Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem mapsensora AWX przy montażu do AFN


Tposejdon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. ponieważ w wielu wątkach pojawia się i znika problem małego zakresu mapsensora AFN przy tuningu i podniesieniu mocy dlatego chciałem założyć jeden watek poświęcony tylko temu zagadnieniu..

Na przykładzie mojego autka ( Silnik AFN + Turbo BRD + FMIC z całym dolotem 50mm z nierdzewki + Kolektor AWX + wtryski 0,216 + seryjna pompa )

Po korekcie mapy ciśnienie doładowania ustawiono na 1,584 + oczywiście atmosferyczne czyli 2,5..2,6 w logach silnika..

Niestety na tym poziomie kończy się zakres pomiarowy seryjnego Mapsensora AFN i wiadomo przy wartościach końcowych łampie bład zwarcie do plusa i tryb awaryjny..Wiec są dwie opcje albo wstawiają jakiś rezystorek gdzieś w mapsensor ( nie wnikam w bliższe szczegóły) co oszukuje niejako komputer albo montaż mapsensora z AWX ( osobiście jestem za tym rozwiązaniem)

Aby nie ciąć rur i kombinować z mocowanie tego mapsensora wymyśliłem taki adapter jak na rysunku ( dla ciśnienie nie ma znaczenia gdzie będzie mierzone )

15e1224116da11dd.png

Podłączenie elektryki tez jest proste rozpiska pinów w kompie i w mapsensorze jest prosta:

piny w map sensorze

1 masa

2 temperatura

3 napiecie zasilajace +5v

4 cisnienie doladowania

ECU majac wylot / wlot cisnienia po lewej stronie

1 napiecie zasilajace +5v

2 cisnienie doladowania

3 masa

Nie mniej jednak dostałem opinie że Mapsensor z AWX ma nieco inna charakterystykę niż ori z AFN i przy montażu pod kompa AFN będzie zakłamywał ok 0,2 bara w pewnych zakresach ciśnień)

Moje pytanie do Tunerów którzy spotkali się na pewno z montażem tych mapsensorów do AFN czy jest to prawdą o tym zakłamaniu i czy da się to zniwelować w jakiś sposób? czy tez można zakładać i nie będzie to milo żadnego wpływu na mierzenia ciśnienia Oraz czy sa inne metody obejścia tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby to miało ręce i nogi to trzeba zrobić korektę w sofcie i zmienić linearyzacje MAPsensora pod 3 barowy, a wtedy wskazania bedą pokrywały się z rzeczywistością ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoMeS tez zakladal map sensor od AWX, ale znienil spowrotem na ori, bo cisnienie z 1,5 bara spodnioslo sie do prawie 2 barów,

turbina mogla by tego chyba nie wytrzymac :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoMeS tez zakladal map sensor od AWX, ale znienil spowrotem na ori, bo cisnienie z 1,5 bara spodnioslo sie do prawie 2 barów,

turbina mogla by tego chyba nie wytrzymac :mysli:

żeby to miało ręce i nogi to trzeba zrobić korektę w sofcie i zmienić linearyzacje MAPsensora pod 3 barowy, a wtedy wskazania bedą pokrywały się z rzeczywistością ...

Norka zrozumiałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...