Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Prośba o analizę logów golf ALH


Adam211

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o analizę logów. Golf IV 90PS chyba ALH, po odpaleniu i naciśnięciu na gaz nierówna praca, cięzko wchodzi na obroty, trzęsie silnikiem, brak mocy, duże dymienie i po chwili już tylko brak mocy błąd 17553 lub 17552.

Nie za każdym razem, czasami wszysko jest ok. Po wymianie przepływomierza wszystkie dolegliwości ustały, brak błędów, przepływomierz jest używany i moje pytanie w związku czy jest dobry i dobrze mierzy na podstawie logów.

Czy turbina nie przeładowuje w zakresie obrotów od 2000 do 2600obr/min?

003_i_008.jpg

011.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina przeladowuje... regulacja cisnienia doladowania kuleje i to mocno.

VTG jest totalnie zasyfione.

Przeplywomierz od czego podmieniony ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz od mojej a4 AFN, kiedyś miałem rurkę podciśnieniową pękniętą od N75 do gruchy VTG i auto nie miało przyspieszenia na niskich obrotach (podciśnienie uciekało i grucha nie podnosiła kierownic) myslałem że to przepływka, kupiłem drugą a stara mi została. Po wymianie wężyka zostałem już przy nowej przepływce ale jak zakładałem starą żeby sprawdzić czy jest różnica to tak jakby samochód lepiej się zbierał, jakby dostawał więcej paliwa. Zastanawia mnie wartość w grupie 003 z zakresie obrotów 1700-3000obr/min masa powierza wartość 1275

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeszcze chyba sztanga jest rozregulowana bo, pomimo niedoładowania, wskazanie impulsu sterującego N75 jest zbyt wysokie.

Jeśli zastanawia Cię ta wartość to zrób log dynamiczny 010 i wtedy zobaczymy jak się ma pomiar przepływki do ciśnienia doładowania bo o ile przy przeładowaniu jest to normalne to przy wyrównanym ciśnieniu doładowania lub niedoładowaniu świadczy o nieszczelności w dolocie pomiędzy turbo a kolektorem ssącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele sie zmieniło jesli chodzi o regulacje cisnienia doladowania - czyli dalej jest zle.

"Dziwny LMM" wymusza jednak duzo wiecej luftu stad brak obcinania serii i pwnie odczuwalne jest tylko falowanie mocy a nie jej spadek.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie, czuć przy przyspieszaniu to falowanie. Chwilami mocniej a chwilami słabiej przyspiesza. Samochód więcej pali przy tym przepływomierzu tak jak by dawał więcej paliwa. Dobrze myślę???

Przepływomierz pójdzie nowy, a co z ładowaniem turbiny? Na początku przeładowuje a później jest niedoładowanie i wysoki procent impulsu N75 czy to kierownice czy może sterowanie nimi czyli N75 lub podciśnienie?

Może grucha od podnoszenia sztangi jest walnięta? Jeżeli jest wysoki poziom impulsu zaworu N75 to sztanga jest opuszczana czyli jeżeli jest niedoładowanie to procent impulsu N75 powinien być niski a jeżeli przeładowuje to wysoki??? Kolega Sztomel zwrócił uwagę na wysoki pozim impulsu N75 chociaż jest niedoładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest wysoki procent impulsu sterującego N75 to sztanga ma iść w górę czyli ma zmniejszać wartość ciśnienia doładowania a jeśli jest niski to sztanga ma iść w dół by zwiększyć ciśnienie doładowania. U Ciebie jest wyraźne niedoładowanie a mimo to procent wysterowania N75 zbyt wysoki. Coś ewidentnie jest nie tak u Ciebie - albo sterownik silnika świruje albo założyłeś nie ten N75 co ma być w silniku ALH albo pomieszałeś wężyki podciśnienia. Wklej może foto N75 i wężyków idących do niego i podaj oznaczenie sterownika silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, założona nowa przepływka i jest chyba wszystko ok

Grupy: 010,003,008 - http://vaglog.rtnet.pl/adam211_42097.html

Ale dalej przeładowanie i wysoki % N75, sprawdzałem podłączenie rurek podciśnienia z rysunkiem zamieszczonym

gdzieś na forum VW przez Sztomela i wszystko się zgadza, zmieniłem N75 ale dalej tak samo.

próba dynamiczna na III

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adam211_42095.html

próba dynamiczna na IV

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/adam211_42094.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz odkręcić dwie śrubki trzymające gruszkę do wspornika pod gruszką i poruszać całą gruszką i sztangą, jakieś opory czy zakleszczanie się kwalifikują turbo do czyszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...