Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Delikatne szarpnięcia na pierwszych biegach w skrzyni Multitronic A4 B6


hofi7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 Avant 1,9 TDI MULTITRONIC. Jako że nigdy nie korzystałem ze skrzyni automatycznej nie wiem jak ona powinna poprawnie działać. Nie wiem dlaczego ale czasami przy ruszaniu odczuwam szarpnięcia. Nie jest tak zawsze, na początku myślalem że może jest to spowodowane poślizgiem opon ale chyba nie. może wie ktoś co to może znaczyć? czy może olej w skrzyni ? nie znam się na tym kompletnie więc nie potrafię nawet stwierdzić czy to jest dobrze czy nie.

Proszę o pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzeba więcej danych - jaka skrzynia, jaki soft. Jeśli masz dostęp do VAG-a, należałoby to sprawdzić. Całkiem możliwe, że update oprogramowania wystarczy aby pozbyć się problemu.

Oprócz tego diagnostyka skrzyni: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0

Zacząłbym od sprawdzenia czy adaptacja sprzęgła zapisuje się poprawnie po osiągnięciu przez ATF temperatury roboczej.

Napisz też więcej o samym odczuciu dot. szarpnięć. Występuje tylko na zimnej skrzyni czy na rozgrzanej tażkże? Czy szarpnięcie jest lekkie (wręcz mało odczuwalne) czy daje się wyraźnie we znaki? U mnie jest podobnie - przy ruszaniu jest efekt jakby koła buksowały (subtelne odczucie, osoba która nie jeździ CVT może tego nie zauważyć). To dej pory myślałem, że tak jest poprawnie ale po ostatnich testach, które wykonał Rafał-L - wynika, że szarpanie może być spowodowane także zbyt dużym poziomem ATF.

Więcej o samym Multi masz tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=94996.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeski nie masz kabla do diagnozy mozesz go kupic u mnie, jesli niechcesz kupic, udaj sie do ASO, lepiej wczesniej zapobiec awarii, aktualizacja softu, wymiana oleju , a jest szarpniecie swieci ci sie kontrolka esp ? (miga) na zolto ) ?

Odnośnik do komentarza