Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AYM] Wałki i dźwigienki zaworowe


michalik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich niedługo mam zamiar spojrzeć pod pokrywy zaworowe mam juz 170.000 tys. przebiegu i pewnie juz cos sie powycierało.Dużo sie naczytałem na ten temat ale nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na jedno pytanie.A wiec chcialbym zapytac czy ktos wie czy mozna zalozyc nowy typ dzwigienek zaworowych rolkowych do silnikow starego typu.Czy nalezy wymienic cala glowice?Moze wystarczy hydropopychacze,dzwigienki i pestki.Wtedy pewnie bysmy zapomnieli o wycierajacych sie walkach i dzwigienkach to co widzialem na zdieciach to jakis horror! Wszystkich ktorzy maja jakas wiedze na ten temat prosze o zdanie. Z gory dziekuje! Moj silnik to AYM 155km.[br]Dopisany: 23 Styczeń 2011, 23:58_________________________________________________Nikt jeszcze nie probował sie pobawić w taka modyfikacje? Chyba zacznę sam działać musze tylko zdobyć stary i nowy typ głowicy.Zmierzymy, obejrzymy i postawimy diagnozę.Jak będę miał jakieś dobre wieści dam znac. Pzdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co chłopie masz zamiar wymieniać wałki. Zobacz pod pokrywki i sie okaze. Przy tym przebiegu jezeli oryginał pewnie masz bardzo lekko podtarte krzywki albo w ogole, wymień popychacze i po spraiwe dobry olej i bedziesz smigał kolejne 170 tkm. AYM i BFC to jedne z najlepszych jednostek jeżeli chodzi o rozrząd i pompy VP. Ja mam nalatane 220000 w tym 180 tkm na LL i wałki jak nowe wymieniłem popychacze tak dla świetego spokoju. Jeżeli chodzi o wymiane wałków na nowy typ to w grę wchodzi wymiana głowic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i masz racje najpierw sprawdze co tam jest pod deklami mam nadzieje ze walki sa ok.Ale hydraulike napewno wymienie.Jezeli w gre wchodzi wymiana glowic zeby przerobic na te rolkowe dzwigienki to nie ma to sensu w moim przypadku!Dzieki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślicie że rozwiązanie rolkowe wałków jest bezawaryjne :gwizdanie: B7 z silnikiem 2,5 BDG przebieg 167tys popychacz urwany, popękane krzywki,przesunięte krzywki :kwasny: sorki za słabą jakość fotek robione kom.

7a9a6208adb20276med.jpg

cfa23820f6258563m.jpg

5f43a8af83024298m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pięknie a wiec w tych nowszych silnikach tez sie zdarzają cuda pod pokrywami zaworow! Juz kiedys tez widzialem zdiecia walkow z popekanymi krzywkami. ciekawe czy to wina materialu?[br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 13:08_________________________________________________Jeszcze jedno pytanko czytalem ze hydraulike najlepiej kupic firmy INA-LUK lub ORI.Czy sie z tym zgadzacie? Znalazlem taka na Alegro ( http://allegro.pl/kute-popychacze-dzwigienki-podkladki-2-5-tdi-2-5-i1417563287.html )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja b6 z jednostka AYM jest wlasnie w trakcie wymiany walkow i na pytanie o ich zywotnosc szef serwisu boscha poinformował mnie ze 200tys i wałki do wymiany. Znowu znajomy pracujacy w serwisie audi opowiadal ze juz zdazały sie takie przypadki po 120tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Wojtas![br]Dopisany: 25 Styczeń 2011, 17:53_________________________________________________ mosquitos a miales jakies objawy ze zajzales pod dekle,kiepska dynamika czy co tam? Mi sie wydaje ze moj AYM za glosno klekocze.Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie te klekotanie bierze sie z tego ze sa wytarte wałki. U mnie niekiedy bylo tak go slychac jakby stado bocianów siedzialo po maska aż wstyd mi było przed znajomymi niekiedy. A co do mojego przypadku to dziurawy zawór co spowodowało nierowna prace silnika, spadek mocy, smierdzace spaliny a wałki to tylko tak przy okazji bo juz były tragiczne, 275tys mam nastukane. Koszt wałków z osprzetem 3tys przy okazji rozrzad i wymiana termostatu no i robocizna 5tys zl. Ogolnie AYM bardzo dobry silnik ale jego praca jest znacznie głosniejsza od BFC. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce 1 wlascicielem jestem a sprowadzilem ją z Niemiec tez od pierwszego wlasciciela. Przez 2.5 roku zrobiłem ponad 100 tys km bez zadnego problemu wymienialem tylko rzeczy eksplatacyjne. I puki co jestem bardzo zadowolony i polecam 2.5 tdi nie ma sie co bac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakies objawy ze zajzales pod dekle

stukanie , nie chodził na wszystkie, zero mocy ale to nie moje auto więc nie wiem jakie były wcześniej objawy :cool1: choć podejrzewam głośną pracę silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polsce 1 wlascicielem jestem a sprowadzilem ją z Niemiec tez od pierwszego wlasciciela. Przez 2.5 roku zrobiłem ponad 100 tys km bez zadnego problemu wymienialem tylko rzeczy eksplatacyjne. I puki co jestem bardzo zadowolony i polecam 2.5 tdi nie ma sie co bac!

Moja b6 z jednostka AYM jest wlasnie w trakcie wymiany walkow i na pytanie o ich zywotnosc szef serwisu boscha poinformował mnie ze 200tys i wałki do wymiany. Znowu znajomy pracujacy w serwisie audi opowiadal ze juz zdazały sie takie przypadki po 120tys.

Mój kolega ma A6 2004 2.5tdi 180 tiptronic, od nowego, był teraz na 4 wymianie rozrządu (przebieg prawdziwy, nie cofany, 403.000 km), i wałki jak nowe. Niestety kodu silnika nie znam, ale jeszcze się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec w gre wchodzi tylko przekladka calej glowicy zeby przerobic na te dzwigienki rolkowe.Znalazlem wymiary hydropopychaczy i dla starszych modeli silnikowych np:AYM-155km srednica zewnetrzna wynosi-13mm. wysokosc-36mm. Dla nowszych modeli np:BCZ-163km srednica zewnetrzna -12mm wysokosc-32.6mm. Dzisiaj z czystej ciekawosci bylem sie zapytac w serwisie Audi w poznaniu o cene dzwigienek zaworowych i hydropopychaczy o malo co sie nie obalilem po 42 zl za sztuke.Cena pestek to chyba okolo 20 zl nie pamietam ju bo mnie zamroczylo! [br]Dopisany: 27 Styczeń 2011, 17:40_________________________________________________Witam dzis dopiero sciagnolem prawa pokrywe zaworowa krzywki na walkach lekko podtarte.Teraz nie wiem czy juz je wymieniac czy nie, na oko to mniej niz pol milimetra.Co do glosniejszego klekotania to jest kilka padnietych hydropopychaczy,co do dzwigienek zaworowych to nie moglem podejrzec czy sa podtarte.Jak sciagne waleczki to sie okaze! Co ciekawe tylko 4 krzywki sa podtarte 2 z przodu i 2 z tylu.Za jakis czas bede zamawial hydraulike no i zabiore sie za wymiane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez masz Bartek do wymiany waleczek,sprawdzales juz, jaki masz silnik 1.9TDI.Co do Hydropopychaczy to mysle ze INA tez beda dobre,A waleczek to nie wiem.[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 19:43_________________________________________________Jaki masz przebieg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...