Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Jazda po kałużach-strata mocy od 900-1800obr i teraz gaśnie cakiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich po dluzszej bezawaryjnej jezdzie

Sytuacja wyglada tak - aura jaka jest kazdy widzi - mokro-roztopiony snieg itd. Jechalem ostatnio nie najlepsza drozka o ktorej bog i drogowcy zapomnieli-duzo blota posniegowego i wody roztopionej na kilkumetrowe kaluze.Pomalu tak sobie jechalem -starajac omijac co sie da-jednak w wode sie wjezdzalo i to nie raz-czasami dosc dynamicznie. Pod silnikiem nie mam chwilowo oslony-zdjalem w wakacje do czegos i jakos nie po drodze mi zalozyc jest.

Po ktoryms wjechaniu w kaluze auto stracilo moc w przedziale od 900 do 1800obr - ledwo reagowalo na pedal gazu - rozpedzalo sie jak mul totalny.Sytuacja zmieniala sie po zalaczeniu turbiny - ciagnal normalnie po przekroczeniu 1800obr - jednak przy probie przelozenia biegow np z 5 na 4 obroty (licznik) spadaly w ciagu sekundy prawie do 900 w zaleznosci jak szybko zmienilem bieg i auto znowu ledwo co sie rozpedzalo do 1800br zeby gnac normalnie po zalaczeniu turbiny.Jak juz byla 5 i np 120 na liczniku to spokojnie moglbym i 200 poleciec ale po zmianie biegu od razu lecial na 900 obr i mulenie.

Zdarzylo mi sie cos takiego pare razy po wjechaniu w kaluze-jednak po kilkunastu minutach jazdy - zgaszeniu i zapaleniu auta objawy mijaly i bryka ciagnela normalnie. W tym wypadku nie ustapilo to po postoju 8h - a co gorsza dzisiaj ide na parking - probuje odpalic samochod a tu zapalil i zgasl.

Odpala normalnie bez krztuszenia - 2 -5 sekund i tak jakby mu paliwa braklo - krztusi sie i gasnie.Raz udalo mi sie go pogazowac moze z 8-10 sekund i tez zgasl.

Zapialem vaga - przy enginie pokazal mi blad ( nie zapisalem-ale zaraz go poszukam) cos z presure - skasowalem -blad sie nie pojawil a auto gasnie.Zadnych wiecej bledow vag nie pokazuje - auto zachowuje sie jakby mialo zapchana rure wydechowa-ale spaliny wala bo w lusterku widze-normalnie tak jak przy zimnym aucie.

Co to moze byc??Cos zalalo sie i zmarlo?? Co mozna wywnioskowac po objawach??

Opublikowano

na poczatek zdejmij obudowe filtra powietrza z przepływka i zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza- czy nie jest mokry. dla mnie to wyglada na zassanie wody przez silnik... jesli mam racje to sie ciesz ze nie zassał duzej ilosci wody w gary.

Opublikowano

Sprawdze to w ciagu 2h bo jestem poza domem - a jesli bedzie mokry to co poczac? garaz i w cieple miejsce czy filtr i przeplywke sama suszyc???

Opublikowano

Filtr wtedy wymien,

Opublikowano

Trafiony zatopiony-mokry filtr powietrza. Po wyciagnieciu filtra pali i chodzi ok - udaje sie po zakup - jednoczesnie dziekujac za pomoc - zaoszczedzone pare zl na holowanie i mechanika :hi: :hi: :hi: Pozdrawiam :naughty:[br]Dopisany: 09 Styczeń 2011, 13:08_________________________________________________Niestety sama wymiana filtra nie pomogla - okazuje sie ,ze strzelona jest przeplywka - kiedy ja podlacze to auto gasnie - a kiedy jest odlaczona to normalnie odpala i chodzi tylko wiadomo ,ze wtedy muli przy jezdzie. Probowalem ja przeczyscic po wymontowaniu-ale jest dosyc zabudowana-zreszta gdyby auto mulilo to czyszczenie mialoby sens-przy tym jak gasnie jak podlacze przeplywomierz to raczej uszkodzenie przeplywki.

Mial ktos podobna sytuacje z gasnacym autem z podlaczonym przeplywomierzem??

Czas bedzie nad zakupem pomyslec - sa dwie opcje

niby boshowska za 295 zl

http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-a3-a4-1-9-tdi-90-101-110-bosch-i1400295583.html

i magneti marelli za 195zl

http://allegro.pl/przeplywomierz-audi-a3-a4-a6-octavia-1-9-2-0-tdi-i1379324150.html

jak to sie ma do przeplywki w serwisie - kiedys cos mi sie obilo o uszy akcja ,ze daje sie stara uszkodzona a nowa(regenerowana) dostaje sie w serwisie w ciekawej cenie? Myslicie ,ze to jeszcze dziala???

Opublikowano

Kolego przed kupnem przeplywki zaslep jeszcze EGR (sciagnij waz z egr i zaslep go np. sruba) i zobacz czy cos sie zmieni.

Opublikowano

A wiec jako wskazowka dla innych - zaslepienie egru nie pomoglo. Pojechalem w Kwidzynie do serwisu Bosha-mieli na miejscu taka sama boshowska z programu wymiany i pogonili mi za 275zl. Nowa kosztowala 595zl. Ta z tego programu bosha-exchange - wyglada tez jak nowka - zreszta jazda probna pokazala ,ze samochod idzie jak burza-wiec to ,ze one sa przez bosha regenerowane nie ma wplywu na ich jakosc.

Reasumujac - uwazajacie na duze kaluze - u mnie mokry filtr do wyrzucenia i przeplywka do wymiany - jak to ktos wczesniej napisal-szczescie ,ze silnik wody nie wzial bo bym stal i ryczal :gwizdanie:

Takze dzieki za naprowadzenie wszystkim :hi: :hi: :hi:

pozdrawiam

Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...