BartekTQ Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Witam chciałbym sie dowiedziec czy można kupić kierowniczki wraz z tulejkami jak tak to gdzie tego szukac wszędzie występują w kpl z turbo
Pretor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Można kupić osobno pierścień z kierowniczkami, tulejki i część gorącą. Kiedyś pytałem w firmie zajmującą się regeneracją turbin w Żorach ale nie mam już nr telefonu. Po co chcesz kupować nowe kierownice turbo? Jeśli po to bo Ci się zasyfia sprężarka to jest to najmniej prawdopodobny powód.
BartekTQ Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ponieważ szlak mnie już trafia wyjmowanie co trzy cztery miesiące i czyszczenie. Sprawdziłem już wszystkie części związane z turbem i są ok Byłem u mechaniora mówił że turbina pracuje ok żadnych gwizów i świstów oleju nie bierze a kierowniczki sie zapiekają Paliwa nie leje byle jakiego nie jeżdze na niskich obrotach to co może jeszcze być nie tak
alonso Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Kolego czyli w Twoim silniku 1.9 75PS jest turbo ze zmienną geometrią??
BartekTQ Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 A jak to wygląda? i czym się rózni od nie zmiennej geometrii
Pretor Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Trochę mnie zdziwiło pytanie i kierowniczki patrząc na symbol Twojego silnika, ale nie wnikałem. W Twoim silniku (jeśli podałeś prawidłowy kod silnika) nie ma zmiennej geometrii. Masz turbo z zaworem upustowym wastegate. Wastegate jest to zawór montowany po gorącej stronie turbiny, który kontroluje ciśnienie doładowania. Bez zaworu wastegate turbo kręciłoby się coraz szybciej i szybciej aż do momentu uszkodzenia silnika lub samej turbiny. Gdy ciśnienie w dolocie osiągnie odpowiednią wartość wastegate otwiera się i nadmiar spalin kierowany jest z powrotem do wydechu z pominięciem turbiny. Pozwala to utrzymać odpowiednie ciśnienie doładowania. Natomiast działanie sprężarki ze zmienną geometrią polega na zmianie kąta ustawienia łopatek turbiny (kierowniczek) i tym samym zmianie kąta padania spalin na wirnik, dzięki czemu nawet przy niskich obrotach silnika praca turbosprężarki jest bardzo efektywna. Ponadto możliwe jest płynne regulowanie ciśnienia doładowania. W silnikach wysokoprężnych z turbosprężarkami VTG nie wyczuwa się opóźnienia w działaniu, a moment obrotowy osiąga wysokie wartości już przy bardzo niskich obrotach jednostki napędowej.[br]Dopisany: 05 Styczeń 2011, 15:09_________________________________________________Tu masz przykład Twojego turbo: Automotive Turbo wastgate myth Tu ze zmienną geometrią:
BartekTQ Opublikowano 6 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Pretor dzięki za wyjaśnienie poglądowe przydało się ale problem nadal jest ponieważ ja już wyciągałem turbinę u siebie ze trzy razy i w części gorącej turba znajdują się kierowniczki czyli turbo mam ze zmienna geometrią. W sobotę będę wyciągał ją po raz kolejny, myślałem że może pierścień lub tulejki juz są zużyte co powoduje zacieranie się kierownic i chciałem kupić nowe i wymienić ale chyba zostanie mi tylko czyszczenie a za kolejne kilka miesięcy ponowny demontaż
Pretor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 W sumie to nie ten dział więc wszystko Ci opisałem na PW.
BartekTQ Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Dzięki za wiadomość uwzglednie rady podczas czyszczenia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się