Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Problem z doładowaniem i mocą 1.8T działa- nie działa....


kaczmar13

Rekomendowane odpowiedzi

:hi: Witam wszystkich.

Może będziecie w stanie podpowiedzieć co może być przyczyną niedomagania mojego autka. Pacjent to B5 96r 1.8T motorek AEB plus.... program z doładowaniem na poziomie 0.9-1 bar, do tego DP 2,5" zamiast katalizatora, tip z kwasu + pipercross. Autko jeździło bardzo miło aż do pewnego czasu kiedy zaczęły pojawiać się dwa problemy. Teraz raz działa jak należy a raz nie....

- pierwszy problem....spadek doładowania, osiąga max ~0.7 bara a do tego mam wrażenie że nie ma siły, jakby ciągnęła przyczepę.... podejrzewałem WG bo klapka strasznie hałasowała, w związku z tym zdemontowałem turbo i okazało się że przy zamkniętym WG klapka odstaje o parę milimetrów od gniazda. Naciągnąłem WG i zaklepałem klapkę pozostawiając mały luz żeby się dobrze układała. WG lekko naciągnąłem na śrubie, otwiera się przy ~0.3 - 0.4 bara i przy 0.5 ma pełne otwarcie. Gruszka trzyma ciśnienie.

Po złożeniu wszystkiego pojawił się drugi błąd, przeładowanie...jeśli można to tak nazwać. Są momenty że turbo dmucha w piku pod 1.2-1.3 bara, w momencie gdy zapinam wyższy bieg i wciskam opór. Trwa to ułamek sekundy i ciśnienie spada na 0.9 i dalej jest ok, nie wiem czy to normalne, wcześniej tego nie było ale może to z powodu luźnej klapki WG, turbo znacznie wolniej wstawało niż teraz. Może za mocno naciągnięty jest WG ? niestety pierwszy problem nadal się pojawia.

Sprawdziłem już to co przyszło mi do głowy...a mianowicie.

- dzisiaj podpięta pod KTS-a, brak błędów

- sonda lambda pracuje prawidłowo

- przepływka w zakresie 10 ~ 150 g/s (przy max doładowaniu 0.9 bara)

- N75 na sucho działa poprawnie, nowe przewody ciśnieniowe i napięcie dochodzi na kostkę, po odpaleniu silnika 7V w momencie działania +12V

- DV nowe od TT

- dolot szczelny

- po odpięciu przepływki lub N75 doładowanie max 0.3 bara

na dniach postaram się zrobić logi dynamiczne tylko proszę o podpowiedź które kanały i bloki biorąc pod uwagę ze to AEB

no i czekam na Waszą pomoc za którą z góry dziękuję. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedź, a czy ktoś może mi powiedzieć jakie prawidłowo powinna pokazywać wartości przepływka ? w jakim zakresie powinna pracować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bloki 002,003 ,008 009 .Statyczne i dynamiczne do odcięcia,oraz silnik w pełni rozgrzany.008 może być tylko przy statycznych.

Pozdrawiam

a co dadzą logi statyczne? w benzynie nie robi sie statycznych-tylko dynamiczne :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim starym AEB przy 0.85 bar-a było 175 g/s :mysli: :mysli: :mysli: :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...