p4xel Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 Witam. Kupiłem od kolegi z forum moduł kierownicy i manetkę tempomatu do mojego autka. Postępowałem zgodnie z instrukcjami kolegów miro_x i pre_pl. Na końcu musiałem jeszcze tylko uaktywnić tempomat: [select] [01 - Engine] [Login - 11] Enter 11463 to activate cruise control [Do It!] Tempomat działa, ale niestety kontrolka AIRBAG nie zgasła. W VAGu pojawia się komunikat (sorry że napisałem "z pamięci"): Airbag Igniter: Driver Side Lower Limit Exceeded po skasowaniu błędu nadal jest to samo. AirBag jest na pewno dobry, gdyż wszystko było OK przed operacją. Sprawdziłem kabelek łączący AirBag ze ślizgiem i jest OK. Co jeszcze może być przyczyną? Czy moduł kieronicy może mieś na to jakiś wpływ? Kierownica 4-ramienna bez multifunkcji. Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam, Paweł.
klaus31183 Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 kolego a tasma kierownicy tj airbaga jest cała nie przerwała sie przypadkiem
Panton Opublikowano 28 Lutego 2011 Opublikowano 28 Lutego 2011 kolego a tasma kierownicy tj airbaga jest cała nie przerwała sie przypadkiem myślę, że jest już do wymiany... i wszystko będzie ok z poduchą...
p4xel Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Opublikowano 1 Marca 2011 Idę właśnie ją wyciągnąć i pomierzyć. Zobaczymy. [EDIT] No więc wyjąłem tą taśmę (ślizg, zwijak czy jak to się nazywa) i sprawdziłem miernikiem. Jest to taśma bez multifunkcji, więc tylko z 6-ma pinami. Wszystkie piny mają przejście więc taśma sama w sobie jest OK. Jest tylko jedna dziwna sprawa. Piny wyglądają następująco: Pin 1 i 2 połączone są z małą wtyczką, która wchodzi do modułu kierownicy. Piny 3,4,5 i 6 podłączone są do kabelka z żółtą wtyczką, z tym jednak, że kabelki idą tylko to pinów 3 i 4. Teraz dziwna sytuacja - piny są zwarte parami (3+4) i (5+6). Czy tak powinno być? Wydaje się to bardzo dziwne. Czy ktoś ma możliwość to sprawdzić? [EDIT 2] No więc sprawdziłem dokładnie i te dwa piny mają być zwarte - do żółtej wtyczki oba kable dochodzą z napięciem (ok 3V), oba są sygnałem dla poduszki. Masą jest masa z klaksonu. Wygląda to jakby te przewody miałby by być dla siebie redundantne (w razie uszkodzenia jednego z nich drugi odpali poduchę, dość mądre posunięcie). Powyciągałem wszystkie kable, poczyściłem, złożyłem i po sprawdzeniu VAGiem pokazały się już dwa błędy (Lower limit exceeded i Upper limit exceeded). Skasowałem je i lampka na desce zgasła. Błędy już się nie pojawiają. Wszystko chyba jest w porządku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się