Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Brak mocy jak na 1.8t Pomocy


monika1207

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pisze w imieniu żony jak i swoim. Dwa tygodnie temu kupiłem okazyjnie a4, od tego czasu chcę doprowadzić autko do stanu z którego będziemy obydwoje zadowoleni. Wymieniłem rozrząd, sprzęgło, filtry: kabinowy, oleju, paliwa, przeczyściłem przepustnice, byłem na vag błędy sporadyczne skasowane. Wszystko w porządku ale pozostał jeden problem tzn. samochód wg. mnie i żony jeździ ja zwykłe 1.8 a mianowicie; silni chodzi równo w całym zakresie obrotów nie szarpie ale brak mu przyspieszenia jakiego spodziewałbym się po 150KM, nie mam też porównania ale wcześniej jeździłem escortem 1.8td 90KM i myślę że :a4fan: miało by kłopot utrzymać się za Fordem. Chce kupić interfejs do laptopa żeby samemu diagnozować ale nie wiem czy sobie sam z tym poradzę, byłem u mechanika który mnie zbył i powiedział że jest ok. Pomóżcie co mam robić bo na forum jest dużo postów z takim problemem a ja już mam mętlik w głowie co jest nie tak. Bardzo bym prosił jeśli ktoś ma jakiegoś speca od tych silników z okolic Krakowa który mógłby zdiagnozować usterkę. Samochód już mnie trochę kosztował ale liczyłem się z tym, tylko żona mówi mi że znalazłem nową miłość (za pieniądze). Jakby udało się to naprawić to byłbym w pełni zadowolony z :a4fan:

Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam super forum!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj. ja tez mam :a4fan: z tym silnikiem w tym tygodniu wymieniałem rozrząd i wszystkie tam eksploatacyjne rzeczy moją niunie mam od paru tygodni. jesli nie masz na VAG-u błędow to moze mechanik zle ustawił rozrząd o jeden ząbek.w tym silniku jest kilka modeli pasków np. 152 lub 153 zabki a do kazdego jest inny napinacz.(to tylko podpowiedz), a po skasowaniu błędów coś nie pojawiło znowu? pewnie mechanik coś skopał. (jak miałem b4 po remoncie głowicy falowały mi obroty na biegu jałowym mechanik coś dłubał przy regulatorze biegu jałowym i bum padło) przed wymianą silnik miał kopa testowałeś go na obrotach? temperature masz dobrą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rozrządem wszytko ok bo przed wymianą autko zachowywało się tak samo. Co do temp. to ok tzn. nie wiem czy tak ma być ale zapalam silnik i jadę z nawiewu leci ciepłe powietrze a na zegarze 60st. dopiero po około 5min. wskazówka zaczyna się podnosić i staje na 90. Znajomy z vag- iem tylko skasował błedy nie sprawdzałem czy sie powtarzają, dopiero jak kupie interfejs to będę sprawdzał. Dodam jeszcze że z tego co czytałem to powyżej 3500 obr. powinno być czuć doładowanie turbiny a u mnie tak nie jest autko ciągnie równo w całym zakresie obrotów. Nie chce się zmartwić że to turbina bo to znowu duży wydatek wolę mieć nadzieje że to jakaś drobnostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to turbina pracuje cały czas.interfejs to kosztowna zabawka. temperature masz ok silnik potrzebuje kilka minut aby sia nagrzać jesli temp utrzymuje sie na 90 to jest git.mozliwe ze musisz zaadaptować przepustnice na forum to pisali.moze sonda lambda padła albo jakiś czujnik.(ja b4 miałem wysłuzoną linke gazu była za długa ja mu w gaz a on mi prawie w miejscu stoi.jak wymieniłem to szybciej reagował).oglądałeś turbinke czy sie nie poci.na jakim oleju jezdzisz?[br]Dopisany: 30 Listopad 2007, 22:03 _________________________________________________a jak ci pali twoja :a4fan: bo umnie to w miesćie tak 10-11 ,mieszane to 9 na trasie nie testowałem nie długo bede jechał do wawy to sprawdze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice adaptowałem sposobem z forum, myślę jeszcze o adaptacji vag. Interfejs kosztuje 84zł KKl to jeszcze nie dużo w porównaniu do korzyści. Turbina wygląda ok ale ocena z zewnątrz wydaje mi się mało wiarygodna. Olej wymieniłem na semisyntetyk Lotos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wlałem texaco pełen syntetyk i silnik pracyje duzo ciszej i kulturalnie przy przebiegu 130000. z tego oleju jestem zadowolony.moze masz zapchany katalizator i przez to muli.turbinka pewnie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina też mi się wydaje ok z zewnątrz, nie lałem pełnego syntetyku bo nie wiedziałem na czym wcześniej było jeżdżone. Jak by można było sprawdzić katalizator bez vag-a może coś podpowiecie. Dodam jeszcze że przy czyszczeniu przepustnicy (trochę brudnej) zauważyłem może ze 3 krople oleju w kolektorze ale myślę że to nie ma znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej w małych ilosciach to normalne zjawisko, u mnie tez tam jest i jest git.cos znalazłem moze sie przyda.

[b5 AEB] Jak działa N75?

« : 01 Lipiec 2007, 15:23 » Cytuj

--------------------------------------------------------------------------------

Witam!

Miałem problem z błędem przepustnicy (nie chciała sie zaadaptować) - wymieniłem na nową - jest ok.

Auto nadal jeżdzi jak 1.8 bez turbo. Turbinę sprawdzałem - wygląda, że jest ok.

Zawór podciśnieniowy zainstalowany na małym obiegu turbiny (jak on sie nazywa?) wymieniłem na nowy (membrana w środku była nieszczelna). Auto przez chwile jeżdziło lepiej. Zawór elektromagnetyczny sterujący klapką w turbinie (chyba N75) działa elektrycznie chyba dobrze natomiast nie wiem jak powinien działać "pneumatycznie". Zaworek ten jest zainstalowany w rurze biegnącej od filtra powietrza, wpięta jest do niego wtyczka dwu pinowa. pozostałe dwie rurki wychodzące z niego łącza ze sobą turbine od strony wysokiego ciśnienia i zawór sterujący klapką w turbinie. W moim samochodzie klapka w turbinie jest zamknięta jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach. Kiedy dodaję gazu rura przy kolektorze twardnieje tylko na chwilę a potem juz jest miękka. Jeżeli sie nie mylę ciśnienie powstające na wyjściu z turbiny podczas dodawania gazu bez przeszkód przepływa przez N75 - otwiera klapkę w turbinie i koniec doładowaniem w moim 1.8T. Zawór N75 kiedy wyjąłem go, podłączyłem do wtyczki elektrycznej i włączyłem nastawy w KTS-ie, puka i zamyka część przelotu ale niezbyt szczelnie. Rozumie, że powinien on sterować przepływem powietrza - albo do zaworu sterującego klapką w turbinie gdy ciśnienie doładowania jest za duże, - albo do rury biegnącej od filtra powietrza kiedy potrzebna jest to ciśnienie doładowania. Czy to problem sterowania tego N75? Czy on sam jest uszkodzony? Czy ja cos żle rozumiem?

reszta znajduje sie na 4 stronie forum zaczete przez ROBERTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już ten wątek myślę coś kombinować z n75 ale wydaje mi się że najlepszy sposób na sprawdzenie vag-iem ( nie mam doświadczenia jeśli sie mylę to niech mnie ktoś poprawi) DZIĘKI za rade i dobre chęci. Pozdrawiam. I jeszcze jedno- :wallbash: chyba na własne ryzyko odepnę wtyczke od N75

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Pozdrawiam. I dam znać.[br]Dopisany: 30 Listopad 2007, 23:01 _________________________________________________Cześć, w piątek kupuje interfejs i zacznę zabawę z vag-iem. Ale mam swoje podejrzenia a mianowicie: auto jak jest zimne to przyspiesza super dopiero po nagrzaniu silnika nie czuć działania turbo, ja to wywnioskowałem tak że na ssaniu dostaje pełną dawkę paliwa i silnik ciągnie, na forum wyczytałem że przepływomierz steruje dawką i ją obcina. Myślę że odepnę przepływkę i sprawdzę.Jeśli sie mylę to proszę o poprawienie. Z góry dziękuje.[br]Dopisany: 04 Grudzień 2007, 19:25 _________________________________________________Mam jeszcze jedno pytanie? Czy w tym silniku można zmierzyć ciśnienie doładowania vag-iem? Bo na forum są sprzeczne odpowiedzi. Proszę o pomoc bo wykorzystałem już "fundusz socjalny", wszyscy w rodzinie mówią że tak ma być a ja czuje że z tym autem jest coś nie tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mężu Moniki ! Czytałem wasze dialogi z zaciekawieniem i u mnie jest to samo co u ciebie. Mam niunię od 10 miesięcy i jak ciebie czytam to jak bym miał jejawuu . Ja po 10 miesiącach doszedłem do wniosku że ten typ tak ma. Na zimnym ma lepszego kopa choć butowanie na zimno jest niezbyt dobrym pomysłem, a jak się zagrzeje to mój też traci na kopie. Myślę że ma to związek z bogatszą mieszanką na ssaniu i tego nie zmienisz.

Jedna rada spuszczaj tego półsyntetyka i wlewaj pełny syntetyk a to dlatego, że turbina ci się kiedyś zapiecze jak po butowaniu za krótko ją będziesz chłodził - wówczas półsyntetyk o ile dojdzie kanalikami do wszystkich zakamarków turbo - to co gorsza w gorącym do czerwonosci turbo półsyntetyk ci zaschnie na błoto i późnij na węgiel i turbo powie pa pa będzie zapieczone i nie do ruszenia - wylewaj i nalewaj pełny syntetyk nie bój się rozszczelnienia bo to było by groźne tylko wtedy gdyby poprzedni właściciel był na tyle tępy że lał by mineralny do uturbionego silnika.[br]Dopisany: 04 Grudzień 2007, 22:11 _________________________________________________Jak byś jednak znalazł odpowiedź różnicy w mocy na zimnym i ciepłym to mam prośbę odszukaj mnie na priwie i się pochwal bo ja mogę ten wątek zgubić.

Przestałem z tym walczyć jak na autostradzie powyżej 160 km/h miał jeszcze kopa i doszedł do książkowej V max, więc moc ma choć nie jest odczuwalna przy sprincie ale na autostradzie jest różnica w porównaniu do 1,8 bez turbo i to mnie pociesza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakieś problemy z dolotem albo chodzeniem powietrza doładowanego :rolleyes: jak wiadomo jak zimne powietrze - więcej tlenu - lepsze spalanie i jak ciepłe powietrz to odwrotnie :wink4: może tu tkwi problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja mogę zobaczyć logi tego auta? kanał 3 na dzień dobry ? Doładowanie jak wygląda itd ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziek fachowcu, ile razy trzeba Cie jeszcze uswiadamiac ze w AEB nic nie wyczytasz z VAGa :no:

chyba ze czarodziej jestes... Przeciez potrafisz stwierdzic na podstawie wskazan przeplywki ile auto ma KM :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie potrafie :) Misiu kolorowy :) A doładowanie proszę z jakiegoś zegara autogauge za 50 złotych na allegro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek będę miał interfejs i postaram się przeprowadzić logi. Myślę też o kupnie zegara tubo. Dzięki za dobre intencje i myślę że rozwiąże ten problem. W piątek mam urlop to będę grzebał i może do czegoś dojdę. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 05 Grudzień 2007, 18:46 _________________________________________________Już kupiłem interfejs i próbowałem logować. Oto rezultaty:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad9e5cab3f3a46b1.html

Samochód nie ma żadnych błędów na silniku jedynie coś klima wywala, jak je zapisze to wyślę na forum. Kupiłem aceton i jutro spróbuje wyczyścić przepływomierz. Co wy o tym sądzicie czy można go sprawdzić vag-iem. Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jezli mozna cos wtracic,mialem kiedys podobny problem. i okazalo sie ze filtr powietrza byl kiepskiej jakosci.Ja kolego na twoim miejscu sprawdzil bym filtr powierza i jezeli masz kiepskiej jakosci zamiennik wymienil bym na orginal pozdrawiam :a4fan::quattro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazania przeplywki sa mizerne. Przeczysc. Jak nic nie pomoze to odepnij wezyk od N75 i polacz bezposrednio z westgatem. Zrob loga z kanalu 2 i 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...