[B6 AYM] Problem z błędami 18265,18270 w skrzyni Multitronic
0

    19 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    daffi0808    0

    Witam! Mam problem ze skrzynią gdy się rozgrzeje przy ruszaniu delikatnie szarpie i przy zatrzymywaniu jak zrzuca biegi to jest to czuć . Dodam że skrzynia Była po remoncie 40 tyś temu. Podłączyłem Vag-iem i wyskoczyły mi taki błędy 18270, 18265. Po ich skasowaniu kilka kilometrów było dobrze i znów to samo.

    PROSZĘ O POMOC

    Z góry dziękuje

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    Podłącz jeszcze raz VAG-a i zapisz wartości z bloku 125 (wygląda na brak komunikacji - zarówno z magistralą CAN jak i bezpośrednim połączeniem ze sterownikiem silnika). Problem może być związany z tym, że sterownik skrzyni nie otrzymuje od sterownika silnika wymaganych informacji - aby skrzynia mogła poprawnie funkcjonować, zastępuje je domyślnymi wartościami (te nie zawsze muszą być adekwatne). Konsekwencją błędnych parametrów może być np. szarpanie...

    Potrzebuję więcej info o samej skrzyni. Jaki sterownik, jaka wersja softu. Jeśli masz czas - pobaw się. Rozgrzej ATF do 60 stopni, zrób adaptacje sprzęgieł a następnie zrób printscreeny wszystkich bloków pomiarowych jakimi dysponuje sterownik (na pewno będziesz miał od 1 do 26 - potem możliwe że 40 do 48, 60 do 68, 80 do 82 i na koniec 125 i 126).

    Sprawdź też czy w module Engine zapisały się jakieś błędy...

    Czekam na dane...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    18270 wskazuje na problem z komunikacją z zegarami (w takim razie sprawdź czy są błędy w Instruments -17).

    Drugiego błędu nie widać bo masz nie zarejestrowaną wersję VCDS-a :confused4:

    Jeśli chodzi o bloki - robisz to tak samo jak fotkę którą zamieściłeś poniżej (wchodzisz w bloki pomiarowe - 08 meas. blocks - odpalasz po 3 grupy 001, 002 i 003 - zapisujesz screena i następne 3 - 004, 005, 006 itd.). Pamiętaj o bloku 125 - sprawdzimy jak wygląda komunikacja.

    Sterownik CT jest przeznaczony dla 6 lamel. Trudno - ale przynajmniej zaktualizuj software skrzyni (2212 niepotrzebnie męczy sprzęgło). W ASO za max. 200zł powinni wrzucić Ci 2310 (najnowszy jaki znam dla tego sterownika).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daffi0808    0

    Wielkie dzięki

    Jutro wezmę się za robotę. A czy tylko w ASO mogą zaktualizować sterownik?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    czaki22    0

    pewnie ze moga ale sprawdz najpierw to co napisał bart,

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daffi0808    0

    Wiem że zadaje oczywiste pytanie ale wole zapytać fachowców czy te logi bloków robić na zapalonym silniku i rozgrzanym do 90'C ?

    dla pewności wchodzę 02 AUTO TRANS, 08 meas. blocks - odpalam po 3 grupy?

    PRZEPRASZAM ZA GŁUPIE PYTANIE!!! :embarrassed:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    Wchodzisz w 02 (Auto Trans) - potem w 08 (Meas. Block) - odpalasz grupę 10 lub 11 i patrzysz jaka jest temperatura ATF (mininum 60 stopni). Pola Adaptacji (ADP RUN/ADP OK) powinny być ADP OK. Jeśli nie są - po osiągnięciu 60 stopni zrób adaptację (D - jedziesz 20m, gaz wciśnięty w 20%, stop - czekasz 10sekund, wrzucasz R, gaz 20%, jedziesz 20m, stop, czekasz 10sek, i znów D - i tak aż do czasu gdy ADP nie wskoczy na OK).. Od teraz zaczynasz zapisywać dane - odpalasz w 3 wierszach po jednej grupie. Na początek 001, 002, 003 i robisz printscreena. Następnie kolejna partia: 004, 005 i 006. I tak po kolei aż do 126 (oczywiście pomijasz bloki pomiarowe które są nieaktywne).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daffi0808    0

    Mam wielki problem bo tylko tyle logów mogę odczytać. W innych wyskakuje mi taki coś The function reguires VCDS -Lite to be Registered and Actvate itd.

    Grupy: 001,002,003 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36235.html

    Grupy: 010,011,012 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36236.html

    Grupy: 007,008,009 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36237.html

    Grupy: 019,020,021 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36238.html

    Grupy: 016,017,018 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36239.html

    Grupy: 022,024,025 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36240.html

    Grupy: 013,014,015 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36241.html

    Grupy: 004,005,006 - http://vaglog.rtnet.pl/daffi0808_36242.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    Spróbuj uruchomić windows jeszcze raz i po odpaleniu vaga nie klikaj po kolei kanałów tylko wpisz ręcznie 125 i daj GO! Tak samo dla grupy 65.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    No to w takim razie proponuję wycieczkę na spoty krakowskie - tam koledzy pomogą Ci zrobić screeny lub logi z brakujących kanałów diagnostycznych.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daffi0808    0

    Mam jeszcze pytanie po ile sekund robić logi skrzyni by były dobre do odczytu i przejrzyste

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    Widzisz - tak po prawdzie nie prosiłem o logi tylko o screeny :) Wystarczy "printscreen" gdy masz odpalone 3 grupy, potem ctrl+v w paincie i gitara. Trochę tego będzie więc może podeślij na mejla: [email protected]

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    daffi0808    0

    Jeszcze ktoś mi mówił że mogę mieć uszkodzony czujnik obrotów skrzyni czy to możliwe?

    A i nie kiedy zapala mi się kontrolka od ESP i świeci aż nie wyłączę silnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Bart-S    0

    Jeśli któryś z komponentów elektrycznych skrzyni byłby uszkodzony - miałbyś błąd w buforze (a tu cisza). Aktualizuj soft, wymień olej i będzie OK.

    Ew. ABS może jeszcze mieszać...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się

    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members