Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie odpala - po wymianie rozrządu


majsio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegow, mam taki problem - otoz wsiadam sobie dzisiaj rano do auta i zonk - nie odpala. Kreci normalnie bo przed zima wymienialem aku, filtry jakies 10tys km temu. po czwartej probie zapalila sie kontrolka oleju i sygnal ostrzegawczwczy ( poziom oleju ok ). Do tej pory wszystko dzialalo normalnie Bez zadnych problemow palil na tzw dotyk. Dodam ze w zeszlym tygodniu wymieniamy (przez warsztat) byl kompletny rozrzad i po tej operacji odpalal normalnie tylko przez jakies 3-5 sekund bylo falowanie obrotow na zimnym silniku ( w zakresie 800 - 1200 ) ale poza tym nie bylo zadnych niepokojacych objawow, Czy wymiana rozrzadu mogla miec na to wplyw - od 4 lat nie bylo zadnych problemow. Dodam tylko ze w sobote jak lecialem autostrada spadl mi gorny waz od chlodnicy i caly plyn uciekl ( bardzo dziwne bo jak go zalozylem dobrze to naprawde ciezko go sciagnac ) Kolejny przypadek? Czy ktos moze sie wypowiedziec na ten temat ? od czego zaczac i gdzie szukac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka swiec zapala sie i gasnie po przekreceniu kluczyka ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

kiedy miałeś ten rozrząd wymieniany??

Ja miałem taki przypadek ze pierwsze uruchomienie silnika po rozrzadzie to była masakra jak juz odpalił to telepało autem.

1.źle ustawiony ąt wtrysku

2.Mam swiatła LED podpiete pod zasilanie pompy wtryskowej dwa kabelki od swiatła sie zwarły zrobł spiecie i wywaliło bezpiecznik ten w puszce ECU od sterowania pompą wtryskową tez mrugała kontrolka swiec zarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tydzien temu byl wymieniany, pierwsze odpalenie po wymianie ok nie telepalo sie nic tylko troche obroty falowaly przez chwile, w sumie zdarzylo mu sie jeszcze raz moze dwa zgasnac rano zaraz po odpaleniu ale za drugim razem odpalal bez problemu, nie mam VAGa a do najblzeszego warsztatu mam jakies 5 km Wkurza mnie to bo nigdy nic sie nie dzialo tym bardziej ze wczoraj wrocilem z pracy bez jakichkolwiek objaowow - zgasilem auto i tyle a rano taki numer :disgust: Cala Polske zjezdzilem wzdluz i wszerz i zadncyh przygod nie mialem do teraz :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz na vagu kąt wtrysku i zacznij od sprawdzenia świec żarowych jeśli nie masz vaga odezwij sie na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle ustawiony rozrząd.

Sprawdź świece żarowe czy są dobre.

Przy prawidłowym ustawieniu rozrządu powinien palić na dotyk lub też z półobrotu jak kto woli :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, chodzi o to ze samochod palil przez tydzien normalnie czy mozliwe ze po takim czasie ujawnilo by sie bledne zlozenie rozrzadu? Vaga podepne tyle ze jak juz pisalem do warsztatu mam pare km i ktos musi mnie tam zaciagnac i zanim to zrobie chcialem zeby ktos podpowiedzial gdzie mozna poszukac zanim pojade do mechaniora ( swiece tez byly wymieniane calkiem niedawno na BERU poza tym mozliwe zeby tak padly i wogole przez to nie odpalil ) u znajomego zadna ze swiec nie grzla a mimo tego samochod odpalal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od razu do tego warsztatu,zaczynamy kat wtrysku nie moze sie przestawic przy wymianie rozrzadu,pompy sie nie rusza,palic powinien lepiej.Przy ostatnim gaszeniu mogl przeskoczyc pasek,wina albo zle napiety albo jeszcze gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc byłem u mechanika diagnoza jest taka iż cieknie z pompy wtryskowej gdzieś z pod dolnej uszczelki. Górna była wymieniana rok temu gdyż ciekło z pod na nastawnika pompy a teraz z tej dolnej i teraz moje pytanie. Mechanik powiedział że nie wiadomo czy da się ją wymienić(uszczelkę) bez ściągania pompy bo jest mało miejsca czy też trzeba będzie ją wymontować co wiąże się z dodatkowymi kosztami bo trzeba pasek rozrządu ściągać itp. Miał ktoś podobny problem i może się w tym temacie wypowiedzieć i ewentualnie jakie są orientacyjne koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik powiedział że nie wiadomo czy da się ją wymienić(uszczelkę) bez ściągania pompy

da sie ... sama uszczelka to ~ 6PLN - problem to jedna śruba w pompie (made in Bosch)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z którego dokładnie miesca cieknie?? spod nastawnika czy spod dekla na nastawniku czy w ogole skądś całkiem na dole?? w sumie to i tak nie ma ogromnego wpływu na brak mozliwosci uruchomienia silnika... sądze ze jest przestawiony na rozrządzie. np klin na wale, przeskoczył pasek na kole pompy wtryskowej , moze za słabo dokrecili srube koła pasowego rozrządu wałka rozrzadu, a moze napinacz wadliwy... ja na poczatek bym ustwił rozrzad na znaki aby byc pewnym. mi ostatnio tez ciekło spod nastawnika i dekielka i te nie delikatnie i nie miałem wogole problemów z uruchomieniem silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na 99,9% nie to,ostatnio tez mialem przypadek ze lalo sie z pod nastawnika dosyc dobrze i sporo,jedyne co bylo to po odpaleniu nie lapal na wszystkie ale zapalal z pol obrotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod nastawnikiem byla wymieniana jakies pol roku temu u godnego polecenia pompiarza z Trzebnicy jakby ktos potrzebowal namiary to sluze pomoca - gosc naprawde swetny fachowiec jezeli chodzi o pompy - to nie ma dla niego rzeczy niemozliwych i przy tym nie bierze naprawde duzo, dzwonilem do niego i te dolne uszczelki sa wymienialne jednak konieczny jest demontaz pompy - samo uszczelnienie to koszt okolo 120zl plus koszty demontazu i montazu pompy. Uszczelke pod nastawnikiem wymienil mi w 15 min i wzial 40 zl plus przejazdzka do sklepu w celu sprawdzenia i zakupu bulek na sniadanie dla pompiarza :> a z pompy kapie dosc mocno na tyle za jak auto stoi przez noc to cale paliwo ucieka i rano nie odpala dlatego ze w srodku nie ma paliwa, po zalaniu odpala bez problemu jednak po zgaszeniu i ucieczki ( po pewnym czasie ) paliwa problem sie pojawia ponownie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...