Skocz do zawartości

holam

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O holam

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    KOS

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    CPMA
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

652 wyświetleń profilu

Osiągnięcia holam

0

Reputacja

  1. Witam. Podepnę się pod temat. A4 B8 2013, silnik CPMA, 8 biegów Tiptronic. Zabieram się za wymianę oleju. ASO w wersji statycznej 2200 PLN z czego litr oleju wyceniają na 309 PLN. Z tego co czytam to najczęsciej polecany jest RAVENOL ATF 8HP Fluid (kolega DEV powyżej również o tym oleju wspomnia). Natomiast na Allegro są oleje marki ZF, np. https://allegro.pl/oferta/olej-zf-lifeguard-fluid-8-1l-s671090312-bmw-audi-7966540923 Macie jakieś opinie? Ktoś się spotkał i używał? I pytanie dodatkowe. Może ktoś polecić jakiegoś sprawdzonego fachowca do wymiamy oleju w wersji dynamicznej? Region Bielsko-Biała, Tychy, Katowice, Oświecim, Kraków, może nie dalej Z góry dzięki za odpowiedź.
  2. Witam dorzucam link z filmikiem - roleta ori na tylnej szybie
  3. Tak masz rację, wchodziłem już wcześniej, ale jednak jakiś wstępny pogląd chciałbym jednak mieć
  4. Przepraszam kolego mgtan ale niestety wydałem całe moje fundusze na zakup i na doprowadzenie autka do ładu, jak wiadomo można znaleźć ori sprężyny za grosze i w najbliższym czasie nie mam zamiaru wydać 700zł na sprężyny ( jestem studentem i pracuję tylko w wakacje)... A więc nie rzucaj się bo jeśli ktoś pyta to należy grzecznie odpowiedzieć i zapytać czemu tak, a nie inaczej... Wielu osobom jakoś udało się dopasować ori sprężyny do swoich a4:) Bardzo grzecznie ci odpowiadam wiec nie dorabiaj teorii. Poporstu własnie piszę jak nie wydawać pieniędzy więcej niż potrzeba. Nie Ty pierwszy chcesz obniżyc a4 za pomocą springów. Jakbyś przeczytał poprzednie strony to bys wiedział ,że właśnie wielu osobom Kolego sie nie udało dobrać oryginalnych. Wymiana spręzyn na ori używki to jest loteria ,w której w 99% się przegrywa. Mimo że na papierze masy będą się zgadzały i zastosujesz się do stwierdzenia że jak dajemy 1Bv to zamiast Wr 9 trzeba dac WR7 to i tak nic nie gwarantuje i zazwyczaj się okazuje ,że to tak nie działa. Zobacz ile istnieje odmian springów jak Kolega napisał wyżej , jest ponad dziesięć jest na sam tył, do tego sprawa b6/b7 nie które można zamieniać miedzy sobą, a inne nie (mimo tych samych oznaczeń paskowych na pierwszy rzut oka - aczasem na używkach kolory są ledwo czytelne). Do tego sprawa tego na jakie spreżyny używane, trafisz ... czy będa wyjęte ze skasowanego auta i zwichrowane, czy będą po 120.000 km czy po 420.000km mimo, że będa miały to samo oznaczenie auto będzie stało inaczej a tego nie sprawdzisz inaczej niż załozenie na auto. Prosty przykład, kupisz zgodnie z odpowiednikami na przód springi WR7 z allegro (akurat się trafią takie co mają rzeczywisty przebieg 400.000 km) a na tył WR 8 (co mają przebieg 160.000 ale są po dzwonie - tego nie sprawdzisz) auto może ci usiądzie oki, ale to nie oznacza że to będzie regułą. Bo żeby utworzyć jakąs regułę to trzeba by było miec ze 4 auta i wszystkie komplety springów i zmieniać i patrzyć co i jak się dzieje z wysokościami, a tego nikt nie zrobi do tego te springi i a4 musiały by być po tych samych przebiegach ... troche mission impossible. Oczywiście Eibach jest droższy ale tylko na pierwszy rzut oka. Zobacz ile masz zmiennych czynników w takich springach. Poszukaj modelu dedykowanego do twojego auta (np. audi a4 b6 kombi quattro 1.8 T 150KM). Z Eibacha co jakiś czas trafiają sie na rynku używki za cene 300PLN za 4 sztuki poporstu cierpliwie szukaj i czekaj, a jak nie chcesz czekać to niestety $$$ Jesli natomiast chcesz się pobawić, poeksperymentować, bądź masz dojście do sterty springów i lubisz zmieniać samemu itp to próbuj z ori używkami Audi, może ci się uda trafić nie mówię, że nie ale ryzyko podejmujesz Ty sam (a nóz widelec będziesz w tym 1 % co się udało) , ale niestety nie da się tutaj uteorzyc zasady typu jak masz 1BA WR9 to z 1BV musisz mieć WR7 bo... patrz wyżej (różny stan springów dostępnych na rynku, który możesz ocenić iwyłacznie na podstawie montażu czyli generowania kosztów) ---------- Post dopisany at 22:08 ---------- Poprzedni post napisany at 19:46 ---------- Witam Byłem dzisiaj w sklepie zapytać o zamienniki. Co mnie zastanawia wg oryginału do zawieszenia 1BE/1BV występuje ponad dziesięć różnych rodzajów sprężyn na tył. W sklepie zaproponowali mi albo KYB (model RH6575) za 145 PLN/szt. lub MONROE (model SP3370) za 190 PLN/szt. Sprzedawca oczywiście zapewniał mnie, że auto bezie wyglądało świetnie jeśli chodzi o wysokość względem przodu... Jakoś nie chce mi się wierzyć. Co o tym sądzicie? Ryzykować i brać któreś z nich? Pytałem w serwisie o ori: 394 PLN/szt.... Nie zaryzykowałbym. Potem sprzedawca ci sie ładnie wyprze - "ale ma Pan amortyzatory po przebiegu 160.000 km i zużyte gumy łoży amortyzatora, a to stac będzie dobrze jak będzie wszystko nowe" Chyba że facet ci napisze, że jak będize źle stać - krzywo -to ci zamontuje twoje z porotem i zrobi to bez kosztowo (zarówno montaż jak i springi za free - czyli jego całkowite ryzyko) Tak ori komplet 4 springów nowych to 1600 PLN (bez montażu) Witam. Ma ktoś może zdjęcia autka z zawieszeniem Eibach Pro Kit, chciałbym zobaczyc jak sie to prezentuje. Mógłby mi ktoś wrzucić linka z tym ofertą tego zawieszenia? Aktualnie mam 1BE - przód niebieski, zielony, zielony, tył 4 niebieskie paski.
  5. Witam Byłem dzisiaj w sklepie zapytać o zamienniki. Co mnie zastanawia wg oryginału do zawieszenia 1BE/1BV występuje ponad dziesięć różnych rodzajów sprężyn na tył. W sklepie zaproponowali mi albo KYB (model RH6575) za 145 PLN/szt. lub MONROE (model SP3370) za 190 PLN/szt. Sprzedawca oczywiście zapewniał mnie, że auto bezie wyglądało świetnie jeśli chodzi o wysokość względem przodu... Jakoś nie chce mi się wierzyć. Co o tym sądzicie? Ryzykować i brać któreś z nich? Pytałem w serwisie o ori: 394 PLN/szt....
  6. Witam. W temacie sprężyn. Mam pytanie odnośnie samego sensu wymiany sprężyn. Z tyłu bez obciążenia autko siedzi mi bardziej niż z przodu. Zawieszenie ori, sprężyny 4 niebieskie paski. Z obciążeniem 4-5 osób dorosłych ze dwa razy zdarzyło mi się przyhaczyć środkiem podwozia o.. próg zwalniający. Amory są ok. Czy zerkając na poniższe zdjęcia jesteście w stanie stwierdzić, czy wymiana na takie same sprężyny z tyłu podniesie mi auto? (nie chciałbym zmieniać żadnych elementów). Czy tylko je utwardzi a wysokość zostanie bez zmian? Czy przy ewentualnej wymianie sprężyn wymienia się również wsporniki i podkładki na sprężyny? Może też się zużywają i mają wpływ na zawieszenie? Dopisze jeszcze info z tabliczki: Zawieszenie 1BE, przód OJF - 6 klasa wagowa, tył OYG - 7 klasa wagowa. Z góry dzięki za odpowiedź.
  7. Witam. Panowie potrzebuję zlokalizować punkt wycieku oleju w moim AVJ. Pomożecie? Dziwna sprawa generalnie. Sucho jest na uszczelce zaworów - była wymieniana (uszczelka + silikon Reinz) - trzyma super. Sucho jest też z tyłu w okolicach nastawnika wałka. Ale olej mi sie pojawia na dole tzw zaworu regulacyjnego (do nadmuchu powietrza wtórnego). Tam gdzie m.in zbiera się olej zaznaczyłem na zdjęciu. Macie jakiś pomysł bo ja już wymiękam. ---------- Post dopisany 16-11-2013 at 18:37 ---------- Poprzedni post napisany 14-08-2013 at 22:01 ---------- W nawiązaniu do poruszonego powyżej tematu wymiany uszczelki pod napinaczem-nastawnikiem łańcucha rozrządu. Udało mi się wymienić uszczelki - metalowa + półksiężyc - numer zestawu z ASO 0580 198 0217 - koszt 41,94 PLN. Nie używałem przy tym przedstawionego powyżej klucza - wykonałem w pełni użyteczny "wynalazek" złożony ze śruby o gwincie M6 oraz kawałka kątownika - koszty generalnie żadne (podkładki dałem tylko dlatego, ze miałem ciut za długą śrubę . Oryginalny klucz z tego co wiem kosztuje w okolicach 100 PLN. Poniżej zdjęcia zamontowanego klucza oraz starych i nowych uszczelek.
  8. Witam Dla uzupełnienia informacji o odmie zamieszczam zdjęcia elementów o nr 2,5 oraz 9 wg schematu na poprzedniej stronie. Odma u mnie była strasznie zabrudzona, szczególnie rurka nr 9. Wszystko wyciągałem bez ściągania kolektora - nie jest to prosta sprawa, ale generalnie do zrobienia. Przy wyciąganiu pękło mi kolanko nr 2 - zamiennik na szczęście tylko 38 zł...
  9. Jeżeli chodzi o wyciek płynu chłodniczego to trafiliście z tym trójnikiem z tyłu głowicy - oring wymieniony -dzięki. Ale problem zauważyłem też z olejem - jest tam chyba gdzieś w okolicy nieznaczny wyciek. Marewel pisał, że może chodzić o uszczelniacz łańcuszka, kto wie czy nie to. Sugerowałem mojemu mechanikowi (przy okazji trójnika) wymianę uszczelki pokrywy zaworów i wymienił... Tylko teraz przy ewentualnym wycieku przy uszczelniaczu łańcuszka pewnie pokrywę trzeba ściągać...?? Uszczelka do wymiany? Mam rację? Ile w ogóle roboty z tą wymianą uszczelniacza? Często AVJ cierpią na to? Z góry dzięki za sugestie. ---------- Post dopisany 26-05-2013 at 11:05 ---------- Poprzedni post napisany 04-05-2013 at 23:00 ---------- Panowie, jest Ktoś w stanie odpowiedzieć ile jest roboty z wymianą tego uszczelniacza łańcuszka rozrządu? Do końca nie wiem czy z tego się leje, ale wolę wiedzieć co mnie może czekać. Odnośnie lokalizacji tego wycieku. Z góry turbosprężarki wychodzi wężyk, który potem przechodzi w rurkę około 10mm średnicy, biegnie wzdłuż silnika, potem za silnikiem znów jest fragment wężyka i biegnie gdzieś w okolicę filtra oleju. Zauważyłem, że fragment tej rurki między silnikiem a grodzią jest mokry od oleju. Nie twierdzę, że z tego się leje, ale może z czegoś co jest nad tą rurką. Czy to potwierdza, że do wymiany jest uszczelniacz łańcucha czy jest tam w okolicach jeszcze coś innego z czego może kapać? Jesteście w stanie coś doradzić?
  10. No własnie nie wiem, to zauważyłem. Oleju nie ubywa. Gdzie sugerujecie żeby zerknąć szukać wycieku? Silnik oczywiście 1.8 AVJ.
  11. Witam. Podepnę się w tym wątku. Zauważyłem dzisiaj przy wymianie opon, że mam mokry silnik od strony prawego koła. Zerknąłem pod maskę i wydaje mi się ze mokro zaczyna się robić już od uszczelki pokrywy- choć do końca pewien nie jestem. W zeszłym tygodniu dolałem ok. 0,5L płynu chłodniczego, ale pomyślałem wtedy, ze może po zimie gdzieś ubyło. Czy jest możliwe, że taka ilość płynu straci się na uszczelce pokrywy? Co o tym myślicie? Planuje w okolicy maja wymienić rozrząd, czy warto wymienić uszczelkę wcześniej czy zrobić to przy okazji rozrządu?
  12. Sytuacja się wyjaśniła. Problem był w tym przetartym wężyku. Wężyk służy ponoć do wykrywania podciśnienia w kolektorze ssącym - biegnie sobie od kolektora do czujnika podciśnienia znajdującego się pod kolektorem. Nawet kontrolka zgasła sama:)
  13. Witam. Od tygodnia świeci mi się kontrolka elektroniki silnika. Wybieram się do mechanika i wybrać się nie mogę... Może też przez to, że nie zauważyłem żadnego problemu z pracą silnika. Jednak wczoraj zauważyłem, że mam przetarty wężyk dochodzący do kolektora ssącego od strony silnika, (widać go od razu o góry, średnica ok 10mm, jest jakby "parciany", a po drugiej stronie kolektora jest drugi taki wężyk). Co to za wężyki? Jakaś istotna sprawa? Czy możliwe, ze przez to świeci mi się kontrolka, czy też muszę czym prędzej śmigać na VAG-a? Z góry dziękuję za porady.
  14. holam

    Kontrolka EPC

    Zrobione, pomyślnie:) 1,5h roboty. Najlepiej ściągnąć zbiornik płynu chłodniczego (jeden wkręt - krzyżak- z przodu, z tyłu (od kabiny) są dwa uchwyty w które zbiornik się "wsuwa" - trzeba od strony wkręta (po wykręceniu:) unieść zbiornik do góry, żeby go wyciągnąć , od dołu zbiornika jest wtyczka którą też wypinamy). Potem ukazuje się nam pięć wtyczek w pionie, środkowa jasna, kremowa to wtyczka od naszego czujnika - wypinamy. Idziemy po kablu w stronę silnika, kabel jest w trzech miejscach uchwycony "trytytkami" do innych kabli. "Trytytki" musimy poodcinać i zaopatrzyć się w nowe. Wyciągamy kabelek i przygotowujemy imbus (niewielki-zapomniałem jaki rozmiar:)) na przedłużce. Sam czujnik patrząc z przodu auta znajduje się za filtrem oleju trochę też poniżej niego w takiej "wnęce" - dobrze mieć małą latarkę. Odkręcamy wyciągamy - siedzi dosyć pasownie ze względu na oring, ale wyjdzie bez problemu. Montaż w odwrotnej kolejności oczywiście. Stwierdzam, że z silnikiem 1.8 AVJ nie warto jechać do warsztatu na wymianę tego czujnka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...