Gość lightfighter87 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Witam, wymieniłem ostatnio termostat na oryginalny z ASO wraz z oringiem. Mechanicy powiedzieli że po pewnym czasie auto samo się odpowietrzy, pomimo tego zsunąłem wąż od nagrzewnicy i przez tą dziurkę odpowietrzałem go (z braku klimatronika , pokrętło na maxa i minimalne obroty). Pompowałem energicznie górny wąż który idzie do chłodnicy, ok.10 minut, z dziurki leciała mgiełka płynu z powietrzem a na koniec zaczął co raz częściej tryskać. Na koniec przygazowałem auto i jak płyn tryskał z tej dziurki nasunąłem wąż i wszystko uszczelniłem. Zastanawia mnie natomiast jedna rzecz. Dlaczego górny wąż jest cały gorący oprócz wlotu do chłodnicy i dlaczego dolny wąż też jest ciepły do połowy a od chłodnicy d*pa. W środku wali bardzo ciepłym powietrzem, wskazówka pokazuje zakres 88-90 stopni. A oto moje wątpliwości i spostrzeżenia: 1) Dlaczego górny i dolny wąż od strony chłodnicy są zimne, podobnie jak sama chłodnica, sprawdzałem ją z obydwu stron i lipa 2) Rurki biegnące do nagrzewnicy są gorące(jednakowo) w środku jest cieplutko, czasami jeszcze tylko trochę zabulgota, znak że układ powoli się odpowietrza (tak myślę) 3) Dolna rurka która biegnie do zbiorniczka wyrównawczego jest zimna, czy tak powinno być ? Rano przed rozruchem sprawdzałem wartości w bloku 7 za pomocą Polskiego Vaga, który jako jedyny raczy działać po windows 7 Temp paliwa 4.9, zasysanego powietrza 1.8, temp silnika 2.7 Po jeździe wartości wyglądały następująco 25.2 , 13,5 , 85.5 z czego jak chwile postałem temp silnika wynosiła 88.2 stopnia czyli termostat raczej się otworzył Nie wiem, może jestem przewrażliwiony ale używam często auta i nie mogę sobie pozwolić na jakąkolwiek usterkę. Czy waszym zdaniem wszystko jest tutaj w porządku ? Może któryś z tych mądrych czujników się spieprzył i Vag tego nie pokazuje, a czujnik robi swoje. Co by się działo gdybym jeździł cały czas z zamkniętym termostatem ? Nie zagotowało by się to wszystko przypadkiem? Nie odpowietrzałem natomiast chłodnicy, czy tutaj może tkwić cały problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się