Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Pompa paliw nie chodzi....co zrobić??


malutki69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...od dłuższego czasu miałem problem z zapalaniem silnika ale dzisiaj staną na dobre. Wiem na pewno że to pompka paliwa ta w baku. Wymiana wydaje się prosta ...postanowiłem zrobić ją sam. Mam nadzieje że ktoś mi podpowie jak to zrobić....nie wiem jak odłączyć króćce paliwowe??? proszę o pomoc......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wcisnąć te białe części na króćcach do dołu i wyjąć rurki. Pompa jest zakręcona dużą plastikową nakrętką. Czasami trzeba ją puknąć żeby puściła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stwierdziłeś, że to pompka, na krotko ja podłączyłeś i nie chula?

Może to nie pompka tylko przekaźnik od niej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stwierdziłeś, że to pompka, na krotko ja podłączyłeś i nie chula?

Może to nie pompka tylko przekaźnik od niej.

zgadza sie moze to byc przekaznik :) znajduje sie w obudowie ECU . Sciagasz podszybie rozkrecasz piec srubek i tam jest ten przekaznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra morze to być przekaźnik ale jak go sprawdzić ???.....ale po przekręceniu kluczyka słychać tylko puknięcie i tylko czasami było słychać jak mruczy pompa a teraz nic tylko to puknięcie. Czy ktoś z was zna zasadę działania pompy ....czy ona ma za zadanie dostarczyć paliwo do filtra i dalej?? wtedy było by łatwo to sprawdzić zdejmując przewód z filtra i przekręceniu kluczyka...jeśli paliwo zacznie lecieć to znaczy że pompa pracuje OK jeśli nie to oznaczało by że jest trafiona....czy dobrze rozumuje działanie tej pompki?? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was zna zasadę działania pompy ....czy ona ma za zadanie dostarczyć paliwo do filtra i dalej?? wtedy było by łatwo to sprawdzić zdejmując przewód z filtra i przekręceniu kluczyka...jeśli paliwo zacznie lecieć to znaczy że pompa pracuje OK jeśli nie to oznaczało by że jest trafiona....czy dobrze rozumuje działanie tej pompki?? :wallbash:

Dobrze rozumujesz :wink4: , wystarczy ze wypniesz przewody paliwowe czy to pod kanapa przy pompie czy to przed filtrem paliwa i przekrecisz stacyjke na fazy a pompa powinna zaczac podawac cisnienie - jesli tego nie robi to mozesz miec ja do wymiany, ale to nie znaczy ze przekaznik jest caly - najlepiej sprawdz na kostce przy pompie czy masz napiecie w momencie przelaczenia kluczyka, wtedy bedziesz wiedzial czy przekaznik podaje zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumujesz :wink4: , wystarczy ze wypniesz przewody paliwowe czy to pod kanapa przy pompie czy to przed filtrem paliwa i przekrecisz stacyjke na fazy a pompa powinna zaczac podawac cisnienie - jesli tego nie robi to mozesz miec ja do wymiany, ale to nie znaczy ze przekaznik jest caly - najlepiej sprawdz na kostce przy pompie czy masz napiecie w momencie przelaczenia kluczyka, wtedy bedziesz wiedzial czy przekaznik podaje zasilanie.

Dzisiaj odkryłem coś dziwnego....sprawdziłem napięcie na pompce paliwa i jest coś dziwnego bo po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie a po chwili zanika i pompa staje....czy to może być przekażnik trafiony czy coś innego....i czy ktoś wie jaki to przekażnik i gdzie go znajde???...pomocy!!! [br]Dopisany: 23 Styczeń 2011, 20:28_________________________________________________Dzisiaj odkryłem coś dziwnego....sprawdziłem napięcie na pompce paliwa i jest coś dziwnego bo po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie a po chwili zanika i pompa staje....czy to może być przekażnik trafiony czy coś innego....i czy ktoś wie jaki to przekażnik i gdzie go znajde???...pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odkryłem coś dziwnego....sprawdziłem napięcie na pompce paliwa i jest coś dziwnego bo po przekręceniu kluczyka pojawia się napięcie a po chwili zanika i pompa staje....czy to może być przekażnik trafiony czy coś innego....i czy ktoś wie jaki to przekażnik i gdzie go znajde???...pomocy!!!

Tak ma być to jest prawidłowe działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam,

sygnal idzie na pompke krotki czas moze jakies 2-3 sekundy a moze troszke dluzej a pozniej juz zasilania niema,

powinno to sie powtarzac za kazdym razem jak przelaczysz kluczyki na fazy

w dalszym ciagu nie sprawdziles co sie dzieje po wyciagnieciu wezykow z gory pompy - w ten sposob okresli na 100% czy pompka cos pompuje czy tez cisza

jeszcze na twoim miejscu sprawdzilbym jeden bajer - pompa paliwa w srodku w baku jest mocno scisnieta no i ma 2 albo 3 plastikowe wezyki jesli masz webasto, moze ktorys wezyk poprostu sie przetarl, pekl i paliwko wycieka

ja obstawiam ze padla ci pompa - niema co panikowac, jest od cholery tych pompek w uzywce na allegro, spisz sobie model seri swojej i szukaj dokladnie takiej samej - jest ich sporo rodzajow w zaleznosci od poj silnika, benz czy ropa, no 4x4 czy 2x

Sa tez zamienniki ale nie powiem ci nic na ich temat.

koszt nowej pompy w ASO zaczyna sie od 700 zl az po 1500 zl jesli z autko z webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za zainteresowanie i pomoc......sprawa się wyjaśniła pompka ok. ale padł pompo wtryskiwacz na trzecim cylindrze z tego co wiem to bardzo częsta awaria w tych silnikach i właśnie na trzecim cylindrze. Już zakupiłem pompki i szukam jakiegoś machera co to zamontuje i ma do tego pojęcie.....mieszkam w UK i ceny tutaj mogą zwalić z nóg. Kiedyś natknąłem się na posta od kolesia który miał taki sam problem i mechanicy wymienili mu najpierw jedną pompkę i za dwa tygodnie samochód wrócił do warsztatu z tym samym problemem, więc kolesie wymienili mu pompkę na drugim cylindrze i myśleli że to załatwi sprawę ale awaria nie znikła ,dopiero później się okazało że to jednak nie pompki ale połączenie na kostce przy pompce szwankowało. Jak byście mieli jakieś sugestie to będę wdzięczny. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...