holam Opublikowano 26 Maja 2013 Opublikowano 26 Maja 2013 Jeżeli chodzi o wyciek płynu chłodniczego to trafiliście z tym trójnikiem z tyłu głowicy - oring wymieniony -dzięki. Ale problem zauważyłem też z olejem - jest tam chyba gdzieś w okolicy nieznaczny wyciek. Marewel pisał, że może chodzić o uszczelniacz łańcuszka, kto wie czy nie to. Sugerowałem mojemu mechanikowi (przy okazji trójnika) wymianę uszczelki pokrywy zaworów i wymienił... Tylko teraz przy ewentualnym wycieku przy uszczelniaczu łańcuszka pewnie pokrywę trzeba ściągać...?? Uszczelka do wymiany? Mam rację? Ile w ogóle roboty z tą wymianą uszczelniacza? Często AVJ cierpią na to? Z góry dzięki za sugestie. ---------- Post dopisany 26-05-2013 at 11:05 ---------- Poprzedni post napisany 04-05-2013 at 23:00 ---------- Panowie, jest Ktoś w stanie odpowiedzieć ile jest roboty z wymianą tego uszczelniacza łańcuszka rozrządu? Do końca nie wiem czy z tego się leje, ale wolę wiedzieć co mnie może czekać. Odnośnie lokalizacji tego wycieku. Z góry turbosprężarki wychodzi wężyk, który potem przechodzi w rurkę około 10mm średnicy, biegnie wzdłuż silnika, potem za silnikiem znów jest fragment wężyka i biegnie gdzieś w okolicę filtra oleju. Zauważyłem, że fragment tej rurki między silnikiem a grodzią jest mokry od oleju. Nie twierdzę, że z tego się leje, ale może z czegoś co jest nad tą rurką. Czy to potwierdza, że do wymiany jest uszczelniacz łańcucha czy jest tam w okolicach jeszcze coś innego z czego może kapać? Jesteście w stanie coś doradzić?
Mario Opublikowano 1 Czerwca 2013 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Ile w ogóle roboty z tą wymianą uszczelniacza? To jest uszczelka to jest blokada napinacza (to duże) Trzeba go ścisnąć, odkręcić i unieść. A czy się da bez luzowania wałków nie powiem, bo wykręcałem go do wymiany łańcucha
holam Opublikowano 16 Listopada 2013 Opublikowano 16 Listopada 2013 Witam. Panowie potrzebuję zlokalizować punkt wycieku oleju w moim AVJ. Pomożecie? Dziwna sprawa generalnie. Sucho jest na uszczelce zaworów - była wymieniana (uszczelka + silikon Reinz) - trzyma super. Sucho jest też z tyłu w okolicach nastawnika wałka. Ale olej mi sie pojawia na dole tzw zaworu regulacyjnego (do nadmuchu powietrza wtórnego). Tam gdzie m.in zbiera się olej zaznaczyłem na zdjęciu. Macie jakiś pomysł bo ja już wymiękam. ---------- Post dopisany 16-11-2013 at 18:37 ---------- Poprzedni post napisany 14-08-2013 at 22:01 ---------- W nawiązaniu do poruszonego powyżej tematu wymiany uszczelki pod napinaczem-nastawnikiem łańcucha rozrządu. Udało mi się wymienić uszczelki - metalowa + półksiężyc - numer zestawu z ASO 0580 198 0217 - koszt 41,94 PLN. Nie używałem przy tym przedstawionego powyżej klucza - wykonałem w pełni użyteczny "wynalazek" złożony ze śruby o gwincie M6 oraz kawałka kątownika - koszty generalnie żadne (podkładki dałem tylko dlatego, ze miałem ciut za długą śrubę . Oryginalny klucz z tego co wiem kosztuje w okolicach 100 PLN. Poniżej zdjęcia zamontowanego klucza oraz starych i nowych uszczelek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się