darenty22 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Witam mam dość nietypowy problem ,jeżeli auto stoi w garażu odpala bezproblemowo ,natomiast po dłuższym postoju na wolnym powietrzu jest problem z uruchomieniem.Kilka lub kilkanaście razy autko załapuje po czym odrazu gaśnie,jeżeli już odpali to nieraz zdarza się że wygląda na to jakby nie miał ssania ,chodzi odrazu na niskich obrotach bardzo nierówno.Ostatnio zauważyłem również ,że samochód niekiedy zachowuje się tak ,że ciężko schodzi z obrotów po puszczeniu pedału gazu obroty przez chwilkę utrzymują się w wysokim zakresie.Bardzo liczę na wasze sugestie i z góry dziękuję ,dodam jeszcze że przepustnice czyściłem.
MATIUS Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 kolego podepnij vaga niech wypluje błędy może jest coś nie tak z czujnikiem temp (ten co jest odpowiedzialny za ssanie)
Luka3s Opublikowano 3 Stycznia 2011 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Los może tak chce że immobiliser ma coś wspólnego z tym odpalaniem. Kontrolka nie miga ?
darenty22 Opublikowano 3 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2011 Dzisiaj podpiąłem vaga i wyszły następujące błędy: 16518 sonda lambda brak zmian napięcia strona 1 czujnik 1 brak osprzętu - nie związane ze sprzętem 16500 czujnik temp.silnika zakres możliwości brak osprzętu nie związany ze sprzętem -błąd sporadyczny 561 dopasowanie (ustalenie) składu mieszanki nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie 670 czujnik zespołu przepustnicy G 127 nie prawidłowy sygnał-błąd sporadyczny 16486 przepływomierz - niskie napięcie brak osprzętu nie związany ze sprzętem-błąd sporadyczny 1247 zawór węgla aktywnego N-80 przerwa na wyjściu -błąd sporadyczny 16885 czujnik prędkości pojazdu zakres możliwości brak osprzętu nie związany ze sprzętem błąd sporadyczny Wszystkie te błędy pokasowałem i zobaczymy co dalej. Proszę o sugestie. Pozdrawiam.Kontrolka od imobilaisera gaśnie po uruchomieniu.
redhotek Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 heh drugi problem z rozruchem. epidemia chyba tak jak odpisalem w innym poscie. mnie na problemy z rozruchem pomogla wymiana czujnika g62/g2- czujnik temperatury (chociaz moj problem wygladal nieco inaczej) pasowalby mi tutaj ten blad 16500 a moze nawet 561 ale co do skladu mieszanki to chyba bardziej winic trzeba sonde. czujnik temperatury jak sie nie myle odpowiada tez po czesci za dobieranie odpowiedniej mieszkanki przy rozruchu. a co do obrotow przy zmianie biegu- mam podobnie, nawet ida ledziutko w gore przy wysprzeglaniu/zmianie biegu. ale winie za to zime juz wczesniej tak mi sie robilo przy mroziku -12 i nizej a potem wrocilo do normy wiec poki co sie tym nie martwie. pozdr.
wojtek26 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Sonda do wymiany, czujnik temp 4-pinowy równiez. Dobierz sie do wtyczki od przepustnicy wyczysc styki i zaadoptuja ja poprawnie podobnie z zrób z wtyczkami przepływki i czujnika predkosci jazdy. Po wykonaniu wyzej wymienionych czynnosci pokasuj błedy i zobacz czy sie pojawią, błedem 561 nie ma sie czym przejmowac te silniki czasem go łapia i nic sie nie dzieje złego.
morsdicti Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 to że nie schodzi z obrotów - przepływomierz to że faluje na niskich albo trzyma za niskie - lambda czujnik g62/g2 - zintegrowany, niekoniecznie moim zdaniem musisz wymieniać, ja miałem kiedyś podobne objawy i też vag wypluwał ten czujnik, ja go wymieniłem, ale jak się okazało niepotrzebnie bo błąd szedł po lambdzie - koszt około 40zł razem z oringiem.
hubert1 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam! Podepnę się do tematu. Mam podobny problem przy rozruchu jak autor .Czasem nawet zgaśnie zanim załapie ssanie.Dziwne jest to że największe problemy mam jak temp. na zewnątrz jest w przedziale 0-10 stopni.Jak teraz bywało -15 to palił bez problemu. Jedyny błąd jaki mi się pojawia to: 16514 Sonda lambda obwód (strona 1 czujnik 1) Czy to jednoznacznie oznacza że sonda do wymiany ? Elektryk mówi mi że przepływka może robić takie rzeczy i jak rano tak kaszle to może generować też błąd sondy. Dzięki z góry za podpowiedź!!!
morsdicti Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 jak pokazuje sporadyczny błąd sondy to raczej i tak i tak jest ona do wymiany .... a masz oryginalną jeszcze ? czy dokładaną od 'nowości' ? moje auto zrobiło 200 tyś na oryginalnej bosha i się rozsypała - w sumie to sie jej nie dziwie po takim przebiegu. Sonde wywala też przez błąd przepływomierza - tak było w moim przypadku i tak jest do teraz, bo do tej pory nie zrobiłem z przepływomierzem porządku bo jeden kieliszek spalania więcej mi nie przeszkadza ale błędy są non stop. Jeżeli chodzi o lambde to raczej wszyscy mechanicy radzą aby kupić firmową a nie "chińską" bo z reguły chińska po paru miesiącach odmawia posłuszeństwa. Ja mam holenderski zamiennik od 6 miesięcy jest ok - numer katalogowy analogiczny do tej z Bosha - 3 przewodowa bez wtyczki zapłaciłem za nią 89zł.
hubert1 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Ja tym autem zrobiłem dopiero 5 tys.km ,przejechane ma 194000 na 99%.Bład sondy pojawia mi się od ok 2000 km.Całkiem możliwe że nie była wymieniana. Mam możliwość pożyczenia przepływomierza BOSHA to potestuję .Jak błąd się będzie pojawiał to wymienie sondę.Dodatkowo martwi mnie spalanie po mieście a niestety głownie takie krótkie odcinki jeżdzę.Na trasie spoko.
morsdicti Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Ja tym autem zrobiłem dopiero 5 tys.km ,przejechane ma 194000 na 99%.Bład sondy pojawia mi się od ok 2000 km.Całkiem możliwe że nie była wymieniana. Mam możliwość pożyczenia przepływomierza BOSHA to potestuję .Jak błąd się będzie pojawiał to wymienie sondę.Dodatkowo martwi mnie spalanie po mieście a niestety głownie takie krótkie odcinki jeżdzę.Na trasie spoko. Ile tego spalania ? Po podłączeniu przepływomierza wykasuj błędy i pojeździj. Odepnij też sonde i pojeździj - jedyne co powinno się dziać bez jej aktywności to większe spalanie - silnik pracuje na domyślnej mapie bez sondy - u mnie jak auto jeździło "zającem" tzn. szarpało itd ... po wypięciu sondy jechało normalnie i paliło normalnie - ale to nie znaczy, że bez tej sondy jeździć można bo prędzej zajeździsz katalozator niż nacieszysz się z jazdy.
hubert1 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Opublikowano 10 Stycznia 2011 Po mieście 13-14 litrów.Fakt że moja jazda do odcinki 1-3 km po mieście (wszędzie mam blisko)ale to wydaje mi się i tak za dużo.Poprzednie moje auta 1.6 benz w takim samym cyklu 10-11 l ,także 3 litry różnicy to nie miłe zaskoczenie dla mnie.Czekam na ten przepływomierz i zobaczę. Dzięki za pomysły ! Ja tam za bardzo się nie znam ale przepływomierz już umię odpiąć i błędy VAG-iem odczytać-ciągle się uczę przy tej audiczce.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się