Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[INNE] [MK IV AJM] Wolno wchodzi/schodzi - obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedniego wątku.

Chodzi mi o zbyt wolno opadające obroty, od 2500obr do 860 około 3 sek, skutek utrudniona zmiana biegów. Wbija się do 2000 też jakby opornie.

Styk F36 - działa, przepływka, tyrbo, pompki, ogólnie logi stat i dyn OK, potencjometr na pedale też OK, rozrząd z na blokadach wymieniony - korekcja 0, filtr powietrza 15kkm, paliwa 5kkm.

Proszę o pomoc bo mam dylemat od czego zacząć i mało wolnego czasu, moje typy to:

1. przy 90C na wolnych obrotach początek wtrysku mam na 0,6 po GZ - czy zmiana korekcji w kierunku na przed pomoże?

2. czy może mieć to związek z klapą gaszenia, dolotem bądź EGR, czy waro tam zajżeć?

3. wydech - jedna dziura na krańcu katalizatora pod strony tłumika i jedna koło łączenia rur - zastosowałem metalowe opaski pod które nawinąłem matę szklaną srogo nasącząną masą termoutwardzalną do uzszczelniania wydechów, podejżewam że część tej masy mogła dostać się do środka i zmniejszyć przepustowość wydechu?

Opublikowano

kOza, miałeś do czynienia z takim przypadkiem, tzn zawalony Kat a reakcja na gaz i mała prędkość opadania obrotów, dodam że wg mnie sporo pali ale o PD z początku produkcji dużo sie na ten temat mówi więc nie wiadomo czy brać pod uwagę?

A te dziury w wydechu jak się mają do zatkanego katalizatora?

:hi:

Opublikowano

w przypadku wolnego spadania obrotów najbardziej podejrzany byłby przełącznik pedału sprzęgła F36 ale skoro piszesz, że działa poprawnie (pewnie sprawdziłeś wskazanie w polu drugim grupy 006) to podobny objaw daje zainstalowanie box'a albo opornika o zbyt małej rezystancji przy pseudotuningu. Wolne wchodzenie na obroty to już zupełnie inna przyczyna a skoro logi zrobiłeś to dobrze byłoby abyś je zamieścił.

Opublikowano

F36 dokładnie jak piszesz sprawdziłem. Ale co dziwne, odpinałem go i na sucho sprawdzałem jak bez niego wydawało mi się tak samo, jeszcze zrobie taką próbę w ruchu.

Sztomel, logi robiłem jakiś czas temu i już ich nie posiadam, jak tylko zrobie nowe to zamieszczę.

Jedno pytanie w jaki sposób to zrobić żeby forumowiczom było łatwiej?[br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 08:56_________________________________________________auto sam kupiłem w de od 1 właściciela, więc tam raczej zadnego gmerania nie było, natomiast zastanawiam się cały czas nad tymi 3 ewentualnościami z pierwszego postu, a to dlatego że wydaje mi się że auto stracilo troche wigoru po tym jak nim dojechałem do kraju a następnie:

1.zmieniłem rozrząd - teraz korekcja 0, i wtrysk 0,6 after na jałowym 90C, przedtem nie wiem bo jeszcze kabla nie mialem

2.uszczelniłem dziury na wydechu,

3.zmieniłem olej - troche ponad stan max przelałem, tak około 0,3l ponad - okolo 5mm na bagnecie i to ze tak powiem olałem bo założyłem ze tdi i tak bierze olej to się wyrówna, a okazłao się ze bierze bardzo mało i ten nadstan tak z 5 tys sie utrzymywał. Dodam że to mój pierwszy TDI,

pozdr[br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 11:59_________________________________________________Sztomel znalazłem logi z przed miesiaca w miedzyczasie wymieniłem termostat bo się nie domykał

gr 000

0.22 103 076 255 180 242 201 81 183 136 255

0.46 106 076 255 179 200 201 81 183 136 255

0.71 110 074 255 178 194 201 81 183 136 255

0.98 114 073 255 177 195 201 81 183 136 255

1.26 117 072 255 176 197 201 81 183 136 255

1.54 121 071 255 175 200 201 81 183 136 255

1.82 125 070 255 173 202 201 81 183 136 255

2.10 129 068 255 171 204 201 81 183 136 255

2.36 132 066 255 169 204 201 81 183 136 255

2.61 136 064 255 168 204 201 81 183 136 255

2.86 139 063 255 167 204 201 81 183 136 255

3.10 142 061 255 166 204 201 81 183 136 255

3.35 145 060 255 165 204 201 81 183 136 255

3.60 148 059 255 165 205 201 81 183 136 255

3.86 151 058 255 165 206 201 81 183 136 255

4.10 154 057 255 165 207 201 81 183 136 255

4.35 156 056 255 164 207 201 81 182 137 255

4.61 159 055 255 163 207 201 81 182 137 255

4.85 162 054 255 162 205 201 81 182 137 255

5.11 165 053 255 161 203 201 81 182 137 255

5.37 167 052 255 160 201 201 81 182 137 255

5.65 169 051 255 158 200 201 81 182 137 255

5.93 172 050 255 157 199 201 81 182 137 255 [br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 15:04_________________________________________________gr 003

0.39 2352 850.0 1029.0 4.8

0.67 2436 850.0 1048.6 4.8

0.95 2520 850.0 1043.7 4.8

1.23 2604 850.0 1058.4 4.8

1.51 2667 850.0 1029.0 4.8

1.79 2751 850.0 1014.3 4.8

2.07 2814 850.0 999.6 4.8

2.35 2898 850.0 980.0 4.8

2.64 2961 850.0 970.2 4.8

2.94 3024 850.0 975.1 4.8

3.25 3108 850.0 965.3 4.8

3.53 3171 850.0 970.2 4.8

3.81 3234 850.0 984.9 4.8

4.09 3318 850.0 980.0 4.8

4.37 3360 850.0 955.5 4.8

4.65 3423 850.0 931.0 4.8

4.93 3486 850.0 935.9 4.8

5.22 3549 850.0 921.2 4.8 [br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 15:04_________________________________________________gr 004

0.00 2163 15.8 18.9 0.3

0.26 2247 16.1 19.4 0.3

0.54 2310 16.4 19.4 0.3

0.82 2394 16.7 19.9 0.3

1.10 2457 17.1 19.9 0.0

1.39 2541 17.4 19.9 0.5

1.68 2604 17.7 20.4 0.5

2.00 2688 18.0 20.4 0.0

2.31 2772 18.9 20.4 0.3

2.63 2835 19.2 20.4 0.0

2.94 2919 19.8 20.9 0.0

3.23 3003 20.5 20.9 0.0

3.52 3066 21.1 21.4 0.3

3.79 3129 21.4 21.9 0.3

4.08 3171 21.4 21.9 0.0

4.36 3234 21.7 22.4 0.0

4.64 3297 22.3 22.4 0.0

4.92 3360 22.3 22.4 0.0

5.20 3423 22.6 22.4 0.0

5.48 3465 22.9 22.4 0.0

5.77 3528 23.3 22.4 0.0

6.07 3570 23.6 22.4 0.0

[br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 15:04_________________________________________________gr oo8

0.00 2205 56.3 49.1 52.2

0.31 2289 55.7 48.9 51.9

0.60 2373 54.9 48.6 51.6

0.89 2457 54.4 48.3 51.6

1.16 2541 53.8 48.0 51.3

1.45 2604 53.3 47.5 50.8

1.73 2688 52.7 47.2 50.2

2.01 2751 52.2 46.7 50.0

2.29 2814 51.9 46.4 49.4

2.57 2877 51.3 45.8 48.9

2.85 2961 51.1 45.6 48.3

3.14 3024 50.5 45.3 47.8

3.44 3087 50.0 45.3 47.5

3.76 3150 49.7 45.3 47.2

4.08 3213 49.1 45.3 46.9

4.39 3276 48.6 45.3 46.7

4.69 3339 48.3 44.7 46.4 [br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 15:05_________________________________________________gr 010

0.00 984.9 999.6 2009.4 100.0

0.28 999.6 999.6 2040.0 100.0

0.57 1009.4 999.6 2080.8 100.0

0.84 1014.3 999.6 2101.2 100.0

1.13 989.8 999.6 2101.2 100.0

1.41 984.9 999.6 2101.2 100.0

1.69 980.0 999.6 2101.2 100.0

1.99 970.2 999.6 2101.2 100.0

2.30 980.0 999.6 2101.2 100.0

2.62 970.2 999.6 2111.4 100.0

2.93 970.2 999.6 2121.6 100.0

3.24 960.4 999.6 2121.6 100.0

3.53 945.7 999.6 2101.2 100.0

3.82 926.1 999.6 2070.6 100.0[br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 15:05_________________________________________________gr 011

0.43 2562 2091.0 1999.2 68.1

0.74 2646 2091.0 2029.8 68.9

1.05 2730 2091.0 2060.4 68.9

1.35 2814 2091.0 2070.6 68.9

1.63 2898 2091.0 2080.8 68.9

1.91 2961 2091.0 2080.8 68.5

2.19 3024 2091.0 2080.8 68.5

2.47 3087 2091.0 2091.0 68.9

2.75 3150 2091.0 2101.2 69.7

3.04 3213 2091.0 2111.4 70.9

3.31 3297 2091.0 2131.8 72.1

3.60 3339 2091.0 2121.6 71.7

3.89 3402 2091.0 2101.2 72.1 [br]Dopisany: 14 Styczeń 2011, 15:05_________________________________________________witaj Sztomel, zrobiłem dziś kpl logów, mam to w jednym pliku exel ale nie wiem jak Ci to przesłać żeby nie zawalać wątku?[br]Dopisany: 15 Styczeń 2011, 22:52_________________________________________________dzięki

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32302.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32303.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32304.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32305.html

Grupy: 008,008 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32306.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32307.html

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32308.html

Grupy: 011,011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32309.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32310.html

Grupy: 000,000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32311.html

Grupy: 003,003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32312.html

Opublikowano

Szwankuje Ci sterowanie ciśnieniem doładowania więc pewnie zmienna geometria będzie się przycinać - widać to w logach grupy 011 - za pierwszym logiem turbo wolno wstaje a potem przeładowuje, za drugim logiem wstaje szybciej i również przeładowuje a potem następuje niedoładowanie - to może tłumaczyć wolną reakcję na wciskanie pedału gazu ale te jak i pozostałe logi nie pokazują przyczyny wolnego schodzenia z obrotów.

Opublikowano

Szwankuje Ci sterowanie ciśnieniem doładowania więc pewnie zmienna geometria będzie się przycinać - widać to w logach grupy 011 - za pierwszym logiem turbo wolno wstaje a potem przeładowuje, za drugim logiem wstaje szybciej i również przeładowuje a potem następuje niedoładowanie - to może tłumaczyć wolną reakcję na wciskanie pedału gazu ale te jak i pozostałe logi nie pokazują przyczyny wolnego schodzenia z obrotów.

Czyli mogą być to weżyki podciśnieniowe, czy N75 do wymiany, czy układ dolotowy/egr może być zabrudzony, czy ewentualnie ma to jakiś związek z Katalizatorem?

Pytam o to bo nie wiem dokładnie co może wpływać na sterowanie ciśnieniem doładowania.

I czy to przeładowanie może być dla silnika niebezpieczne?

Dziwi mnie to że w logach sprzed miesiąca nie mam przeładowania? A jednocześnie w 010 MAF poprzednio był niższy a teraz wzrósł razem z ciś doładowania???

Logowałem dziś jeszcze raz do 010 i 011, zauważyłem że te wychylenia zarówno w 010 MAF jak i 011 ciś. doł. wykazują odchyłki zawsze na początku logowania - a logowałem sam i zapis rozpoczynałe w momencie depnięcia na gaz, czyli dla przykładu jade 2000rpm daje do dechy i w tym momencie zapis. Wydaje mi się że te odchyłki są reakcją na gwałtowne wciśnięcie pedału, trwają one około sekundy i raczej nie jest to bardzo długi czas reakcji jak na auto cywilne???

http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32386.html

http://vaglog.rtnet.pl/pillop_32387.html

Jeżeli chodzi o płynność wchodzenia na obroty to zauważyłem związek z korekcją dawki paliwa, robiłem to w adaptacjach w 001 i005 dałem na max bo przy dłuższym postoju w ujemnych temp, auto jakby mało paliwa dostawało, zaw. zwr. wstawiałem nowe na zas. i powr. ale to nie pomogło, dopiero te dawki dały niewielką poprawę. Ale dziś dla sprawdzenie dałem na 32768 i okazało się że silnik płynniej reaguje na dodanie gazu, zaznaczam płynniej nie żwawiej, ale schodzi z obrotów ciągle tak samo.

Jak będe miał trochę czasu to przetestuję wpływ kąta początku wtrysku na reakcję silnika do góry i w dół, ale cały czas jestem otwarty na sugestie, podpowiedzi.[br]Dopisany: 16 Styczeń 2011, 08:53_________________________________________________jest tak:

1.EGR wyczyszczony, termostat nie domykał - wymieniony, klapa gaszenia działa poprawnie, spalanie spadło.

2. Korekta rozrządu około 1 na plus - silnik lepiej/płynniej reaguje na gaz, korekta na minus - drgania silnika przy dodawaniu gazu. Ostateczne ustawiłem na 0 ponieważ silnik dostawał sporo powietrza z paliwem - zaciągało przy podgrzewaczu w filtrze i to było przyczyną drgań silnika przy dodawaniu gazu. Jak korekta była na plus to spadało spalanie na jałowym i stąd też te powietrze nie utrudniało tak prawidłowej pracy silnika. Teraz silnik reaguje poprawnie.

3. Jeżeli chodzi o prędkość opadania obrotów, to tu nie zauważyłem żadnych związków z czynnościami jw., katalizator po obstukaniu wydaje się być ok, ten temat sobie odpuszczam.

Jeżeli nie macie uwag, to możemy temat zamknąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...